ناجا اعلام کرد: برخورد با عرضه‌کنندگان زیرزمینی قلیان

گروه اجتماعی الف،   3981227074

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا با تاکید بر نظارت پلیس بر فعالیت مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی گفت: با افراد فرصت طلب، سودجو و کسانی که در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی می کنند، قاطعانه برخورد می‌شود.

به گزارش الف، سرهنگ صادق رضا دوست اظهار کرد: پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا به منظور پیشگیری ازشیوع ویروس کرونا در کشور، بر اساس وظایف و ماموریتهای محوله در صنوف و اماکن عمومی، ضمن تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتاق اصناف ایران طی بخشنامه‌هایی به رده‌های متناظر در سراسر کشور موضوع تعطیلی برنامه‌های هنری و سینمایی تا عادی شدن وضعیت، عدم عرضه مواد دخانی و توصیه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی را ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از هرگونه اقدام سودجویانه و سوء استفاده افراد فرصت طلب و محتکر در فضای مجازی و حقیقی و به دنبال آن کمبودهای ناشی از احتکار، افزایش قیمت اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، از اوایل اسفندماه از طریق رده های متناظر در سراسر کشور و با همکاری وزارتخانه های بهداشت، صمت و سازمان تعزیرات حکومتی بر فعالیت مراکز تولیدی، توزیعی و خدماتی به صورت مستمر نظارت داشته و با افراد متخلف قاطعانه برخورد می شود و این موضوع همچنان در دستور کار این پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا خاطرنشان کرد: در طول این دوره مقادیر زیادی از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده از جمله ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده، پدهای الکلی و ... که توسط محتکران در انبارها دپو و یا خارج از شبکه تعریف شده و به صورت مخفیانه و با قیمت‌های گزاف توزیع می شد، کشف و متهمان به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: برابر بررسی‌های انجام شده میدانی، اکثر واحدهای صنفی از ارائه خدماتی که باعث تشدید شیوع بیماری کرونا می‌شود، خودداری و همراهی و همکاری خوبی را با پلیس و سایر دستگاه‌های مرتبط نظارتی دارند که قابل تقدیر و تشکر است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی کسبه بدون توجه به هشدارهای ستاد ملی مبارزه با کرونا، اقدام به برگزاری مراسمات زیرزمینی و عرضه قلیان می کنند که عمدتاً اینها واحدهای صنفی فاقد مجوز هستند و اقدام آنها موجب تشدید شیوع این بیماری می شود و در نظارتهای انتظامی قطعاً برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد که با تعدادی از اینها برخورد قانونی هم صورت گرفته است.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا تصریح کرد: هموطنان باید توجه داشته باشند که ناجا به طور مستمر بر فعالیت اصناف و کسبه نظارت دارد و به مردم این قول را خواهیم داد که با محتکران و افراد فرصت طلب قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

بنابر اعلام سایت پلیس، رضا دوست خاطرنشان کرد: ما همواره در کنار مردم هستیم و از کلیه شهروندان تقاضا داریم همانند گذشته با پلیس همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در واحدهای صنفی واماکن عمومی، مراتب را به شماره‌های ۱۹۷ و ۱۱۰ گزارش کنند تا در اولین فرصت، اقدامات قانونی نسبت به برخورد با آنها به عمل آید.