آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور/ ۲۰۵ مورد در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند

گروه اجتماعی الف،   3981210055

آخرین آمار ابتلا و فوتی ناشی از کروناویروس جدید اعلام شد.

آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور/ ۲۰۵ مورد در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از افزایش مبتلایان قطعی کووید ۱۹ در ایران خبر داد و گفت: آخرین یافته‌های آزمایشگاهی در کل ۲۰۵ مورد جدید ابتلای قطعی به بیماری کوید ۱۹ را در کشور ظرف ۲۴ ساعت گذشته نشان می‌دهد که از این تعداد ۵۲ نفر در استان تهران، ۲۱ نفر در استان قم، ۱۷ نفر گیلان، ۲۲ نفر گلستان، ۱۲ نفر اصفهان، ۱۸ نفر مرکزی، ۱۲ نفر مازندران،   یک مورد خراسان رضوی، یک مورد ایلام، هشت مورد فارس، شش مورد آذربایجان شرقی، سه مورد اردبیل، هشت مورد البرز، چهار مورد سمنان، پنج مورد کردستان، شش مورد قزوین، چهار  مورد خوزستان، یک مورد سیستان و بلوچستان، چهار مورد یزد بودند.  

وی گفت:متاسفانه از موارد جدید این بیماری ۹ تن نیز جان باختند.

به گفته وی، در مجموع تا کنون ۵۹۳ نفر مبتلای قطعی این بیماری شناسایی شده‌اند که از این میان متاسفانه ۴۳ نفر فوت شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین از ۱۲۳ بهبود یافته و ترخیص شده این بیماری در کشور تا کنون خبر داد.

 

افزایش صعودی کروناویروس در ۳ استان کشور
 
به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به برخی شایعه‌پردازی‌ها و ارائه آمار و اطلاعات نادرست و ضد و نقیض از برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های معاند، ‌ گفت: آنچه که ما به عنوان آمار قطعی منتشر می‌کنیم، آخرین آماری است که بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی حاصل شده است که ممکن است با یافته‌های بالینی اولیه متفاوت باشد؛ به‌طوری که گرچه آزمایش اولیه به همراه علائم، برای آغاز درمان کافی است، اما از نظر اپیدمیولوژیک و به لحاظ مدیریتی تا زمانیکه آزمایش‌های نهایی قطعی نشوند، این موارد را به عنوان مورد ابتلای قابل ارائه در آمار رسمی قلمداد نمی‌کنیم.

وی افزود: همچنین تعداد موارد مشکوک به کرونا بسیار بیش از چیزی است که در نتایج آزمایشگاهی به عنوان مبتلای قطعی به کووید ۱۹ مطرح می‌شود. شاید حداکثر ۱۰ تا ۱۵ درصد افراد مشکوک، با تشخیص آزمایشگاهی به عنوان مورد قطعی ابتلای به کووید ۱۹ محسوب شوند.  در بسیاری از موارد ممکن است افراد به سندروم‌های حاد تنفسی و یا عفونت‌های تنفسی دیگری مبتلا شوند که با تابلوی مشکوک بستری شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند. حتی ممکن است وضعیت شدیدتری نسبت به برخی بیماران کووید ۱۹ هم داشته باشند، اما نهایتا یافته‌های آزمایشگاهی ما را به سمت تشخیص کووید ۱۹ این افراد نخواهد برد. بنابراین وقتی گزارش می‌شود که در یک بیمارستان ۵۰ یا ۱۰۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس جدید بستری هستند، اما در یافته‌های آزمایشگاهی نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد آنها مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه افزایش آمار در گلستان نشان می‌دهد که این استان در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کووید ۱۹ است، گفت: به نظر می‌آید که افزایش مبتلایان را به صورت چشمگیری در گلستان شاهد هستیم. همچنین در استان اصفهان و با توجه به نزدیکی به کاشان، به نظر می‌آید که تعداد مبتلایان در کاشان هم با یک شیب تند صعودی رو به افزایش است. همچنین در استان مرکزی هم با توجه به نزدیکی به قم به نظر می‌آید که تعداد موارد مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در حال افزایش است. 

جهانپور با تاکیدبر لزوم خودمراقبتی و رعایت بهداشت از سوی مردم، گفت: در بسیاری از استان‌ها این حساسیت ایجاد شده است که از مردم سپاسگزاریم. در عین حال مجددا تاکید می‌کنیم که بحث خودمراقبتی، کاهش تردد و مراوادات، کاهش رفت‌وآمدها و سفرهای بین‌شهری و درون‌شهری و رعایت نکات بهداشتی را رعایت کنند. به‌ویژه افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، مبتلایان به بیماری‌های خاص و مزمن مانند دیابت و... و حتی افرادی که داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی مصرف می‌کنند، افرادی که تحت شیمی‌درمانی بوده و هستند حتما ملاحظات جدی‌تری داشته باشند.

وی تاکید کرد: افراد حتما در خانه‌ها بمانند. زیرا امن‌ترین مکان در برابر بیماری کووید ۱۹ خانه‌ها و شهرهای خودمان است. مردم ترددها را کاهش داده و به هیچ وجه در تجمعاتی اعم از مراسم ترحیم و... شرکت نکنند. در عین حال از رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم که اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی بی‌نظیری را در این حوزه انجام دادند.