کشف بیش از ۵.۵ میلیون ماسک احتکار شده

گروه حوادث الف،   3981206080

رییس پلیس پایتخت از کشف بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک احتکار شده یا غیربهداشتی در تهران خبر داد.

کشف بیش از ۵.۵ میلیون ماسک احتکار شده

به گزاش ایسنا، سردار حسین رحیمی، در حاشیه اجرای طرح کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق که صبح امروز در مقر پلیس پایتخت برگزار شد، گفت: با ورود ویروس کرونا به کشور و نگرانی‌هایی که در پی آن ایجاد شده است، بسیاری از اقشار در کنار یکدیگر به مقابله با این ویروس پرداخته‌اند، اما متاسفانه برخی سوداگران دنبال سوء استفاده بوده و اقدام به جمع‌آوری، دپو و احتکار ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و نیازهای مردم کرده‌اند که برای مقابله با این افراد، پلیس وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی، پلیس امنیت و پلیس پیشگیری با تمام توان به این موضوع ورود کرده‌اند، گفت: در همین راستا نیز ده‌ها انبار و مراکز مهمی که این اقلام در آنها قرار داشت از سوی ماموران این پلیس‌ها مورد بازدید قرار گرفت که در جریان آن تعدادی از انبارها که اقدام به احتکار این اقلام کرده یا قیمت آن را به شکل سرسام آوری بالا برده بودند، شناسایی شدند. دو انبار نیز در این خصوص روز گذشته پلمپ شد.

رحیمی با اشاره به تولید ماسکهای غیر بهداشتی اظهار کرد: متاسفانه برخی سودجویان حتی سلامت مردم را نیز به خطر انداخته بودند که در همین راستا سه کارگاه که با استفاده از اقلام غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک ‌کرده بودند که پلمب شد؛ این کارگاه‌ها در پوشش یک برند معروف و با ابتدایی‌ترین وسایل ماسک را تولید می‌کردند که کاملا غیر بهداشتی بود و آن را با قیمت بالایی هم به فروش می رسانند.

رییس پلیس پایتخت در مورد تعداد ماسک‌های احتکار شده و غیربهداشتی کشف شده نیز گفت: در روزهای گذشته بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار عدد ماسک کشف شد و از روز گذشته تا امروز نیز حدود ۴.۵ میلیون ماسک کشف شد که ارزش آنها حدود ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان این که قرارگاه ویژه پدافندی کروناویروس در ناجا نیز تشکیل شده است گفت: در این خصوص دستورالعمل‌های لازم از سوی این قرارگاه ابلاغ شده است.

رحیمی درباره‌ی برخورد با شایعه پراکنان در مورد کرونا ویروس اظهار کرد: در این زمینه پلیس فتا اقدامات خوبی را انجام داده و در تهران نیز سه نفر از افرادی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت در مورد این ویروس کرده بودند از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی در پاسخ به پرسشی در مورد نقش پلیس در  ماجرای فرد خارجی مشکوک به کرونا ویروس در متروی شوش گفت: ماموران پلیس در کنار دیگر عوامل به سرعت این فرد را از مترو خارج و به بیمارستان انتقال دادند که البته در بررسی‌های بعدی که انجام گرفت، مشخص شد این فرد به کرونا مبتلا نبوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با هشدار به سودجویان و افرادی که بخواهند از طریق کرونا ویروس برای مردم مشکل و اضطراب ایجاد کنند گفت: چه آن افرادی که از طریق احتکار و گران فروشی ماسک و مواد ضد عفونی کننده و چه آن افرادی که از طریق شایعه پراکنی و دروغگویی در فضای مجازی بخواهند برای مردم مشکل ایجاد کنند باید بدانند که پلیس رفتار آنان را رصد کرده و برخورد قاطعی با آنان خواهد داشت چرا که در بحث سلامت مردم و امنیت و آرامش روانی آنان ما با هیچ جا تعارف نداریم.