ماجرای پیامکی که مجلس را تعطیل کرد

گروه سیاسی الف،   3981213082

نماینده مردم فردوس در مجلس گفت: هیأت رئیسه به ما پیامک داده بود که جلسه مجلس فقط در پنجم اسفند برگزار می‌شود و ما به یکباره دیدیم ششم اسفند مجلس جلسه دارد و به خاطر همین پیامک جلسه مجلس به حد نصاب نرسیده بود.

ماجرای پیامکی که مجلس را تعطیل کرد

محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته قبل گفت: هیأت رئیسه مجلس از چند روز قبل آن به ما پیام داده بود که مجلس تنها در روز پنجم اسفند جلسه خواهد داشت و در روزهای دیگر جلسه علنی برگزار نخواهد شد.

وی افزود: علی‌رغم این اطلاع‌رسانی، ما به یکباره دیدیم مجلس روز سه‌شنبه ششم اسفند جلسه دارد و به خاطر همین پیامکی که هیات رئیسه ارسال کرده بود تعدادی از نمایندگان در جلسه حاضر نشده بودند و مجلس برای تشکیل جلسه رسمیت نداشت.

نماینده مردم فردوس در مجلس اظهار داشت: البته در آغاز جلسه رئیس مجلس عنوان کرد که به دلیل اینکه قرار است لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گیرد، جلسه ختم می‌شود و اشاره‌ای به حدنصاب نداشتن مجلس نکرد.

امیرحسنخانی خاطرنشان کرد: هیچ دلیل و توجیه وجود ندارد که مجلس در شرایط حساس تعطیل باشد، بلکه باید فعال‌تر از زمان‌های دیگر به انجام وظایف نظارتی خود بپردازد. من نمی‌دانم چرا مجلس در این وضعیت خود را تعطیل می‌کند.

وی افزود: مجلس می‌تواند با رعایت تمهیدات بهداشتی و درمانی جلسه خود را برگزار کند و حتی ضرورت دارد که حساس‌تر از زمان‌های دیگر در میدان حاضر باشد و به وظایف خود عمل کند.

نماینده مردم فردوس در مجلس در پایان گفت: اینکه به نمایندگان گفته می‌شود اگر می‌خواهید بیایید تست کرونا بدهید، اصلاً منطقی نیست. اگر کسی مشکوک به کرونا است چه بخواهد و چه نخواهد باید تست کرونا بدهد، چه معنایی دارد که می‌گویند اگر می‌خواهید بیایید تست کرونا دهید و این امر اختیاری شود.