همه چیز در مورد زمان مناسب تعویض تشک خواب

گزارش بازرگانی،   3981210032

از قدیم شنیده ایم که هر وسیله یک طول عمر مفید دارد و نحوه استفاده ما از آن به صورت مستقیم روی میزان عمر وسایل تاثیر دارد. برخی از وسایل بعد از اینکه عمر مفیدشان تمام می شوند بازهم قابل استفاده هستند اما برخی موارد دیگر به محض اینکه تغییرات جزئی در ظاهر یا عملکردشان ایجاد می شود باید تعویض شوند.

تشک خواب از نمونه وسایلی است که بعد از خراب شدن آن باید به فکر تعویض باشید و تعمیر خیلی گزینه مناسبی نیست. طول عمر مفید تشک در برندها و مدل های مختلف، با یکدیگر فرق دارد به همین دلیل نمی توان یک طول عمر یکسان برای همه ی تشک ها در نظر گرفت.

مسئله ای که بیش از هر مورد دیگری در این موضوع اهمیت دارد این است که اگر حس می کنید تشکتان خراب شده یا کارایی روزهای اول را ندارد باید برای تعویض آن ادقام کنید زیرا سلامتیان در خطر است. کیفیت خواب و نحوه استراحت شما، مسئله ای است که به صورت مستقیم روی ابعاد دیگر زندگیتان تاثیر می گذارد.

اصلی ترین نشانه های خراب شدن تشک خواب چیست؟

نشانه های خراب شدن تشک خواب می تواند کاملا متفاوت باشد. نکته ی مهمی که وجود دارد این است که همیشه نباید به دنبال تغییرات ظاهری تشک خواب باشید. در ادامه این مقاله به بررسی نشانه هایی خواهیم پرداخت، که خبر از فرا رسیدن زمان تعویض تشک خواب می دهند.

 

اگر صبح ها با کمر درد از خواب بیدار می شوید ...!

یکی از اصلی ترین نشانه های خراب شدن تشک رویا این است که وقتی از خواب بیدار می شوید، نه تنها خستگیتان در نرفته، بلکه خسته تر شده اید و حس می کنید بدنتان به شدت کوفته شده است.

البته توجه داشته باشید که این حس ممکن است به دلایل مختلف به طور مثال ورزش های سنگین، سرماخوردگی یا بیماری های متفاوت ایجاد شود اما در صورتی که مدتیست هر روز صبح با کمر درد از خواب بیدار می شوید و قبلا با این تشک مشکل نداشته اید، می توانید به سالم بودن تشک خوابتان شک کنید!

ارتفاع قسمت های مختلف تشک تغییر کرده باشد

معمولا این موضوع برای تشک های تخت خواب یک نفره اتفاق نمی افتد. تشک های فنری که روی تخت های دونفره هستند بعد از مدتی دچار فرو رفتگی می شوند. این فرو رفتگی می تواند به دلایل مختلف شکل بگیرد. اصلی ترین موردی که باعث خراب شدن تشک و کاهش طول عمر آن می شود، افزایش فشار است. اضافه وزن یا خوابیدن حیوانات خانگی سنگین روی تشک می تواند باعث تغییر ارتفاع قسمت های مختلف تشک شود.

دفرم شدن تشک و بیرون زدن فنرها

تغییر شکل کلی تشک نیز از مواردی است که به خوبی تمام شدن طول عمر مفید تشک را نشان می دهد. معمولا این مسئله برای تشک های فنری متصل پیش نمی آید اما همه چیز بستگی به کیفیت مواد استفاده شده در ساخت تشک دارد. گاهی اوقات بیرون زدگی فنر را می توان تعمیر کرد اما در مواقعی که فرم تشک به شکل کامل عوض شده، باید تشک را تعویض کنید.

طول عمر مفید تشک خواب چقدر است؟

طول عمر تشک ها با توجه به مواد تشکیل دهنده، جنس فنر و کیفیت کلی ساخت متفاوت است اما معمولا این مدت زمان بین 5 تا 10 سال است. برخی از تشک خواب ها دارای گارانتی هستند و مهلت تست یک ماهه در اختیار مشتریان قرار می دهند و افراد می توانند بعد از عدم رضایت از خرید، کالا را مرجوع کنند. این قابلیت برای کسانی که دچار کمر درد هستند و در انتخاب تشک مناسب شک دارند، می تواند بسیار مناسب باشد.

چطور طول عمر تشک خواب را افزایش دهیم؟

استفاده صحیح و مراقبت کردن، تنها کاری است که از دستتان بر می آید. این نسخه برای همه ی وسایل در نظر گرفته می شود اما اگر نمی دانید چطور باید از تشک خوابتان مراقبت کنید، در ادامه به توضیح این مسئله خواهیم پرداخت.

راه های مراقبت از تشک خواب

  • اولین و مهم ترین اقدام برای مراقبت از تخت خواب این است که یک روکش مناسب برای آن تهیه کنید. روکش های متفاوت با جنس های مختلف مانند پلاستیک و مخمل وجود دارند که با توجه به سایز و مدل سرویس خواب اسپرت خود، می توانید بهترین نمونه را خریداری کنید. روکش های ضدآب از محبوب ترین روکش های تخت خواب هستند.

  • اگر قصد جابجایی تشک خواب و سرویس خواب را دارید حتما، یک پارچه مناسب برای محافظت از آن در نظر بگیرید و تشک خواب را در انباری یا گوشه های اتاق به صورت عمودی قرار ندهید.

  • اگر حس می کنید تشک خوابتان رطوبت دارد، می توانید مقداری جوش شیرین روی قسمت های مختلف آن بریزید سپس با جارو برقی تشک را تمیز کنید.

  • از تابش مستقیم نور خورشید روی تشک خودداری کنید. البته منظورمان این نیست که همیشه روی تشک را بپوشانید. اتفاقا باید اجازه بدهید هوای تازه به تشک خواب برسد اما بهتر است دکوراسیون اتاق را طوری در نظر بگیرید که نور مستقیم خورشید روی تشک خواب نتابد یا اینکه از پرده های مناسب استفاده کنید.

اگر تشک خوابتان خراب شده، می توانید آن را تعمیر کنید!

مشاهده لکه روی تشک خواب یا بیرون زدگی فوم، همیشه به معنی پایان عمر تشک خوابتان نیست. شاید لکه های روی تشک خواب خیلی عمیق نباشند و نشان دهنده کثیفی باشند، نه خراب شدن فوم تشک!
حتی در مواقعی بیرون زدگی فوم تشک خواب را می توان درست کرد. ممکن است با تغییر جای فنرها و دوخت یک پارچه رویی، تشک را به حالت اولیه برگرداند اما در صورتی که فکر می کنید مشکل کمی جدی تر است، پیشنهاد می کنیم سلامتی خود را به خطر نیندازید و یک تشک جدید تهیه کنید.

بلج، یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی برای خرید با بهترین قیمت تشک رویال و تشک رویا است. اگر قصد دارید خرید اینترنتی تشک را تجربه کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به این سایت سر بزنید.