معاون وزیر بهداشت: هر ساعت ۴۳ نفر به کرونا مبتلا می شوند/ پرهیز جدی از سفر و مهمانی

گروه سلامت الف،   3981228179 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه هر ساعت ۴۳ نفر به کرونا مبتلا می شوند، گفت: مردم امسال به صورت جدی از هر سفر و دید و بازدیدی اجتناب کنند.

معاون وزیر بهداشت: هر ساعت ۴۳ نفر به کرونا مبتلا می شوند/ پرهیز جدی از سفر و مهمانی

به گزارش مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، ایرج حریرچی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: در هر ساعت، ۴۳ نفر از شهروندان ایرانی به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند که این آمار نشان‌دهنده قدرت اپیدمیک این ویروس است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن، طبق بررسی‌ها در هر ساعت متأسفانه سه نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری در کشور جان خود را از دست می‌دهند که این آمار نیز بسیار نگران‌کننده است.

حریرچی اضافه کرد: حضور در اجتماع و بی‌توجهی به توصیه‌های پزشکان، عامل اصلی در جولان بیماری کرونا در جامعه است و مردم نباید با حضور در محل‌های پرتجمع، موجبات فوت همشهریان خود را فراهم کنند.

وی بیان کرد: پرستاران و پزشکان در مراکز درمانی نیز به علت بی‌توجهی مردم به امر پیشگیری، متأسفانه هم مبتلا می‌شوند و هم در برخی موارد، جان خود را از دست می‌دهند که این امر قابل قبول نیست.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: من از مردم می‌خواهم که امسال به صورت جدی از هر سفر و دید و بازدیدی اجتناب کنند زیرا امن‌ترین مکان در این شرایط فقط خانه است و باید در خانه ماند.

حریرچی با قدردانی از آمادگی خوب مسئولان آذربایجان‌غربی و تأمین تجهیزات مناسب در خصوص درمان بیماران مبتلا به کرونا گفت: مردم باید طوری رفتار کنند که ما به این امکانات پزشکی، بیمارستانی و نقاهتگاهی نیازی نداشته‌باشیم.