تلاش گسترده ائتلاف برای توقف پیشروی رزمندگان یمنی در استان‌های مارب و الجوف؛ جزئیات نقض توافق «استکهلم» و حملات سنگین به شهر «الدریهمی» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981203054
تلاش گسترده ائتلاف برای توقف پیشروی رزمندگان یمنی در استان‌های مارب و الجوف؛ جزئیات نقض توافق «استکهلم» و حملات سنگین به شهر «الدریهمی» + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با شکست های سنگین عناصر مزدور در استان های مارب ( محور غرب) و الجوف ( محور جنوب غرب) ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی به تکاپو افتاده تا سرعت پیشروی رزمندگان یمنی را در این محورها کاهش دهد.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف از پیروزی های گسترده اخیر رزمندگان یمنی در مناطق مرکزی ( پاکسازی صدها کیلومتر مربع از مناطق اشغالی) به شدت نگران شده و با باز کردن جبهه های جدید درگیری تلاش می کند از شکست بیشتر نیروهای مزدور تحت فرمانش جلوگیری کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، افزایش دامنه درگیری ها در استان الحدیده در غرب یمن یکی از دستور کارهای ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی برای متوقف کردن پیشروی نیروهای یمنی است تا مزدوران بتوانند ابتکار عمل را در استان های مارب و الجوف دست گیرند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف به جزئیات درگیری ها در استان الحدیده اشاره و اعلام کرد: دهها تن از مزدوران ائتلاف حملات گسترده ای را علیه رزمندگان یمنی در شهر « الدریهمی» در مرکز استان الحدیده ترتیب دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی مستقر در منطقه در آماده باش کامل بودند و به سرعت واکنش نشان دادند، گفت: حملات مزدوران ائتلاف در حالی صورت گرفت که براساس توافق «استکهلم» در استان الحدیده آتش بس برقرار شده بود.

وی افزود: رزمندگان یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات مزدوران ائتلاف را در ورودی های شهر الدریهمی به طور کامل دفع کنند و ضربات مهلکی را به آنان در این محور وارد آورند.

به گفته این منبع میدانی، دهها تن از عناصر مزدور ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی در جریان درگیری ها در محور شهر « الدریهمی» کشته و زخمی شدند و خسارت هایی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد. 

این منبع میدانی تصریح کرد: حملات علیه مواضع رزمندگان یمنی از سه محور صورت گرفت و عناصر مزدور ائتلاف برای اشغال شهر الدریهمی از 35 تانک و خودروی نظامی استفاده کردند اما با واکنش قاطع مواجه شدند.

وی با بیان این که عناصر مزدور حملات را با پشتیبانی یگان توپخانه و موشکی ائتلاف انجام دادند، گفت: بیش از 60 موشک و خمپاره به سمت مناطق مسکونی و مواضع رزمندگان یمنی در محور شهر الدریهمی شلیک شد اما نتیجه ای برای مزدوران ائتلاف نداشت.

این منبع میدانی افزود: همزمان با حملات عناصر مزدور، جنگنده های ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی نیز چندین مرتبه شهر الدریهمی را هدف قرار دادند و پهپادها و هواپیماهای جاسوسی نیز بر فراز آسمان این شهر به پرواز درآمدند.  

شهر راهبردی الدریهمی از محور غربی به ساحل (جاده شمال غرب استان تعز به شهر الحدیده) متصل می شود و از محور شمال غربی به شهر الحدیده می رسد و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، شهر الدریهمی حدود یک سال و 3 ماه است که در شبه محاصره نیروهای مزدور ائتلاف است اما رزمندگان یمنی به همراه نیروهای مردمی با وجود تمام سختی ها موفق شده اند این شهر را حفظ کنند.