چطور بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان را انتخاب کنیم؟

گزارش بازرگانی،   3981204061

این سوال معمولا برای افرادی پیش می آید که قصد ندارند در کلاس و آموزشگاه شرکت کنند و میخواهند روند آموزش زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یا همان سلف استادی پیش ببرند. بسیاری از افراد به دلایل مختلف مانند صرفه جویی در هزینه، نداشتن وقت و موارد مشابه تصمیم میگیرند خودشان به تنهایی این مسیر را طی کنند.

هر چند که نداشتن یک گاید لاین مناسب و دیدگاه درست نسبت به مسیر، احتمال انحراف از راه و طولانی شدن مسیرتان وجود دارد اما اگر با روند صحیحی این روش را مورد استفاده قرار دهید قطعا به نتیجه خواهید رسید اما همین سوال گاهی به سادگی این مورد را نشان می دهد که شما مسیرتان را نمی دانید!

شاید هم مسیرتان را می دانید اما سوالتان را به شکل اشتباهی می پرسید. به هر حال انتخاب کتاب آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان یکی از دغدغه هایی است که بسیاری از کاربران با آن درگیر هستند.

در ادامه این مقاله به بررسی صحیح ترین پاسخ برای این سوال خواهیم پرداخت.

چرا بزرگسالان برای یادگیری زبان باید کتاب های مخصوص سن خودشان را تهیه کنند؟

قبل از اینکه برویم سراغ اصل مطلب، لازم می دانیم که توجهتان را نسبت به این مسئله جلب کنیم که سن و سال زبان آموز در انتخاب نوع کتاب زبان اهمیت زیادی دارد. پس اگر در روند انتخاب کتاب انگلیسی مناسب سن خودتان خسته شدید، بیخیال این مورد نشوید.

قطعا انتخاب یک کتاب مناسب برای بزرگسالان به اندازه خرید کتاب انگلیسی کودکان اهمیت دارد. دلیل این اتفاق خیلی ساده است. مفاهمیم، دروس و حتی مثال ها با توجه به نوع درک افراد در سنین مختلف تهیه و تنظیم می شوند. دقیقا مانند کتاب های فارسی!

فیلتر، راه ساده برای پیدا کردن بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی بزرگسالان

انتخاب کتاب مناسب انگلیسی برای بزرگسالان برعکس چیزی که به نظر می رسد اصلا کار سختی نیست. قبل از اینکه به دنبال بهترین کتاب برای بزرگسالان باشید، باید فیلترهای مناسبی را تشخیص دهید تا این روند برایتان ساده شود. ممکن است فکر کنید که اگر لازم باشد فیلتر خاصی برای انتخاب بهترین کتاب انگلیسی در نظر بگیرید باید به سطح دانشتان توجه داشته باشید.

این موضوع در ابتدای راه می تواند اهمیت داشته باشد اما به مرور متوجه خواهید شد که اکثر کتاب های زبان، به چندین سطح استارت، مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم شده اند. پس بسیاری از مجموعه کتاب های آموزش زبان می توانند به عنوان بهترین کتاب انگلیسی برای بزرگسالان انتخاب شوند.

با توجه به اولویت هایتان باید فیلترها را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر از دسته افرادی هستید که در طول روز زیاد رفت و آمد دارید، باید به دنبال بهترین کتاب آموزش لغت باشید. یادگیری و حفظ لغت در زبان انگلیسی از دسته کارهایی است که در هر زمان و مکان با کمی تمرکز انجام می شود.

یا یک فیلتر دیگر این است که روی نقطه ضعف هایتان کار کنید. به طور مثال اگر در مکالمه ضعیف هستید، باید به دنبال بهترین کتاب مکالمه برای بزرگسالان بگردید که معمولا افراد در چنین شرایطی سراغ مجموعه کتاب های touchstone می روند. امیدواریم منظورمان را از چگونگی تعریف فیلتر برای انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان بزرگسالان متوجه شده باشید.



اگر می خواهید هر چهار مهارت را با هم پیش ببرید، سراغ مجموعه کتاب ها بروید!

یکی از معضلاتی که برای بزرگسالان پیش می آید این است که فکر می کنند زمان کافی برای آموزش زبان ندارند و به همین دلیل سعی می کنند هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن را باهم پیش ببرند.

در نظر گرفتن چنین رویکردی نمی توانید اشتباه باشد. اتفاقا خیلی خوب است و در بسیاری از آموزشگاه های زبان تقریبا روی همین موضوع تمرکز می کنند که شما باید در هر چهار مهارت تقویت شوید.

اگر در چنین شرایطی قرار دارید، انتخاب مجموعه کتاب هایی که به چندین سطوح مبتدی، متوسط و پیشرفته تقسیم شده، کار درستی است!

بهترین مجموعه کتاب های آموزش زبان انگلیسی برای بزرگسالان:

  • سری کتاب های امریکن انگلیش فایل american english file

  • مجموعه کتاب های آموزش زبان فور کرنرز Four corners

  • کتاب ‌های اینترچنج interchange

اگر اولین بار است که می خواهید این روند را پیش بگیرید و هر چهار مهارت را با هم پیش ببرید، خرید کتاب american english file را توصیه می کنیم. کتاب های american english file در قالب 6 سطح آموزش به همراه کتاب دانش آموز یا همان کتاب تمرین ارائه می شود.

این کتاب به سادگی قابل دسترس است و می توانید از انواع فروشگاه های کتاب آن را تهیه کنید. اگر قصد دارید این کتاب را به صورت اینترنتی تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم حتما به سایت جنگل سر بزنید و بعد از مشاهده قیمت ها خودتان تصمیم بگیرید!

برخی از افراد هنوز هم خرید حضوری را ترجیح می دهند اما خرید اینترنتی کتاب نسبت به دیگر محصولات بسیار رایج تر است و به همین دلیل سایت جنگل، تخفیف های ویژه ای برای تمام محصولات خود در نظر گرفته است.