«کرونا» در کمین مبتلایان "فشار خون"/ قرنطینه این گروه از بیماران در منزل ضروری است

گروه سلامت الف،   3990103013

یک متخصص داخلی با اشاره به خطرات بیماری کرونا برای مبتلایان به فشار خون بالا، گفت: هنوز علت دقیق این موضوع مشخص نیست، اما بیماران فشار خون بالا حتی از مبتلایان دیابت بیشتر در معرض خطر این بیماری هستند.

به گزارش ایسنا؛ دکتر سیدجعفر نوابی در گفت و گویی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: این بیماری برای افراد سالم و جوان چندان خطری ندارد، اما در این بین گروه هایی هستند که درمعرض خطر این بیماری بوده و در صورت ابتلا، آمار مرگ و میر در این دسته افراد می‌تواند بالا باشد.

این متخصص داخلی افزود: از جمله گروه های در معرض خطر این بیماری، مبتلایان به فشار خون بالا هستند که حتی خطر بیماری کرونا در آنها بیشتر از مبتلایان دیابت است و نیاز است این گروه از افراد مراقبت بیشتری در بحث بیماری کرونا داشته باشند.

نوابی با تاکید بر لزوم قرنطینه تمام افراد در منزل، گفت: قرنطینه مبتلایان فشار خون بالا بیش از سایر افراد توصیه می شود و این بیماران باید حتی المقدور در خانه مانده و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

وی افزود: این دسته از بیماران باید بیشتر رعایت نکات بهداشتی را داشته و حتما از ماسک، دستکش و مایع ضد عفونی کننده استفاده کنند و بصورت مستمر دست ها را با آب و صابون در طول روز بشویند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: توصیه می شود این بیماران بصورت تلفنی مشاوره های لازم را از پزشک خود دریافت کرده و داروهای خود را از قبل تهیه کنند تا در ایام تعطیلات نوروز نیازی به خارج شدن از منزل برای تهیه دارو نداشته باشند.

وی افزود: این دسته افراد اگر فشار خون کنترل نشده دارند باید هر دو تا سه روز فشار خود را اندازه گرفته و با راهنمایی پزشک تمام توصیه ها را رعایت کنند تا فشار خون آنها به وضعیت کنترل درآید.

نوابی با اشاره به استفاده از تنقلاتی مانند آجیل و تخمه و شیرینی در ایام نوروز، اظهار کرد: توصیه می شود بیماران مبتلا به فشار خون تا حد امکان از مصرف آجیل پرهیز کنند، اما درصورت تمایل می توانند به مقدار بسیار کم از این تنقلات استفاده کنند.

وی افزود: استفاده از آجیل شور به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بهتر است این افراد از آجیل کم نمک به مقدار بسیار کم استفاده کنند.