روزهای کرونایی در منزل تئاتر ببینید/ از «اعتراف» تا «ایوانف»

گروه فرهنگی الف،   3981215025

در روزهایی که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مردم مجبور هستند در منازلشان بمانند، علاقه مندان به هنرهای نمایشی می‌توانند برای پر کردن اوقات فراغتشان فیلم-تئاترهای مختلف را تماشا کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، این روزها به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اکثر مردم ترجیح می دهند کمتر از خانه خارج شوند و در منزل اوقات خود را سپری کنند. در این میان فعالیت بسیاری از مشاغل نیز که امکان کار به صورت غیرحضوری و دورکاری را دارند نیز به منازل منتقل شده است از همین رو این روزها هموطنانمان اوقات فراغت بیشتری در اختیار دارند که می توانند آن را به شیوه ای مفید سپری کنند.

اما با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و خانه نشین شدن اجباری بسیاری از مردم به دلیل جلوگیری از انتشار و انتقال بیماری، دورهمی های دوستانه و خانوادگی هم کم رنگ شده است و به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری مثل تئاتر، سینما و کنسرت های موسیقی هموطنان باید در منزل سر خودشان را گرم کنند.

مطالعه کتاب و دیدن فیلم های مختلف ایرانی و خارجی پیشنهادی است که می توان برای فرار از بی حوصلی و بطالت در این روزهای کرونایی انجام داد که در این میان دیدن فیلم‌-تئاترهای مختلف برای علاقه مندان به هنرهای نمایشی خالی از لطف نیست.

درست است که تئاتر، هنری زنده است و ممکن است با دیدن فیلمِ نمایش‌های مختلف حال و هوای دیدن یک اثر نمایشی در سالن‌های تئاتری در شما شکل نگیرد اما دیدن فیلم-تئاتر در روزهایی که مجبور هستید در منزل بمانید، سرگرمی جذابی می‌تواند باشد.

در این روزها پیشنهاد می شود مخاطب فیلم‌-تئاتر های مختلفی که در بازار موجود است چون «خشکسالی و دروغ» محمد یعقوبی، «جنایات و مکافات» ایمان افشاریان، «شرقی غمگین» سجاد افشاریان، «خنکای ختم خاطره» نیما دهقان، «اعتراف» شهاب حسینی، «طپانچه خانم» و «بیوه های غمگین سالار جنگ» شهاب الدین حسین پور، «سه جلسه تراپی» و «هم هوایی» افسانه ماهیان، «اتاق ورونیکا» رضا ثروتی، «ایوانف» امیررضا کوهستانی، «بالاخره این زندگی مال کیه؟» اشکان خیل نژاد، «مرد بالشی» محمد یعقوبی و آیدا کیخایی، «ترانه های قدیمی» محمد رحمانیان، «گلن گری گلن راس» پارسا پیروزفر، «پدرخوانده ناپلی» بابک احمدی، «ناسور» افسانه زمانی، «نامه هایی به تب» سیامک احصایی، «پس از سقوط» منیژه محامدی و بسیاری دیگر از این محصولات فرهنگی باشید.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی، این محصولات را با قیمت مناسب‌تری تماشا کنند و البته از خطر ابتلا به ویروس کرونا نیز در امان باشند.