آنچه که از محصولات ۲۰۲۰ مایکروسافت انتظار داریم

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3981206135

شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ نسل جدیدی از محصولات خود را معرفی می کند که هر یک دارای مشخصات قابل توجه و طراحی جذابی هستند. بدون شک سال ۲۰۲۰ برای مایکروسافت یک سال بزرگ و طوفانی بوده که باید شاهد رونمایی و عرضه دستگاه های دیجیتالی مختلفی باشیم.

آنچه که از محصولات ۲۰۲۰ مایکروسافت انتظار داریم

از تبلت و گوشی هوشمند تاشو گرفته تا کنسول ایکس باکس سری ایکس و سرفیس لپ تاپ 3. بنابراین بعید نیست شاهد رونمایی برخی مدل های دیگر از سری سرفیس هم باشیم. در سال 2019 مدل های مطلوبی توسط مایکروسافت معرفی شدند که هر یک توانستند موردتوجه قرار گیرند.

در این مطلب ما قصد داریم به صحبت درباره هر آنچه از محصولات سال 2020 مایکروسافت انتظار داریم، بپردازیم. محصولاتی که قطعا تک تک آنها حرف بسیاری برای گفتن داشته و عملکرد خوبی هم می توانند از خود نشان دهند.

به هر حال اگر از طرفداران مایکروسافت هستید، این مطلب می تواند برای شما جالب باشد.

ایکس باکس جدید و قدرتمند

مایکروسافت در TGS 2019 به صورت غیرمنتظره کنسول نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس را معرفی کرد. کنسولی که پیش از آن شایعات مختلفی درباره اش شنیدیم اما نمی توانستیم باور کنیم، زیرا ردموندی ها به تایید آن نپرداختند و امر دشواری بود که بتوانیم این گزارش ها را باور داشته باشیم.

Xbox Series X با نام منحصربفردی که داشته، از طراحی جالبی برخوردار است. یک کنسول ایستاده مربعی که طراحی شبیه به یک کامپیوتر رومیزی توسط مایکروسافت برای آن در نظر گرفته شده و افراد می توانند تجربه کاربری خوبی با آن داشته باشند.

مایکروسافت در تلاش است تا یک کنسول قدرتمند در رقابت با پلی استیشن 5 ارائه دهد. بنابراین می توان انتظارات بسیاری داشت و کمپانی ردموندی در تلاش است که محصولی برجسته را عرضه دارد.

گفته شده این کنسول از پردازنده AMD قدرت گرفته و با گرافیک همین شرکت عرضه می شود. گرافیک نسل جدید AMD که توان پردازشی بالایی دارد و همچنین 16 گیگابایت حافظه رم نیز فراهم آمده است.

مایکروسافت سعی کرده بهترین ها را در سخت افزار این کنسول به کار گیرد و با یک مدل معمولی رو به رو نیستیم. گفته می شود این کنسول قادر است با وضوح 8K بازیها را اجرا کند و در E3 نیز اطلاعات بیشتری از آن فاش می شود.

سرفیس بوک بازطراحی شده

بدون شک پس از چند سال وقت آن رسیده تا مایکروسافت سال 2020 بازطراحی روی سرفیس بوک داشته باشد. لپ تاپ هیبریدی که مشخصات قابل توجهی داشته و یکی از بهترین لپ‌تاپ های مایکروسافت قلمداد می شود.

Surface Book رقیب جدی برای مک بوک پرو اپل است به شکلی که هرگاه اپل ارتقایی را برای مک بوک پرو در نظر گرفت، مایکروسافت نیز برای سرفیس پرو دریغ نکرده است. از این رو باید آن را یک لپ تاپ هیبریدی حرفه ای از سودی برند ردموندی دانست.

بدون شک سال 2020 شاهد معرفی سرفیس بوک 3 خواهیم بود و آخرین بار دو سال قبل بوده که مایکروسافت سرفیس بوک 2 را با تغییرات محسوس معرفی کرد. از این رو انتظار داریم که سرفیس بوک 3 حداقل در بحث طراحی تغییرات قابل توجهی پیدا کند و رضایت بخش باشد.

در نتیجه سال 2002 همراه با مک بوک پرو 14 این مدل می تواند رقابت سختی داشته باشند و از رقبای سرسخت برای یکدیگر محسوب می شوند.

معرفی جانشین ویندوز 10 ایکس

مایکروسافت سال 2019 دو مدل تبلت و گوشی تاشو سرفیس دو و نئو را معرفی کرد که هر یک دارای ویژگی های قابل توجه با طراحی جذاب هستند. در این بین مایکروسافت قصد پیدا کرد تا ویندوز 10 ویژه ای را برای آنها تدارک دیده و تحت عنوان ویندوز 10 ایکس رونمایی کرد. در واقع یکی از ماهیت های ویندوز 10 ایکس پشتیبانی سیستم هایی با صفحه نمایش تاشو بوده و دو مدل از ساختار منحصربفردی بهره می برند.

شرکت ردموندی با ویندوز 10 ایکس جدید می خواهد دستگاه های تاشو بیشتری را روانه بازار کند و دو مدل معرفی سرفیس نئو و دو اخیر اولین مدل های اولیه این برند ردموندی بودند که معرفی شدند. بنابراین پیش بینی می شود در سال 2020 نسخه بهبودیافته ویندوز 10 ایکس برای دستگاه های منحصربفرد تاشو معرفی شود. البته دقیقا مشخص نیست برنامه سامسونگ چیست و باید منتظر ماند تا در سال جاری برند کره ای برنامه خود را مشخص سازد.

اگرچه در سال 2019 نیز مایکروسافت پیش نمایشی از ویندوز 10 ایکس را با محصولات جدید خود به نمایش گذاشته است.

ورود مایکروسافت به صنعت گوشی هوشمند

در سال 2019 شرکت مایکروسافت گوشی هوشمند تاشو سرفیس دو را معرفی کرد. یک مدل با سیستم عامل اندروید که شرکت ردموندی به ستایش این مدل پرداخته و تلفن هوشمند موردبحث را یک پرچمدار دانسته است.

اگرچه در رویداد اکتبر سال 2019 مایکروسافت به معرفی سرفیس دو پرداخت، اما جزئیات سخت افزاری آن همچون تبلت تاشو سرفیس نئو نامشخص باقی ماند. ما انتظار داشتیم برند ردموندی جزئیاتی پیرامون اطلاعات سخت افزاری سرفیس دو را اعلام کند.

اما گفته شده در سال 2020 که تعطیلات این سال خواهد بود، با عرضه سرفیس دو جزئیات کامل آن نیز اعلام می شود. پیش بینی شده با پردازنده اسنپدراگون 865 و حافظه رم 8 گیگابایتی شاهد عرضه سرفیس دو باشیم.

مایکروسافت در سال های گذشته ویندوز 10 موبایل را به کار می گرفت اما به دلیل استقبال بسیار کم ناچار شد آن را کنار بگذارد. در این بین به اندروید روی آورد تا بتواند در بازار گوشی های اندرویدی سهمی بدست آورد. البته مشخص نیست ورود مایکروسافت به دنیای تلفن های هوشمند اندرویدی تاثیری خواهد داشت یا اینکه این کمپانی ردموندی باری دیگر چون مدل ویندوز 10 موبایل نمی تواند سهم قابل توجهی را به خود اختصاص دهد.

سرفیس استودیو نسل جدید

شرکت مایکروسافت آخرین بار در سال 2018 بود که نسل دوم سیستم یکپارچه کامپیوتری با صفحه نمایش لمسی را به نام سرفیس استودیو معرفی کرد. یک سیستم کامپیوتری حرفه ای که تجربه کاربری خوبی می توان با آن داشت.

سرفیس استودیو انتظار داریم در سال 2020 نسل بعدی آن یعنی سرفیس استودیو 3 معرفی شود. یک مدل با مشخصات قابل توجه از جمله گرافیک RTX انویدیا و پردازنده نسل دهمی اینتل که در کنار حافظه رم 32 گیگابایتی، باید عملکرد سخت افزاری بزرگی را شاهد بود.

البته دقیقا مشخص نیست برنامه مایکروسافت برای نسل بعدی سرفیس استودیو چیست و حتی آیا شاهد رونمایی خواهیم بود یا خیر. امر اگر معرفی شود بدون شک سخت افزاری قابل قبولی در مقایسه با رقبا خواهد داشت و عملکرد بزرگی هم می توان انتظار داشت.

راه اندازی کامل سرویس xCloud

سال 2020 برای مایکروسافت بزرگ خواهد بود و باید انتظار داشت که محصولات قابل توجهی معرفی یا راه اندازی شود. یکی از آنها سرویس تحت فضای ابری ایکس کلاو یا همان xCloud خواهد بود.

در حال حاضر سرویس های تحت فضای ابری و مبتنی بر استریم بسیاری وجود دارد که باید به Google Stadia و Apple Arcade ،PlayStation Now و GeForce Now Nvidia اشاره کرد. در این بین قرار است بزودی شاهد راه اندازی محصول مایکروسافت موسوم به پروژه xCloud  باشیم.

انتظار می رود شرکت ردموندی در جریان E3 2020 تاریخ راه اندازی سرویس استریم پروژه xCloud را اعلام کند. همان رویدادی که اطلاعات کامل ایکس باکس سری ایکس اعلام خواهد شد و باید پیش بینی یک رویداد بزرگ را در E3 ماه ژوئن امسال داشته باشیم.

ویندوز هلو در کامپیوترهای مختلف

امیدواریم سال 2020 مایکروسافت قابلیت ویندوزهلو را به تمامی سیستم‌های کامپیوتری بیاورد و تنها مدل‌های خاصی از آن برخوردار نشوند. بنابراین محتمل است که در این سال شرکت‌های تولیدکننده این قابلیت را در محصولات مختلف خود به کار گیرند و تنها شامل لپ تاپ‌های سطح بالا نخواهد شد.

البته این موضوع پیش بینی بیش نیست و نمی‌دانیم دقیقا برنامه شرکت مایکروسافت برای آوردن این قابلیت به سیستم‌های مختلف کامپیوتری چیست.