۷ توصیه سازمان جهانی بهداشت برای اینکه گرفتار کرونا نشویم

گروه سلامت الف،   3981224006

رعایت اقدامات حفاظتی اساسی در مقابل کرونا ویروس بسیار ضروری و حیاتی است. با رعایت آنها می توانید به راحتی خود را از خطر مبتلا شدن به ویروس کرونا نجات دهیم.

۷ توصیه سازمان جهانی بهداشت برای اینکه گرفتار کرونا نشویم

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از who (سایت سازمان جهانی بهداشت)، ویروس کرونای جدید یا همان COVID-19 پرجمعیت ترین کشور جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. شیوع این ویروس در چین دیگر ملل جهان را نیز درگیر خود کرد و اکنون کشورهای زیادی درگیر ویروس کرونا هستند. بسیاری از مردم زمانی که به این ویروس آلوده شدند تنها علائمی خفیف داشتند و به سرعت بهبود یافتند اما عده ای دیگری به درجه های شدید آن مبتلا شدند.

از ویروس کرونا می ترسید؟ ترس نیاز نیست. فقط موارد زیر را رعایت کنید تا احتمال مبتلا شدن به این ویروس را در خود به حداقل برسانید:

مرتب دست هایتان را بشویید

دست هایتان را مرتب با آب و صابون و محلول های ضدعفونی کننده بشویید. این کار باعث می شود ویروس های روی سطح دستتان کشته شوند و اثری از آنها نماند.

از حضور در اجتماع خودداری کنید

زمانی که در حال صحبت با فرد دیگری هستید یک متر فاصله را با او رعایت کنید. این نکته به خصوص وقتی فرد (یا خودتان) عطسه و سرفه می کند خیلی مهم است. افراد وقتی سرفه یا عطسه می کنند قطرات ریز مایع کوچکی را از دهان و بینی خودشان به اطراف متصاعد می کنند. اگر بیش از اندازه به فرد نزدیک باشید این قطرات آلوده را از طریق تنفس به داخل ریه هایتان می کشید.

به چشم، بینی و دهان خود دست نزنید

دست شما حاوی میکروب ها و شاید ویروس باشد. به این ترتیب وقتی چشم، بینی و دهان خود را با دست لمس می کنید این خطر وجود دارد که این آلودگی ها از طریق آنها وارد بدنتان شود.

«تنفس بهداشتی» را رعایت کنید

اطمینان پیدا کنید که شما و اطرافیانتان «تنفس بهداشتی» را رعایت می کنید. این بدان معناست که جلوی دهان و بینی خود را به خوبی و به دقت در هنگام عطسه و سرفه با دستمال می پوشانید. سپس آن دستمال کاغذی را به سرعت دور بیندازید. اگر دستمال را به درستی جلوی دهان خود نگیرید انواع و اقسام ویروس ها را بر سر دیگران می ریزد.

با دیدن هرگونه علائم به سرعت به مراکز درمانی مراجعه کنید

اگر سرفه و عطسه کردید، دچار مشکلات تنفسی شدید و یا تب کردید به سرعت به نزدیک ترین مرکز پزشکی مراجعه کنید. اگر احساس ناخوشی می کنید در خانه بمانید. دستورالعمل های بهداشت محلی خود را دنبال کنید. چرا؟ مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد وضعیت منطقه شما خواهند داشت. تماس ، به ارائه دهنده خدمات درمانی شما اجازه می دهد تا شما را به سرعت به مراکز درمانی صحیح هدایت کند. این امر همچنین از شما محافظت و به جلوگیری از شیوع ویروس ها و سایر عفونت ها کمک می کند.

از توصیه های ارائه دهنده خدمات بهداشتی پیروی کنید

از آخرین تحولات مربوط به ویروس کرونا آگاه باشید. توصیه هایی را که ارائه دهنده خدمات درمانی ، مقام بهداشت عمومی ملی و محلی یا کارفرمای شما ارائه داده است به دقت دنبال کنید.

مقامات ملی و محلی بیشترین اطلاعات را در مورد پخش کرونا در منطقه شما دارند.

در خانه بمانید

اگر احساس ناخوشایندی کردید ، حتی در صورت علائم خفیف مانند سردرد و آبریزش جزئی تا زمان بهبودی در خانه بمانید. چرا؟ جلوگیری از تماس با دیگران و مراجعه به مراکز درمانی به شما امکان می دهد تا این امکانات موثرتر عمل کنند.

اگر دچار تب ، سرفه و مشکل در تنفس هستید ، سریعاً به پزشک مراجعه کنید زیرا این امر ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا بیماری جدی دیگر باشد.