حمایت انگلیس از عملیات ترکیه در سوریه

گروه جهان الف،   3981213144

وزیر خارجه انگلیس در نشست خبری مشترک با همتای ترک خود، بر حمایت از عملیات نظامی تجاوزکارانه ترکیه در شمال سوریه تاکید کرد.

حمایت انگلیس از عملیات ترکیه در سوریه

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس در ارتباط با عملیات نظامی تجاوزکارانه ترکیه در شمال سوریه، مدعی شد که این عملیات برای اجرای توافق سوچی است و نیروهای سوریه باید به محدوده عقب‌تر از پست‌های دیدبانی ترکیه عقب‌نشینی کنند.

وزیر خارجه ترکیه با طرح این ادعا که کشورش نمی‌تواند موج بیشتر پناهجویان را تحمل کند و پناهجویان را نمی‌تواند مجبور به ماندن در ترکیه کند، از کشورهای اروپایی خواست تا آنها را در مرزهای خود بپذیرند.

از سوی دیگر در این نشست خبری همچنین وزیرخارجه انگلیس راه کار سیاسی را تنها راه حل بحران سوریه عنوان کرد، هرچند همزمان مدعی شد که عملیات ارتش سوریه علیه گروه‌های تروریستی در استان ادلب باعث حرکت موج پناهجویان شده است.

راب در ادامه از عملیات تجاوزکارانه ترکیه در شمال سوریه حمایت کرد و مدعی شد که حملات ارتش سوریه و نیروهای روسی در ادلب، از شدیدترین حملات طی بحران سوریه بوده است.

ادعاهای مقامات ترکیه و انگلیس در حالی عنوان شده که نیروهای ارتش سوریه با حمایت متحدان خود عملیات نظامی را برای آزادسازی مناطق تحت کنترل تروریستها در شمال غرب این کشور از چندی قبل آغاز کرده و موفق شدند پیشروی زیادی به دست آورند.

ترکیه اما با مشاهده شکست تروریست‌های تحت حمایت خود، مستقیماً وارد این نبرد شده تا بتواند مناطق تازه آزاد شده را مجدداً اشغال کند.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد وجبی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.