نفرت بی‌سابقه ژاپنی‌ها نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی

گروه جهان الف،   3981214094 ۲۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس یک نظرسنجی تحت نظارت سازمان جهانی یونسکو٬ تنفر بی‌سابقه‌ای از صهیونیست‌ها و سیاست‌های آنها درمیان مردم ژاپن وجود دارد بطوریکه تنها ۲ درصد از ژاپنی‌ها سیاست‌های رژیم صهیونیستی را تایید می کنند.

نفرت بی‌سابقه ژاپنی‌ها نسبت به سیاست‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش الف به نقل از مرکز مطالعاتی الزیتونه یک نظرسنجی افکار عمومی که با نظارت سازمان جهانی «یونسکو» درباره دیدگاه جوامع مختلف به یکدیگر انجام شده٬ نشان می‌دهد که یک دیدگاه منفی عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی در جهان وجود دارد. این نگرش منفی نسبت به صهیونیست‌ها در میان مردم ژاپن بسیار بیشتر از سایر جوامع حتی کشورهای اسلامی است. بر اساس این نظرسنجی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ جامعه ژاپن کمترین دید مثبت را نسبت به جامعه صهیونیستی داشته است.

مرکز مطالعاتی الزیتونه افزود که آمار نظرسنجی مذکور به این شکل است که ۲ درصد از مردم ژاپن٬ اسرائیل را تایید می‌کنند٬ ۵۲ درصد مخالف آن بوده و ۴۶ درصد هم نسبت به آن بی‌تفاوت‌اند. همچنین طبق این نظرسنجی٬ در مصر ۳ درصد٬ در پاکستان ۴ درصد٬ در ترکیه ۶ درصد٬ در آذربایجان ۱۲ درصد٬ در اندونزی ۱۵ درصد و در نیجریه ۳۷ درصد رژیم صهیونیستی راتایید می‌کنند.

به نوشته الزیتونه٬ در یک نظرسنجی گسترده از افکار عمومی ژاپن در سال ۲۰۱۴ درباره تصویری که از یهودیت اسرائیلی در ذهن آنهاست٬ نتایج به این شکل بود:

۴۹ درصد از ژاپنی‌ها معتقدند که وفاداری یهودیان اسراییلی به اسرائیل بیشتر از کشورهایی است که در آن زندگی کرده و رشد یافته‌اند.

۴۶ درصد می گویند که آنها خودشان را برتر از بقیه می‌بینند.

۳۴ درصد معتقدند که تسلط آنها بر پول وتجارت در جهان واقعا زیاد شده است.

از نظر ۳۴ درصد ژاپنی‌ها آنها نفوذ زیادی در دولت آمریکا دارند.

۳۱ درصد هم معتقدند که مشکلات و رنج های دیگران هیچ اهمیتی برای آنها ندارد.

الزیتونه خاطرنشان کرد که در همین راستا صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا در مطالعات خود میان بخش‌های جامعه ژاپن و دولت و رسانه‌های آن تفاوت قائل شوند٬ تا این حجم از دید منفی در جامعه ژاپن نسبت به اسرائیل را کمرنگ جلوه دهند.

برای توضیح و تشریح این تصویر منفی از یهودیان اسراییلی در ذهن ژاپنی‌ها به موارد زیر توجه کنید:

-تجربه تاریخی در روابط میان صهیونیست‌ها و ژاپنی‌ها:

به گزارش مرکز مطالعاتی الزیتونه، روند تحولات تاریخی تاثیرات زیادی در این نگرش منفی دارد.

۱- در سال ۱۸۴۵ نیروهای غربی ژاپن در اواخر حکومت «شوگان» در ژاپن مجبور شدند بازارهای خود را به روی تجارت جهانی باز کنند. بازرگانان یهودی از اولین کسانی بودند که با بازرگانان غربی ارتباط برقرار کردند و همین امر موجب ایجاد یک واکنش و ذهنیت منفی از یهودیان در میان ملت ژاپن شد و آنها یهودیان را عامل نفوذ مسیحیان غربی در کشورشان می‌دانستند و معتقد بودند میان ژاپنی‌ها و مسیحیان غربی که ژاپن را غارت می‌کردند تفاوتی نیست.

۲- هم‌زمان با آغاز دهه بیست از قرن گذشته و با ظهور اتحادیه جماهیر شوروی و ورود آن به درگیری با ژاپن٬ ایده انقلاب کمونیستی بخشی از طرح صهیونیست‌ها برای سیطره بر جهان بود و برای اینکه یهودیان بعد از روسیه٬ به ژاپن منتقل شوند.

۳- ائتلاف ژاپن با حزب نازی در خلال جنگ جهانی دوم و ترجمه کتاب «نبرد من» هیتلر٬ یک ذهنیت منفی از نقش یهودیت در تاریخ در میان ژاپنی‌ها به وجود آورد و این اتفاق موجب ترویج نفرت از یهودیان در جامعه ژاپن شد و با افزایش درگیری‌ها کمپین‌های رسانه‌ای ژاپن خواستار پاکسازی جهان از یهودیت شدند. در همین زمینه کتاب‌های زیادی در توصیف نفرت ژاپنی‌ها از یهودیان توسط نویسندگان ژاپنی نوشته شد که یهود را یک عنصر مخرب و توطئه‌گر در جهان معرفی می‌کنند.

-دلایل اقتصادی:

الزیتونه دلایل اقتصادی تنفر از اسرائیل در ژاپن را در موارد زیر بر شمرده است: 

۱- اقتصاد ژاپن در اواسط دهه شصت درحال رونق گرفتن بود که با تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی در سال۱۹۶۷ و افزایش قیمت نفت٬ اقتصاد ژاپن که در آغاز راه بود ضربه زیادی دید. در اواسط دهه هشتاد و با آغاز بحران اقتصادی ژاپن٬ موجی از مطالعات دراین کشور با عنوان خطر صهیونیست‌ها بر جهان آغاز شد که نقش یهودیان را به جنگ روسیه و ژاپن و بمباران هسته‌ای ضد ژاپن مرتبط می‌کرد و نشان می‌داد که صهیونیست‌ها مسئول انتشار ویروس ایدز در جهان هستند. همچنین مطالعات انجام گرفته توسط نمایندگان پارلمانی ژاپن در دهه هشتاد٬ بیانگر این است که صهیونیست‌هامسئول بحران‌های اقتصادی ژاپن هستند و حتی برخی از آنها «هولوکاست» را انکار کرده و آن را بخشی از ذهنیت یهودیان می‌دانند.

۲-ژاپنی‌ها معتقدند که اسرائیل مسئول عدم ثبات سیاسی در خاورمیانه و به ویژه منطقه عربی است که موجب شده تا کشورهای عربی به جای کالاهای زندگی٬ سلاح خریداری بکنند که ژاپن در زمینه تولید سلاح توانایی چندانی ندارد و اصلا فروش سلاح جزء استراتژی آن نیست.

۳- در سال ۱۹۹۲ مطبوعات ژاپنی٬ یهودیان را مسئول کاهش بورس و کندشدن رشد اقتصاد این کشور دانستند.

۴- ژاپنی‌ها به دلیل وجود پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در آسیا و آثار جنگ جهانی دوم و رقابت اقتصادی آمریکا با ژاپن٬ یک نفرت خاص از ایالات متحده دارند که این نفرت به هم پیمان اصلی آن در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی نیز منتقل می‌شود.

طبق اطلاعات مرکز مطالعاتی الزیتونه٬ دید منفی ژاپنی‌ها نسبت به اسرائیل پیشینه‌های مختلف دینی و فرهنگی و تاریخی و سیاسی و اقتصادی دارد و مبتنی بر مواضع ضد یهودی به عنوان یک دین نیست؛ بلکه یک موضع منفی نسبت به پروژه صهیونیستی و اشغالگری این رژیم در فلسطین است.