وزیر بهداشت: ایزولاسیون به۴۰درصد برسد،۵۰درصدکاهش ابتلا به کرونا را خواهیم داشت

گروه اجتماعی الف،   3981226144

وزیر بهداشت گفت: ما اگر ۲۵ درصد ایزولاسیون به ۴۰ درصد برسانیم، ۵۰ درصد کاهش ابتلا و مرگ و میر را داریم و اگر این عدد را به ۷۰ درصد برسانیم، ۱۰ تا ۲۰ درصد آمار کاهش ابتلای ما بالاتر می رود.

به گزارش مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در گفتگوی زنده شبکه خبر درباره بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: با لطف خدا و همت همه عزیزانی که کمک کردند، ۴ روز است که این کار به صورت جدی آغاز شده است.

وی افزود: تا امروز ۱۴ میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفته اند و تعداد زیادی از اینها با خود اظهاری ورود کرده اند و تعدادی هم با تماس تلفنی ارتباط با آنها برقرار شده است. از این ۱۴ میلیون نفری که مورد پایش قرار گرفته اند حدود ۷۳ هزار و ۴۳۵ نفر افراد علامت داری بودند که باید بررسی می شدند.

نمکی گفت: از این تعداد بعد از بررسی حدود ۳ هزار ۴۱۵ نفر افرادی بودند که به بیمارستان ارجاع داده شدند و از این ها تنها ۱۶۰۵ نفر در بیمارستانها نگه داری شدند و باقی با نسخه به منزل یا مراکز بینابینی رفتند.

وی بیان کرد: این حرکت به ما کمک کرد تا افراد در معرض خطر که می توانند باعث آلودگی باشند را ایزوله کرده و توانستیم تمام افرادی که با اینها تماس داشتند را شناسایی کنیم. این اقدام باعث شد تا زنجیره ارجاع به بیمارستانها را بدون بررسی اولیه کاهش دادیم و چرخش ویروس را هم به اندازه قابل قبولی متوقف کردیم و امیدواریم همه کشور به زودی تحت پوشش قرار بگیرند.

نمکی گفت: در این راه استانداران به عنوان متولیان اصلی در کنار روسای دانشگاه های علوم پزشکی و فرماندهان بسیج کار بزرگی را خلق کردند.

وی افزود: خدا را شاکریم که رهبر معظم انقلاب این طرح را تأیید فرمودند و این باعث دلگرمی ما شد و رئیس جمهور محترم هم حمایت جدی از آن کردند و تمام اعضای دولت را برای حمایت از این طرح فراخوان کردند.

وی تاکید کرد: مردم مسافرت نروند چرا که با سفر مردم امکان شناسایی افراد مبتلا دشوارمی شود.‏

وی در بخشی از سخنان خود مطرح کرد: ما در ۱۳ استان قرار است در خروجی شهرها اکیپهایی را مستقر کنیم. در این طرح وزارت کشور، ناجا، ارتش جمهوری اسلامی، هلال احمر و وزارت بهداشت همکاری می کنند. تمام سرنشینان خودروها چک می شوند و اگر افراد مشکوکی را پیدا کردیم به سیستم قرنطینه‌ای در اولین مرکز ایجاد کردیم هدایت می کنیم و ۱۴ روز از او در مرکز قرنطینه نگهداری می کنیم.

وزیر بهداشت همچنین گفت: ما اگر ۲۵ درصد ایزولاسیون به ۴۰ درصد برسانیم، ۵۰ درصد کاهش ابتلا و مرگ و میر را داریم و اگر این عدد را به ۷۰ درصد برسانیم، ۱۰ تا ۲۰ درصد آمار کاهش ابتلای ما بالاتر می رود. خواهش می کنم از مردم عزیز که تمنای ما برای در خانه ماندن را جدی بگیرند. کرونا جدی است و عوارض آن هم جدی است. اگر مردم ۱۵ روز تا پایان نوروز را در خانه بمانند و به سفر نروند، این ابزاری برای ما خواهد بود تا کمر این بیماری را بشکنیم.