جزئیات هجوم ملخ‌ها به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی الف،   3990104033

در میانه هجوم کرونا در سطح کشور، حالا مردم جنوب سیستان و بلوچستان مجبور هستند علاوه بر مبارزه با این ویروس، با ملخ‌هایی که در سطح جنوب استان تکثیر شده‌اند بجنگند.

به گزارش تسنیم، از اوایل روز گذشته مردم روستاهایی در حوالی شهرستان قصرقند با خبرنگار تسنیم تماس گرفتند و از هجوم شدید ملخ‌ها به روستاهای این محدوده مانند «چب، کلسکان، مارانگز، گزی و گوتیرو» خبر دادند و با ارسال تصاویر و فیلم‌هایی عنوان داشتند که ملخ‌ها به زودی به سوی مراتع آنها نیز خواهند آمد.

یکی از این محلی‌ها مدعی بود که ملخ بعد از سمپاشی شدن در قصرقند، به سرعت به سمت روستاهای آنها آمده‌اند و با توجه به اینکه بیشتر سم‌پاشی‌ها با استفاده از ماشین‌های سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود، نتیجتاً مناطقی از سمپاشی مصون می‌ماند و به همین دلیل است که حالا سر و کله ملخ‌ها در این روستاها پیدا شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به بارش‌های اخیر در جنوب استان و این موضوع که هوا در حال گرم شدن است، اکنون زمینه برای رشد و تکثیر ملخ‌هایی که بیشترشان از سمت پاکستان، افغانستان و حتی در مواردی از شبه جزیره عربستان به سمت ایران می‌آیند مهیا شده است.

مجتبی محرابی در ادامه با اشاره به اینکه در بیش از 6000 هکتار از مراتع جنوب استان، مبارزه با این موجودات صورت گرفته، افزود: سمپاشی‌های ما همچنان علیه ملخ‌ها ادامه دارد اما این موجودات به سرعت تکثیر می‌شوند و از هر کپسول تخم آنها حدود 400 ملخ دیگر بیرون می‌آید که این شرایط را برای مبارزه سخت‌تر می‌کند.

وی یادآور شد: ما در مبارزه با ملخ‌ها، باید به این موضوع توجه داشته‌باشیم که هنوز آنها به مزارع مردم نرسیده‌اند و هدف ما این است که قبل از رسیدن این آفت به مزارع، همه آنها را نیست و نابود کنیم و تاکید می‌کنم که همچنان مبارزه ما با این موجودات مضر ادامه دارد.

بر اساس گزارشات واصله از سوی منابع محلی، مبارزه با ملخ‌ها در حالی جریان دارد که برخی از کارمندان جهاد کشاورزی از کم بودن امکانات برای این مبارزه گله‌مند هستند.