واکنش ظریف به درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل

گروه سیاسی الف،   3981215120

وزیر امور خارجه ایران با انتشار یک پیام توییتری ضمن ابراز تأثر از درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل، به خانواده وی تسلیت گفت.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، امروز پنجشنبه در صفحه توییتر خود در خصوص درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل ابراز تأثر کرد.

او در این خصوص نوشت: «از شنیدن درگذشت خاویر پرز دکوئیار، دبیرکل سازمان ملل در بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۹۱ متأثر شدم. بعنوان یک دیپلمات جوان، آمدم تا مهارت وی-نظارت وی بر پایان بسیاری از درگیری‌ها از جمله آتش‌بس در جنگ تحمیلی صدام به ایران را تقدیر و تحسین کنم. به خانواده وی تسلیت عرض می‌کنم».

واکنش محمدجواد ظریف به درگذشت دبیرکل اسبق سازمان ملل

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سازمان ملل روز گذشته چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «خاویر پرز دکوئیار»، دیپلمات اهل پرو و دبیرکل اسبق سازمان ملل که نقش مهمی در پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق ایفا کرد، در سن ۱۰۰ سالگی درگذشت.

دکوئیار در بازه زمانی ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۱ بعنوان دبیرکل سازمان ملل فعالیت داشت و آنطور که سازمان ملل در بیانیه خود اعلام کرده است، این دیپلمات اهل پرو نقش مهمی در توافقات صلح در کامبوج و السالوادور ایفا کرده است.

دبیرکل اسبق سازمان ملل در دسامبر ۱۹۹۱ با ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل به صراحت از عراق به عنوان آغاز کننده جنگ ایران و عراق نام برد.