اضطراب شما را به کرونا نزدیک می‌کند

گروه سلامت الف،   3981222105

یک روان شناس اجتماعی گفت: به صورت هوشمند و با فکر و منطق با این ویروس مقابله نکردیم. یک سیستم دانای متمرکز هوشمند مستقر بر مدیریت کرونا وجود ندارد و همین امر باعث ایجاد اضطراب در مردم شده است.

اضطراب شما را به کرونا نزدیک می‌کند

به گزارش میزان، محمدرضا ایمانی روان شناس اجتماعی درباره ابعاد روان شناسانه مواجه با ویروس کرونا گفت: نوع رفتار و برخوردی که هم اکنون با ویروس کرونا می‌شود دوگانه است. هم اکنون کارمندان به دلیل شیوع بالای این ویروس دچار وسواس شده اند و در عین حال باید به سر کار نیز بروند با وجود اینکه مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و فرزندان آن‌ها در منزل به سر می‌برند.

وی در ادامه بیان کرد: با رفتن این افراد به سر کار فرزندان آن‌ها دچار اضطراب می‌شوند که آیا پدر و مادر من کرونا گرفته اند؟ از سوی دیگر سیستم هشدار می‌دهد که این ویروس با سرعت در حال شیوع است. در نتیجه این افراد باید با اضطراب و دلهره فراوان سر کار‌های خود حضور پیدا کنند و با همین نگرانی به خانه برگردند و بعد فرزندان خود را نیز آرام کنند.

یک سیستم دانای متمرکز هوشمند مستقر بر مدیریت کرونا وجود ندارد

این روان شناس در ادامه گفت: یک سیستم دانای متمرکز هوشمند مستقر بر مدیریت کرونا وجود ندارد و همین امر باعث شده واکنش‌های متعددی را دریافت کنیم. بانک‌ها دانشگاه‌ها و مدارس یا محدودیت ساعتی دارند و یا تعطیلند بهترین کار برای کنترل استرس و نگرانی مردم این است که ورودی و خروجی شهر‌ها کنترل شود و جلوی شیوع کرونا را بگیریم.

ایمانی در ادامه با بیان اینکه ما به صورت هوشمند و با فکر و منطق با این ویروس مقابله نکردیم افزود: بخش دیگر غلبه بر استرس مدیریت اخبار است. اخبار بیش از اندازه باعث نگرانی ناراحتی و اضطراب فراوان می‌شود. افراد نباید مدام رصد کننند که چه تعداد فوت کرده و چه تعداد مبتلا شده اند بلکه باید بهداشت خود و فضای خانه را کنترل کنند.

این روان شناس اجتماعی در ادامه گفت: خانواده دغدغه‌ها و موضوعات جدی خود را در این روز‌ها که باید در خانه بمانند با یکدیگر در میان بگذارند و از این فضا استفاده کنند تا انس و محبت درون خانواده شکل بگیرد. چرا که هر چه قدر احساس ناتوانی و ناراحتی بیشتری نشان دهیم سیستم اعصاب مرکزی را دچار اختلال می‌کنیم و روح و روانمان پریشان می‌شود و خواب راحت نداریم.

ایمانی افزود: با این احساس اضطراب بدن تضعیف می‌شود و بر اثر آن اشتها کم می‌شود و در نتیجه فرد نمی‌تواند ویتامین بدن را تامین کنید. وقتی ویتامین بدن تضعیف شود هر ویروس دیگری که به بدن منتقل شود باعث می‌شود بدن مدت زمان بیشتری درگیر شود.

هر فرد یک سیستم دروانی بانی خبر داشته باشد

این روان شناس اجتماعی گفت: هر فرد باید یک سیستم دروازه بانی خبر داشته باشید و خودش تعیین کند که چه مطلبی را درباره این ویروس بپذیرد و چه مطلبی را نپذیرد.

ایمانی در پایان تاکید کرد: در این روز‌ها باید مقداری از اخبار و شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیریم و کمی زندگی سنتی تری داشته باشیم مثل زمانی که تلوزیون محدود بود و شبکه‌های اجتماعی نبود و مردم انس و الفت بیشتری با هم داشتند.