دستگیری ۴۰ نفر از عاملان توزیع الکل مسموم در خوزستان

گروه اجتماعی الف،   3981226176 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: تاکنون ۴۰ نفر از عاملان اصلی توزیع الکل مسموم، در خوزستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش فارس از اهواز، سردار حیدر عباس‌زاده امشب در برنامه زنده تلویزیونی، اظهار کرد: با همکاری همه دستگاه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در 2 سال گذشته به‌ خصوص سال 97 وضعیت بسیار خوبی داشته ایم به نحوی که در چهارشنبه آخر سال هیچ رخداد مهمی در سطح استان نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت قابل قبول و در شأن مردم و جلوگیری از تعرض، تخریب اموال عمومی، دولتی و خصوصی مهمترین اهداف مجموعه امنیتی، انتظامی و شورای تامین استان و شهرستان‌ها برای چهارشنبه آخر سال است، افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که اندیشیده شده و همراهی مردم، مانند سال های گذشته نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال نیز به خوبی برقرار شود.

عباس زاده بیان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و طبق مصوبه شورای تامین مبنی بر پیشگیری از تجمعات در پارک‌ها، آرامستان‌ها، تالارها و .. و تبع آن چهارشنبه آخر سال یکی از مصادیق مهمی است که باید از تجمعات پیشگیری شود.

این مقام ارشد انتظامی، با بیان اینکه در سال گذشته 250 هزار موادمحترقه جمع آوری شده که در سال جاری با همراهی خوب مردم و تلاش ماموران پلیس 54 هزار موادمحترقه کشف شده، از شهروندان خواست: به فراخوان‌های که در فضای مجازی منتشر می شوند توجه نکنند، مغازه داران با پلیس نظارت بر اماکن عمومی همکاری داشته باشند و خانواده ها از مواد محترقه که می تواند مشکلاتی را برای فرزندانشان داشته باشد، استفاده نکنند.

فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: در چهارشنبه آخر سال با خاطیانی که اقدام به ایجاد ترافیک مصنوعی و تعرض به اماکن عمومی و خصوصی کنند با هماهنگی مراجع قضائی و شورای تامین استان و شهرستان ها تا 15 فروردین سال 99 بازداشت و خودروها نیز تا همین مدت توقیف خواهند شد.

مسدود سازی 300 سایت و صفحه اجتماعی توسط پلیس فتا

سردار عباس زاده در خصوص اقدامات نیروی انتظامی در مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهار اشت: فرماندهی انتظامی استان خوزستان پا به پای همه دستگاه های که در این ارتباط مسئولیت دارند تلاش های خوب و برجسته ای از قبیل همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در مرکز استان و شهرستان های که که نیاز به بستری دارند، عوامل انتظامی در 3 شیفت به صورت مستمر مستقر هستند.

 وی با بیان اینکه یگان ویژه فرماندهی انتظامی استان خوزستان با خودروهای آب پاش معابر سطح شهر اهواز را ضدعفونی می کنند، افزود: یکی دیگر از اقدامات برجسته که درخواست مردم و وظیفه ذاتی نیروی انتظامی است برخورد قاطعانه با احتکار کنندگان بوده که در این رابطه پلیس امنیت اقتصادی با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، سازمان تعزیرات حکومتی، صمت و غذا و دارو روزانه از اماکن و جاهای که نیاز می باشد را بازدید می کنند.

فرمانده انتظامی خوزستان اظهار داشت: پلیس فتا با رصد فضای مجازی 300 سایت و صفحه های اجتماعی را مسدود و 49 نفر که تبلیغات و شایعات دروغ  منتشر می‌کردند را شناسایی و برای آنان اقدامات قانونی انجام شده است.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بر اساس تدابیر شورای تامین استان با همراهی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و سایر دستگاه های خدماتی در ورودی و خروجی شهرها مستقر و اقدام به تب سنجی و غربالگری از مسافران می کنیم.

 دستگیری 40نفر از عاملان توزیع الکل مسموم   
 
عباس زاده بیان داشت: در پی مسمومیت الکلی تعدادی از شهروندان در شهرستان اهواز، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و فرماندهی انتظامی اهواز حسب وظیفه ذاتی با همکار جامعه اطلاعاتی 40 نفر از عاملان اصلی توزیع الکل مسموم  را شناسایی و دستگیر کردند، که در این رابطه 25 هزار لیتر الکل صنعتی و غیرمجاز کشف شد.

کشف 94 درصدی جرائم خشن در خوزستان

فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: بحمدلله وضعیت امنیتی و انتظامی با تلاش های مجموعه همکاران در عوامل انتظامی، اجتماعی، ترافیکی و پلیس های تخصصی و پشتیبانی مراجع قضائی در کنترل و مدیریت جرائم خشن 9 درصد کاهش داشته ایم که در سال گذشته 20 درصد، سال 96 در هفت ماهه 46 درصد و در مجموع 13 درصد در 3 سال کاهش داشته ایم.

وی با بیان اینکه 94 درصد جرائم خشن کشف شده اند، تصریح کرد: در حوزه سرقت ها در سال جاری 4 درصد کاهش و 84 درصد سرقت‌ها نیز کشف شده که بخشی از آنها نیز مربوط به سال های گذشته هستند.