آغاز دوران سفرهای فضایی نزدیک است

گروه اجتماعی الف،   3981205011

شرکت اسپیس ایکس به همراهی Space Adventures قصد دارد تا در سال ۲۰۲۲، چهار مسافر را برای سفر دور کره زمین بگرداند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا چهار شهروند را برای یک سفر به دور زمین با سفینه به فضا بفرستد. بر طبق گزارشات منتشر شده این سفر قرار است در بازه زمانی اواخر ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ اتفاق بیافتد. این شرکت فعالیت‌های فضایی روز سه‌شنبه توافق نامه خود را با شرکت Space Adventures به صئرت رسمی اعلام کرد.

اسپیس ادونچرز یک شرکت توریستی است که پیش‌تر هفت شهروند را به اردویی در پایگاه فضایی سویاز روسیه برده بود. این شرکت همچنین اظهار کرد که هزینه سفر‌های فضایی مشخص نخواهد شد. آن‌ها در ادامه اعلام کردند که در حال حاضر بر روی جزئیات سفر در حال فعالیت هستند و تلاش دارند نیاز‌ها و آمادگی‌های افراد برای سفر را مورد سنجش قرار دهند.

سفینه حامل چه خواهد بود
شرکت اسپیس ایکس در روز سه‌شنبه همچنین اعلام کرد که سفینه مورد استفاده برای حمل شهروندان، یک نمونه شخصی سازی شده برای انسان‌ها از مدل سفینه فضایی Dragon است. مسافرین در طی این سفر قرار شده تا با فاصله ۲۵۰ مایلی از زمین، دو الی سه دفعه به دور زمین بگردند. گفتنی است که شرکت SpaceX چند سالی است که بر روی ساخت چنین سفینه فضایی فعالیت دارد. علت ساخت مدل جدیدی از سفینه Dragon نیز آن بوده که شرکت مذکور با سازمان ناسا برای بردن و آوردن فضانوردان قرارداد جدیدی را نوشته بوده است.

بر اساس گفته‌های منابع خبری این شرکت اخیرا موفق شده تا برای بار دوم آزمایش پرواز این سفینه را به صورت موفقیت آمیز به عمل برساند. مدیر عامل این شرکت، ایلان ماسک مدتی است که ایده سفر‌های فضایی را در جهان مطرح کرده و همواره در این باره بسیار خوشبینانه عمل کرده است. در اوایل سال ۲۰۱۷ شرکت SpaceX اعلام کرد که پیشنهاد قیمت دو مسافر را برای سفر به دور ماه قبول کرده است و این سفر در سال ۲۰۱۸ صورت خواهد گرفت. اما در سال ۲۰۱۸ این شرکت اظهار کرد که تنها یکی از آن مسافرین بر سر حرف خود باقی مانده و او میلیاردر معروف ژاپنی، یوساکو وازوا است. با این حال سفر مذکور صورت نگرفت چرا که سفینه مورد نظر شرکت اسپیس ایکس هنوز ساخته نشده است.