گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و ترامپ

گروه جهان الف،   3981214180

امیر قطر و رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند و توافق صلح اخیر میان واشنگتن و طالبان محور این گفت‌وگوها بود.

به گزارش فارس، امیر قطر در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره روابط دوجانبه و تقویت همکاری میان دو کشور صحبت کردند.

به گزارش الجزیره، امیر قطر و ترامپ در این تماس تلفنی درباره اوضاع افغانستان پس از امضا شدن توافق صلح میان واشنگتن و طالبان نیز گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در این تماس تلفنی از نقش دوحه در هموار کردن مسیر توافق میان واشنگتن و طالبان قدردانی کرد.

ترامپ و امیر قطر بر ضرورت کاهش خشونت‌ها در افغانستان و وارد شدن طالبان به روند مذاکرات با دولت افغانستان نیز تاکید کردند.

پس از یکسال مذاکرات فشرده عصر روز شنبه آمریکا و طالبان توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان و «ملاغنی برادر» معاون سیاسی طالبان طی مراسمی در دوحه پایتخت قطر و در حضور مقامات و نمایندگان کشورهای مختلف توافق صلح را برای پایان جنگ در افغانستان امضا کردند. 

براساس این توافق قرار است نیروهای آمریکایی و خارجی تا به شرط پایبندی طالبان به کاهش خشونت در افغانستان ۱۴ ماه آینده به طور کامل افغانستان را ترک کنند.