گزارش اختصاصی الف؛ جزئیات درگیری‌های سنگین در استان صلاح‌الدین عراق؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در محورهای «الخانوکه، مخمور و جنوب شهر سامرا» + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981220107

از استان صلاح الدین عراق خبر می رسد، عملیات نیروهای امنیتی، مبارزه با تروریسم و رزمندگان بسیج مردمی در محورهای مختلف علیه هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش جریان دارد.

جزئیات درگیری‌های سنگین در استان صلاح‌الدین عراق؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در محورهای «الخانوکه، مخمور و جنوب شهر سامرا» + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی عملیاتی را در منطقه « الخانوکه » در محور رشته کوه حمرین و همچنین در کوه های « قره جوغ» در جنوب منطقه « مخمور» در شمال و شمال شرق استان صلاح الدین انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای عراقی در جریان درگیری ها موفق شدند 25 تن از تروریست های داعش را از پای دربیاورند و به هلاکت برسانند؛ 9 تونل و پایگاه آموزشی تروریست ها در این عملیات شناسایی و منهدم شدند.

رشته کوه راهبردی حمرین در حدفاصل استان های دیاله، کرکوک و صلاح الدین واقع شده و به دلیل داشتن ارتفاعات و بلندی های متعدد و همچنین عبور خطوط لوله های نفت و گاز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

به گزارش گروه بین الملل الف، رشته کوه حمرین به دلیل صعب العبور بودن و داشتن غارهای متعدد به محلی مناسبی برای مخفی شدن هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش تبدیل شده است.

بخش هایی از این رشته کوه که در مناطق شرقی استان صلاح الدین واقع شده و به عناصر مخفی داعش آلوده است به دلیل نزدیکی به میدان های نفتی « عجیل و علاس» و شهرک های « تکریت، بیجی و ....» دارای اهمیت خاصی است.

به گفته منابع میدانی، تروریست های داعش همواره از مناطق آلوده رشته کوه حمرین در شرق استان صلاح الدین به راحتی به مواضع نیروهای عراقی در حومه این میدان های نفتی و شهرهای تکریب و بیجی حمله کنند و همین مسئله دردسرساز شده است.

منطقه مخمور نیز در جنوب غرب استان اربیل و شمال شرق صلاح الدین واقع شده و استان های اربیل، صلاح الدین و کرکوک را به هم متصل می کند؛ هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش معمولا از این منطقه به استان های کرکوک و صلاح الدین نفوذ می کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، از مرکز استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای عراقی عملیات گسترده ای را هم در منطقه الاسحاقی در حومه جنوب شهر سامراء علیه عناصر مخفی داعش اغاز کرده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای اطلاعات تیپ 315 بسیج مردمی پس از بررسی های دقیق موفق شدند تحرکات تروریست های داعش را در محورهای « العذیه، الرواشد، دغره و الشطیط» در منطقه الاسحاقی رصد کنند.

به گفته منابع میدانی، گروهی مشترک از نیروهای عراقی برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها وارد عمل شده اند؛ از سوی دیگر نیروهای پلیس فدرال و رزمندگان بسیج مردمی در جریان جست و جو در منطقه البوجیلی در محور جنوبی شهر سامراء موفق شدند مقادیری از تجهیزات نظامی متعلق به تروریست های داعش را کشف و ضبط کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات نیروهای عراقی در مناطق « الاسحاقی و البوجبلی» با هدف تامین امنیت حومه جنوبی شهر سامراء و همچنین جاده راهبردی « بغداد - صلاح الدین - نینوا - دهوک » صورت می گیرد.

تصویری از یک داعشی به هلاکت رسیده