تب و تاب جهانی برای ماسک و مواد ضد عفونی

گروه جهان الف،   3981214123 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

صدها هزار نفر در جهان در بدر به دنبال اقلام بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا هستند و ماسک و مواد ضد عفونی کننده در کشورهای مختلف کمیاب شده است.

 تب و تاب جهانی برای ماسک و مواد ضد عفونی

ژاپن: وب سایت "نیکی آسیا ریویو" نوشت فروشگاه های ژاپن همزمان با شیوع گسترده ویروس  کرونا، از ماسک و محصولات ضدعفونی کننده خالی شده اند. دولت درنظر دارد تولید کنندگان را  تحت فشار  قرار دهد تا محصولاتشان را به نرخ مصوب بفروشند. گزارش ها حاکی است بیست درصد از مراکز خدمات درمانی و پرستاری در ژاپن فاقد ماسک صورت هستند.

آمریکا: وب سایت نشنال جیوگرافیک اعلام کرد "30 میلیون ماسک و  ستگاه تنفس مصنوعی، این چیزی است که آمریکا برای مقابله با تهدیدات کرونا به آن نیاز دارد. اما ذخایر تجهیزات فوریتی این کشور کمتر از 15 درصد این میزان است."

فرانسه: به گزارش شبکه فرانسه 24 نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا باعث شده است خرید  ماسک و ژل دست در فرانسه به میزان چشمگیری افزایش یابد به گونه ای که برخی فروشگاه ها و نیز مراکز خرده فروشی آنلاین، قیمت اقلام خود را افزایش داده اند. دولت نیز اعلام کرده است تا چند ماه آینده تولید تجهیزات مورد نیاز را برای تامین آن در حالت فوق العاده انجام خواهد داد.

کانادا:

شبکه سی بی سی اعلام کرد گرچه رسما اعلام شده است که استفاده از ماسک صورت تاثیر چندانی در مقابله با کرونا ندارد، اما این ماسک ها و همچنین مواد ضد عفونی کننده به سرعت در حال ناپدید شدن از قفسه های فروشگاه ها در برخی شهرهای کانادا هستند.

استرالیا:  شبکه آنلاین "ناین نت ورک " استرالیا گزارش داد با شیوع ویروس کرونا و خطر تبدیل آن به یک اپیدمی جهانی، سودجویان با سوءاستفاده از نگرانی های جهانی، ماسک های صورت را صدها دلار گرانتر از بهای عادی می فرشند. این کشور از بیم کرونا با کمبود جدی ماسک روبرو است.

کره جنوبی: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد این کشور با کمبود شدید ماسک  روبرو است. دولت کره روز چهارشنبه اعلام کرد برای مقابله با کمبود ماسک، صادارت آن را به میزانی چشمگیر کاهش خواهد داد. دولت همچنین تصمیم گرفته است تولید این محصول را افزایش داده و فعالیت مراکز تولید حتی در تعطیلات آخر هفته نیز ادامه خواهد  یافت. 

آلمان: 

نشریه انگلیسی زبان "The Local" چاپ آلمان نوشت، با  شیوع جهانی ویروس کرونا و تایید موارد ابتلا به آن در باواریا در  آلمان، ماسک های صورت در حال ناپدید شدن از فروشگاه های سراسر این کشور هستند.