برف و باران از بعدازظهر در غرب کشور/ کاهش دما در نوارشمالی کشور از ۱۲ اسفند

گروه اجتماعی الف،   3981209102

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر شنبه ۱۰ اسفند بارش برف و باران از غرب کشور مجدداً آغاز می‌شود، گفت: روز دوشنبه ۱۲ اسفند کاهش دما در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.  

به گزارش فارس، صادق ضیائیان در گفت‌‌وگویی، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

وی بیان کرد: سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر فردا 10 اسفند از سمت شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران در این مناطق خواهد شد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز یکشنبه 11 اسفند در شمال‌غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش برف و باران  خواهیم داشت. همچنین 11 اسفند در سواحل خزر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز دوشنبه 12 اسفند بارش‌ها در غرب کشور کاهش می‌‌یابد و در بخش‌هایی از شمال‌غرب، سواحل خزر، شمال‌شرق و دامنه البرز بارش خواهیم داشت. در این روز کاهش دما و وزش باد نسبتاً‌ شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت:‌روز سه‌شنبه این سامانه در شمال‌شرق کشور سبب بارش برف و باران می‌شود، همچنین در این روز در سواحل شرقی خزر بارش باران داریم.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت دمایی شهرها توضیح داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه زیرصفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: روز آینده آسمان تهران صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 16 و 7 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین امروز آسمان تهران صاف و آفتابی است، سرعت باد 7 کیلومتر در ساعت و دید افقی 7 هزار متر است. بیشینه دما در 24 ساعت گذشته در تهران 12 درجه و کمینه دما 3 درجه خواهد بود. همچنین پیش‌بینی می‌شود روز آینده آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری و 11 اسفند نیز صاف تا کمی ابری باشد.