گزارش اختصاصی الف / جزئیات نقض توافق استکهلم در استان الحدیده یمن؛ تلاش گسترده ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی برای نجات مزدوران در استان های الجوف و مارب + نقشه میدانی و عکس

گروه جهان الف،   3981218133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

همزمان با پیشروی رزمندگان یمنی در محورهای جنوب غرب و شمال غرب استان الجوف ( حومه شرقی بخش الحزم و محور الیتمه)، ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی دور جدیدی از حملات را در استان الحدیده آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، بر اساس اطلاعات به دست آمده، پیروزی های گسترده نیروهای یمنی در استان الجوف باعث شده ائتلاف برای جبران شکست های سنگین مزدوران سعودی و نجات آنان وارد عمل شود و جبهه دیگری را در استان الحدیده برای کاهش فشارها فعال کند.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی همچنین از مذاکرات و اتحاد احتمالی رزمندگان یمنی و قبایل استان مارب نیز به شدت هراس دارد چرا که می داند اگر دامنه پیشروی ها به این استان باز شود، متحمل شکست سنگینی خواهد شد.

ائتلاف دریافته که خطوط دفاعی عناصر مزدور علاوه بر استان الجوف در استان مارب نیز در حال شکسته شدن است و روحیه آنان به دلیل شکست های متوالی و اختلافات زیاد به شدت ضعیف شده و به هیچ وجه علاقه ای ندارد کنترل استان مارب را از دست دهد و همین مسئله باعث شده توافق استکهلم را در استان الحدیده نقض و مواضع رزمندگان یمنی را چندین مرتبه هدف قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل الف، غروب روز شنبه ( هفدهم اسفنده ماه ) جنگنده های ائتلاف، بندر « الصلیف» را در نوار ساحلی شهر الحدیده چندین بار بمباران کردند و توافق استکهلم را به صورت علنی زیر پا گذاشتند و نقض کردند.

نقض آتش بس و حملات هوایی به بندر « الصلیف» در شهر الحدیده که پس از چندین ماه صورت گرفت، نشان داد که ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی در تلاش است عملیات همه جانبه را در استان الحدیده ترتیب دهد تا پیشروی رزمندگان یمنی را در استان های الجوف و مارب متوقف کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شنبه شب جنگنده های ائتلاف در ادامه نقض آتش بس و توافق استکهلم، حومه کوه « الملح» و منطقه « جبل النار» را در بخش « الصلیف» در استان الحدیده بمباران کردند.

جنگنده های ائتلاف بامداد روز یکشنبه ( حدود ساعت یک و نیم) 5 مرتبه منطقه « راس عیسی» را در بخش « الصلیف» هدف قرار دادند؛ از سویی دیگر، عناصر مزدور ائتلاف چندین خمپاره به سمت مناطق جنوب شرق  بخش « الحیس» شلیک کردند.

به گفته منابع میدانی، پیش از ظهر روز یکشنبه ( حدود ساعت یازده) نیز عناصر تحت فرمان ائتلاف چندین نقطه از جمله مخازن آب مناطق مسکونی را در منطقه « الجبلیه» در غرب استان الحدیده با شلیک چند راکت هدف قرار دادند.

از شهر محاصره شده الدریهمی خبر می رسد، مزدوران ائتلاف عملیات جدیدی را برای نفوذ به این شهر انجام دادند اما رزمندگان یمنی متوجه تحرکات آنان شدند و با اقدام به موقع حملات را به طور کامل دفع کردند.

نیروهای یمنی مستقر در استان الحدیده

شهر راهبردی الدریهمی در حومه جنوب شرقی شهر ساحلی الحدیده واقع شده است و از محور غربی به جاده راهبردی « المخاء - الخوخه - الحدیده» متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از شرق شهر ساحلی الحدیده خبر می رسد تحرکات عناصر مزدور تحت فرمان ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی افزایش یافته است و در حال احداث مقرهای جدید در منطقه مهم و راهبردی کیلومتر 16 هستند.

به گزارش گروه بین الملل الف، ائتلاف در ساعات گذشته حدود 175 مرتبه توافق استکهلم را با حملات هوایی، راکتی، خمپاره ای و.... در مناطق مختلف استان الحدیده نقض کرده است تا فشار را بر رزمندگان یمنی برای متوقف کردن پیشروی ها در استان های الجوف و مارب چند برابر کند و حالا باید منتظر ماند و دید ائتلاف می تواند روحیه ضعیف مزدورانش را احیا و مانع از شکست بزرگ آنان در یمن شود یا خیر.

کاروان نظامی ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی