سندرز: افتخار می‌کنم که یک یهودی‌ام، ضدصهیونیست نیستم

گروه جهان الف،   3981212013

برنی سندرز روز یکشنبه تاکید کرد که تفکرات ضد‌صهیونیستی ندارد و به یهودی بودن خود افتخار می‌کند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌بی‌اس،برنی سندرز، سناتور دموکرات و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با این کانال تلویزیونی خبری تاکید کرده که اصلا تفکرات ضدصهیونیستی ندارد و به اینکه یک یهودی است، افتخار می‌کند.

سندرز در مصاحبه با برنامه فیس د نیشن، (Face the Nation) در پاسخ به این سوال که آیا انتقادات وی از آیپک و متهم کردن این نهاد به «تعصب»،  به اعتبار سیاسی او لطمه می‌زند و یا خیر، گفت: «بله، منظورم این است که آن‌ها پول و قدرت زیادی دارند.»
 
وی در ادامه تاکید کرد که یک یهودی هست و به این موضوع افتخار می‌کند. سندرز این را هم گفت که اصلا تفکرات ضد‌صهیونیستی ندارد.

سندرز در این گفت‌وگو مدعی شد: «خود را متعهد به تضمین استقلال، امنیت و آزادی مردم اسرائیل می‌دانم، اما معتقدم که ایالات متحده به یک سیاست خارجی‌ای نیاز دارد که بر اساس آن نه تنها از اسرائیل محافظت می‌کند، بلکه به رنج مردم فلسطین نیز می‌پردازد!»

پس از آنکه سندرز، بنیامین نتانیاهو را یک نژادپرست خطاب کرد، دانی دانون نماینده رژیم‌صهیونیستی در سازمان‌ملل نامزد پیشتاز دموکرات در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را  یک «احمق‌نادان» خطاب کرد.