مصرف اینترنت گوشی‌تان را کنترل و مدیریت کنید

گروه فناوری الف،   3981206003

اینترنت دیتا یا همان داده تلفن همراه، محدودیت‌های زیادی دارد؛ کاربران باید مدام مراقب میزان مصرفشان باشند که در غیر این‌صورت، هزینه زیادی باید بپردازند.

به گزارش فارس، اینترنت دیتا یا همان داده تلفن همراه، محدودیت‌های زیادی دارد؛ کاربران باید مدام مراقب میزان مصرفشان باشند که در غیر این‌صورت، هزینه زیادی باید بپردازند. در این شرایط اپ‌های مدیریت داده مصرفی هم می‌توانند کمک‌کننده باشند.

اپلیکیشن Datally به شما امکان می‌دهد که با قطع یا محدودسازی دسترسی اپ‌ها به اینترنت، مصرف اینترنت گوشی‌تان را کنترل و مدیریت کنید؛ مزیت خوب این ابزار، حجم بسیار کم و استفاده آسان از آن است. ابتدا اپ را از گوگل پلی دانلود کنید و بعد از اجرای برنامه برای اولین بار، از شما چند مجوز دسترسی به بخش‌های مختلف خواسته می‌شود که با خیال راحت این دسترسی‌ها را به آن بدهید چون‌که سازنده این اپ شرکت گوگل است و کاملاً امن است.

برای دادن مجوز، گزینه Allow را بزنید و Open Usage Access را انتخاب کنید.

 

در صفحه اصلی اپ، میزان دیتای مصرف شده روزانه شما نمایش داده می‌شود.

 

 و برای کنترل مصرف دیتای اپ‌ها، قابلیت Data Saver را فعال کنید؛ برای این کار در صفحه اصلی گزینه Set Up Data Saver را زده و با انتخاب Allow دسترسی لازم را به اپ بدهید.

 

قابلیت‌های عمده اپ

1- علاوه بر نمایش میزان مصرف روزانه، مصرف هفتگی و ماهانه شما را هم نشان می‌دهد.

2- در قسمت Manage Data، میزان مصرف اینترنت اپ های فعال در پس زمینه نمایش داده می‌شود، ممکن است شما از همه اپلیکیشن‌های پس‌زمینه گوشی‌تان استفاده نکنید ولی وقتی فعال هستند اینترنت مصرف می‌کنند.

 

همچنین می‌شود با فعال کردن قفل رو به روی اپ ها، از دسترسی آنها به اینترنت جلوگیری کرد و مجدداً با لمس دوباره آیکون قفل، می‌توان به آنها اجازه دسترسی به اینترنت داد.

 

3- Find Wi-Fi، یا همان پیدا کردن وای فای؛ که قابلیت بسیار کاربردی این اپ است

 

که به این ترتیب با ارسال نوتیفیکیشن خودکار، وای فای های رایگان و عمومی اطرافتان را به شما نشان می‌دهد و با اتصال به آنها می‌توانید در مصرف دیتایتان صرفه‌جویی کنید.

برای این کار در تنظیمات برنامه، کافی است Wi -Fi Notification را فعال کنید.

 

نکته بسیار مهم: فراموش نکنید که اتصال به وایرلس‌های عمومی از نظر امنیتی مناسب نیست، مخصوصاً برای انجام کارهای حساس، مثل کارهای بانکی و غیره

همچنین شما می‌توانید در قسمت تنظیمات، با زدن روی Unregister، اپ را به حالت اولیه و پیش‌فرض برگردانید و تمام اطلاعاتش را پاک کنید.