آمریکا، چین را به لاپوشانی اطلاعات درباره کرونا متهم کرد

گروه جهان الف،   3990102028

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پیش از آنکه چین در سوم ژانویه ایالات متحده را درباره شیوع کروناویروس در استان هوبی مطلع کند، مقام‌های چینی گام‌هایی برای لاپوشانی شدت انتشار این ویروس برداشت.

آمریکا، چین را به لاپوشانی اطلاعات درباره کرونا متهم کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه در بیانیه‌ای گفت که این اقدامات چین شامل سانسور رسانه‌های اجتماعی و محدود کردن پزشکانی می‌شد که در تماس با بیماران بودند.

اورتگاس گفت: تا سوم ژانویه، مقام‌های چینی دستور دادند تا نمونه‌های ویروس کووید-۱۹ نابود شده، پزشکان ووهان ساکت شوند و نگرانی‌های عمومی آنلاین سانسور شود. سخنگوی چین راست می‌گوید که "این یک جدول زمانی است که جهانی باید کاملاً آن را مورد بررسی قرار دهد."

اظهارات اورتگاس در واقع پاسخی به بیانیه سخنگوی دولت چین به شمار می‌رفت که این نکته را مطرح کرده بود که چرا ایالات متحده تا ۱۵ ژانویه، یعنی حدود دو هفته بعد از سوم ژانویه صبر کرد تا درباره این بیماری به آمریکایی‌های حاضر در چین اطلاع‌رسانی کند.

او گفته بود: حالا چین را بابت تاخیر سرزنش می‌کنید؟

جنگ لفظی چین و آمریکا درباره کروناویروس بالا گرفته است. مقام‌های چینی گفتند که ایالات متحده کروناویروس را به عنوان یک سلاح بیولوژیک ساخته و به ووهان فرستاده است. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هم از آن به عنوان "ویروس چینی" یاد می‌کند که به جنجال‌ها دامن زده است.