یک نماینده: مصوبه مجلس درباره سهمیه بنزین نوروزی لغو شد

گروه اقتصادی الف،   3981222101 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون انرژی مجلس از لغو مصوبه پارلمان درباره تخصیص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین برای ایام نوروز خبر داد.

یک نماینده: مصوبه مجلس درباره سهمیه بنزین نوروزی لغو شد

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به مصوبه مجلس در قالب لایحه بودجه 99 مبنی بر تخصیص 60 لیتر سهمیه بنزین برای نوروز، گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و تاکیدات ستاد مقابله با گسترش این ویروس مبنی بر ممنوعیت سفر در ایام نوروز، فعلا این مصوبه مجلس لغو شده است. 

وی افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، در پیشنهادی که مطرح کرده ایم، زمان واریز این سهمیه 60 لیتری به کارت های سوخت، به دولت واگذار شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: با توجه به اینکه زمان واریز سهمیه بنزین نوروزی به دولت واگذار شده، زمان آن هنوز مشخص نیست.

میرزایی با اشاره به اخباری مبنی بر تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در ایام تابستان، آن را غیر واقعی دانست و اظهار داشت: مقرر شده که دولت قبل از هرگونه تصمیم گیری در این زمینه، مراتب آن را در قالب اصلاح لایحه بودجه 99 به مجلس ارسال کند و تصمیم گیری نهایی در این زمینه به عهده نمایندگان مجلس است،بنابراین انتقال سهمیه بنزین 60 لیتری برای ایام تابستان نیز صحت ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در پایان خاطرنشان کرد : البته ممکن است سهمیه 60 لیتری بنزین نوروزی به ایام دیگری، مثلا بهار یا تابستان منتقل شود، اما هنوز چیزی قطعی نیست و اکثریت نمایندگان مجلس باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.