چین: بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران پاسخ چالش‌های پیش روی ما نیست

گروه جهان الف،   3981207175

«وانگ گون»، نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی روز چهارشنبه گفت کشورش تمام تلاش خودش را برای نجات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به کار خواهد بست. 

به گزارش طبق گزارش رسانه‌های بین‌المللی، سخنان نماینده چین در پایان نشست مشترک کمیسیون مشترک برجام که امروز در پایتخت اتریش برگزار شد مطرح شده است.

وانگ در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد اعضای  کمیسیون مشترک دیدگاه‌های مختلفی درباره فعال‌سازی مکانیسم موسوم به «ساز و کار حل و فصل اختلافات» دارند. 

دیپلمات چینی با وجود این تأکید کرد که در جلسه امروز هیچ بحثی درباره راه‌اندازی این ساز و کار مطرح نشده است. وی گفت طرف‌های برجام سرسختانه در تلاش برای حفظ این توافق هسته‌ای هستند. 

او گفت: «بازگرداندن تحریم‌ها یا کلید زدن مکانیسم [حل و فصل اختلاف] پاسخ چالش‌های پیش روی ما نیستند. شرکت‌کنندگان در این جلسه تأیید کردند که این مسئله نباید در دستور کار ما قرار بگیرد.»

نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همچنین درباره تبعات تلاش‌های آمریکا برای اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران هشدار داد. 

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم در پایان این جلسه گفت: «طرف‌های شرکت‌کننده در این نشست بر پایبندی به این توافق هسته‌ای که عنصری مهم در معماری معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) قلمداد می‌شود تأکید کردند.»