تداوم بارش برف و باران در کشور

گروه اجتماعی الف،   3981212086

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به تداوم بارش برف و باران در کشور گفت: طی عصر روز جمعه (۱۶ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۲ اسفندماه) در سواحل دریای خزر، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و شمال شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این‌که فردا (۱۳ اسفندماه) دامنه فعالیت سامانه بارشی در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال است، تصریح کرد: روز چهارشنبه (۱۴ اسفندماه) فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که طی اوایل روز پنج‌شنبه (۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی به تدریج از شمال شرق کشور خارج می‌شود، گفت: طی روز پنج‌شنبه (۱۵ اسفندماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

به گفته ضیائیان طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ اسفندماه) در مناطقی از مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی نقاط با خیزش گرد و خاک همراه است همچنین از بعد از ظهر روز جمعه (۱۶ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب وارد می‌شود و از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) به‌تدریج نیمه غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که از امروز تا آخر هفته دمای هوا در بیشتر مناطق کشور به جز شمال شرق و شرق افزایش می‌یابد، اظهازکرد: طی امروز و فردا (۱۲ و ۱۳ اسفندماه) دریای خزر مواج خواهد بود و طی سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ اسفندماه) صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و طی روز چهارشنبه (۱۴ اسفندماه) نیز صاف با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.