چند راهکار برای ویرایش فایلPDF

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3981204084

بدون شک اگر همیشه با رایانه دسکتاپی سر و کار دارید و از کسب و کاری برخوردار هستید که همیشه نیاز به استفاده فایل پی دی اف دارید، شاید این پرسش برای شما به وجود بیاید که چگونه باید یک فایل PDF را ویرایش کرد؟

چند راهکار برای ویرایش فایلPDF

البته کمتر افرادی هستند که با نحوه ویرایش فایل پی دی اف آشنایی داشته باشند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی ویرایش یک فایل پی دی اف که به سادگی بوده، آشنا سازیم. PDF فایل پرکاربرد در دنیای کسب و کار اینترنتی بوده و در بسیاری از مواقع برای نشان داده اطلاعاتی به کار گرفته می شود.

شاید این پرسش چگونگی ویرایش فایل پی دی اف برای شما پیش آید که در این مطلب به آن پاسخ می دهیم.

1- از ادوبی آکروبات بهره گیرید

شرکت ادوبی فرمت پی دی اف را به وجود آورد و به همین دلیل منطقی است که برای ویرایش فایل‌های پی دی اف هم به سراغ نرم‌افزار ویژه همین شرکت برویم. برای استفاده از این نرم‌افزار باید به Adobe Document Cloud دسترسی داشته باشید. اگر شرکت‌تان مشترک ادوبی است یا بودجه‌ی کافی برای تهیه‌ی این اشتراک دارید سراغ این نرم‌افزار و گام‌های زیر بروید. البته اگر فقط یک فایل پی دی اف برای ویرایش دارید و نمی‌خواهید هزینه‌ی چنین اشتراکی را بپردازید می‌توانید از دوره‌ی آزمایشی رایگان Adobe DC بهره ببرید و بدون پرداخت پول به امکانات این نرم‌افزار دسترسی داشته باشید.

مرحله اول: در Adobe Acrobat به منوی File بروید و فایل پی دی اف موردنظرتان را باز کنید. باید محتوای فایل را در پنجره‌ی نرم‌افزار Acrobat ببینید.

مرحله دوم: دنبال ابزار Edit PDF بگردید که باید در سمت راست قسمت ابزارها قرار گرفته باشد. این ابزار را انتخاب کنید تا وارد حالت تعاملی شوید تا بتوانید محتوای پی دی اف را انتخاب کنید.

مرحله سوم : تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید. می‌توانید متن پی دی اف را ویرایش کنید، خطاهای نگارشی را تصحیح کنید، اندازه‌ی بیشتر عناصر را تغییر دهید و بسیاری از کارهای دیگر. می‌توانید از مجموعه ابزارهای Background ،Link و Header استفاده کنید و هر چیزی را که دوست دارید ویرایش کنید.

این نکته قابل توجه است که شرکت ادوبی نسخه‌ی موبایل این اپ را نیز ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید فایل پی دی اف خود را چاپ کنید، این اپ یکی از بهترین گزینه‌هایتان است.

2- اپ های دیگری استفاده کنید

اگر می خواهید به هدف خود دست یابید، بهتر است به سراغ اپ جایگزین بروید که می تواند گزینه بهتری نسبت به  Adobe Acrobat باشد. این نرم‌افزارها اغلب رایگان هستند و می‌توانید با استفاده از مرورگرتان به سرعت اقدام به دانلودشان کنید.

شاید امکانات این نرم‌افزارها محدودتر باشد ولی گزینه‌ی ایده‌آلی برای ویرایش‌های جزئی‌تر و بدون استفاده از نرم‌افزارهای جدی‌تر هستند. از جمله این اپ ها باید به PDFsam، PDF Xchange و Sejda online PDF editor اشاره کرد.

البته با هریک به شکل جداگانه آشنا خواهید شد.

PDFsam

محیط PDFsam ساده است و درک آن برای افراد مبتدی بسیار آسان است. با این حال تنها توانایی این نرم‌افزار جابه‌جا کردن و استخراج صفحات پی دی اف است که برای انتشار فایل‌های بزرگ‌تر و ارسال پیام می‌تواند استفاده شود. اگر می‌خواهید رنگ‌ها را تغییر دهید، رزولوشن پی دی اف را بهبود دهید و به اشکالات املایی رسیدگی کنید، این نرم‌افزار راه حل خوبی نیست. نسخه‌ی دیگری از این نرم‌افزار وجود دارد که پولی است و در آن گزینه‌های بیشتری برای ویرایش پی دی اف در اختیار دارید ولی محیط آن پیشرفته‌تر و یادگیری‌اش برای افراد مبتدی دشوارتر است.

در این نرم‌افزار، ابزار رایگان PDF-Xchange Editor را دریافت می‌کنید که شامل فهرستی طولانی از ویرایش‌هایی است که می‌توانید روی فایل‌های پی دی اف‌تان انجام دهید؛ فهرستی که از برخی از جنبه‌ها حتی از Adobe Acrobat هم کامل‌تر است. می‌توانید فایل‌هایتان را تقسیم، ترکیب، ویرایش، بررسی املائی و ترجمه کنید یا نظرات و لینک‌هایی را به فایل‌هایتان بیافزایید. این نرم‌افزار شامل پلاگین‌هایی برای موتورهای جاوا اسکریپت، پشتیبانی از فایل‌ها، افزودن تصویر، کار کردن با گوگل درایو و دیگر امکاناتی است که با خرید لایسنس پیشرفته‌ی آن فعال می‌شود.

Sejda online PDF editor

اگر نمی خواهید برای ویرایش فایل‌های پی دی اف‌تان نرم‌افزاری دانلود کنید، می‌توانید سراغ سایت‌هایی مانند Sejda بروید. در این سایت می‌توانید متن درون پی دی اف‌تان را ویرایش کنید، امضای دیجیتالی کنید، قسمتی را حذف کنید، تصاویر و اشکال را به فایل اضافه کنید و برای فایل پی دی اف‌تان حاشیه نویسی داشته باشید.

نحوه تبدیل فایل PDF

پیشنهاد ما این است که با نرم‌افزاری مخصوص این کار مانند Able2Extract Professional 15 چنین تبدیلی را انجام دهید که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های پی دی اف را به CSV، Word، PowerPoint، AutoCAD و حتی Excel تبدیل کنید. همچنین می‌توانید پس از پایان کار فایل‌تان را دوباره به فرمت پی دی اف تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید از روش تبدیل فایل‌های پی دی اف استفاده کنید می‌توانید از Adobe Acrobat نیز بهره ببرید. ادوبی به شما اجازه می‌دهد فایل‌هایتان را به Word، Excel یا PowerPoint تبدیل کنید. اگر استفاده از Adobe Acrobat برای‌تان مقدور است همین نرم‌افزا را توصیه می‌کنیم چون تبدیل‌های دقیق‌تری نسبت به دیگر نرم‌افزارها دارد.

با روش های فوق شما به سادگی می توانید فایل موردنظر پی دی اف را ویرایش کنید.