انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور/موسوی در پاسخ به الف: پس از پایان انتخابات و آغاز شمارش، میزان مشارکت به تدریج اعلام میشود/در حال بروز رسانی+ تصاویر و حاشیه ها

گروه سیاسی الف،   3981202008 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

شمارش آرا در برخی شعب اخذ رأی در تهران آغاز شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سراسر کشور/موسوی در پاسخ به الف: پس از پایان انتخابات و آغاز شمارش، میزان مشارکت به تدریج اعلام میشود/در حال بروز رسانی+ تصاویر و حاشیه ها

-به گزارش الف، بیش از ۵۷ میلیون واجد شرایط رای گیری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه در :این انتخابات شرکت می‌کنند.

فرآیند اخذ رای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح  آغاز و تمامی شعب اخذ رای در سراسر کشور  آماده اخذ رای از کلیه واجدین شرایط متولدین ۲ اسفند۱۳۸۰ هستند.

واجدان شرایط شرکت در این انتخابات، 57 میلیون و 918 هزار نفر هستند که 2 میلیون و 931 هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. کسانی که دوم اسفند 1380 و قبل از آن به دنیا آمده اند، می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

*****************

23:56 شعب اخذ رای تعطیل شد و اخذ رأی صرفا از افراد داخل شعب انجام می شود. شعبی هم که مراجعه کننده ندارند، شمارش آرا را بعد این ساعت آغاز کردند. شمارش آرا در برخی شعب اخذ رأی در تهران آغاز شد.

23:10 موسوی رییس ستاد انتخاباتی کشور گفت: انتخابات تا ساعت 23:30 تمدید شد.

22:10 سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: انتخابات در سراسر کشور تا ساعت 23 تمدید شد و حوزه‌هایی که مراجعه‌کننده ندارند می‌توانند شمارش آرا را آغاز کنند.

22:00 موسوی رییس ستاد انتخاباتی کشور در پاسخ به الف: پس از پایان انتخابات و آغاز شمارش، میزان مشارکت به تدریج اعلام میشود.

21:00 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: در تماسی که با هیئت های نظارت برخی استان ها داشتم، مشارکت گسترده است که به مردم تبریک میگویم. مردم در ساعات پایانی روز  پای صندوق‌ها آمدند و با تدابیر وزارت کشور ساعت رای گیری  تمدید شد و ان‌شاءالله هیچ کس  بدون رای دادن امروز را تمام نکند.

20:00 وزیر کشور: میزان مشارکت را فردا پس از شمارش آرا اعلام می‌کنیم. انتخابات تا ساعت 22 تمدید شد.

 19:30 بازدید علی لاریجانی از ستاد انتخابات کشور

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: از ستاد انتخابات بازدید که داشتم نشانشگر تلاش هوشمندانه برای صیانت از آرای مردم را شاهد بودم. ان‌شاالله مجلس با رای مردم پشتوانه قوی داشته باشد. ان‌شاالله در گام بعدی الکترونیکی شدن انتخابات، شمارش آرا هم الکترونیکی شود تا سرعت بالا رود. اقای رحمانی فضلی گفت طراحی کار صورت گرفته امیدوارم شورای نگهبان هم همکاری‌های لازم را داشته باشد.

18:30 اطلاعیه شماره 33 ستاد انتخابات کشور:  ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه‌­های انتخابیه سراسر کشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده 8 آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره 4 ماده 10 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت 20 (8 شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری  تمدید می‌گردد.

قابل ذکر آن که پایان زمان اخذ رأی در حوزه انتخابیه لردگان و خانمیرزا اعلام و در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ وکیار به مدت یک ساعت یعنی تا ساعت 19 ( 7شب ) تمدید می‌گردد .

18:10 اطلاعیه شماره 32 ستاد انتخابات کشور: با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می‌گردد تعرفه‌ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند.

18:00 انتخابات تا ساعت 20 تمدید شد

سخنگوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت 20 انتخابات تمدید شد به جز چهارمحال و بختیاری بخش لردگان و خان میرزا که تمدید نخواهد شد و ساعت 18 به پایان رسیده است.

17:45 بازدید وزیر اطلاعات از ستاد انتخابات کشور

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات دقایقی پیش از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران،گفت: از  ابتدای صبح در جریان رای گیری در تمام استان‌ها بودیم و الحمدلله به لحاظ روند انتخابات روند خوب است؛ البته ممکن است کمی روند رای گیری کند باشد اما این موضوع به خاطر سلامت در انتخابات است.

17:30 رییس دفتر مقام معظم رهبری از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری در بازدید از ستاد انتخابات کشور: همه امروز در برابر اسلام کمر بستند و تنها کشوری که می‌گوید لااله الا الله ایران است. در برابر کفر سر خم نمی‌کنیم. هر برگ رای که به صندوق انداخته می‌شود بیعت با نظام است. بیعت از طریق صندوق رای بسیار مهم است هرچند آمریکا این موضوع را نمی‌تواند تحمل‌کند و با همه ابزارش مخالفت می‌کند.

17:00 در اطلاعیه شماره ۳۱ ستاد انتخابات کشور آمده است: به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن برای خود نیستند می‌رساند، برای شرکت در انتخابات و دادن رنگ می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب اخذ رای مراجعه و پس از انتخاب نامزد مورد نظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رای بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب اعم از نمایندگان فرماندار و اعضاء شعب،ناظرین هیئت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رای دهندگان اقدام به نوشتن رای نمایند.

17:00 حضور فرزند حاج قاسم سلیمانی پای صندوق رای

فرزند سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور در یکی از شعب اخذ رای، در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

16:00 اطلاعیه شماره (30) ستاد انتخابات کشور: به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

15:35 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: در ستاد نظارت دوستان و همکاران ما مشغول هستند و اخبار را لحظه به لحظه رصد می‌کنند و همکاری خوبی با دوستانمان در وزارت کشور داریم و هماهنگی خوبی در رابطه با انتخابات بر قرار شده است.

وی افزود: گزارش ها و شکایاتی را که به دست ما میرسد را بررسی و در جایی که لازم است پیگیری میکنند تا دستورات لازم را صادر شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه روند انتخابات تا این لحظه بسیار خوب بوده ایت و مشکل خاصی گزارش نشده است. همه دوستان و عوامل از جمله عوامل در وزارت کشور، هیات‌های اجرایی همچنین نیروی انتطامی و سایر عوامل به خوبی مدیریت می کنند و تاکنون مشکل خاصی گزارش نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه روند انتخابات روال مطلوب را طی کرده است، یادآور شد: مشارکت تا به این لحظه گسترده بوده و حتی در برخی از جاها گزارش‌هایی آمده که احتمالا کمبود تعرفه وجود داشته باشد، اما با دوستان وزارت کشور هماهنگ شد و این مشکل نیز برطرف شد.

15:30 اطلاعیه شماره 29 ستاد انتخابات کشور:  براساس ماده 55 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده 63 آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی  هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می توانند تا پایان زمان اخذ رأی  و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند. نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأتهای اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.

15:00   رئیس ستاد انتخابات کشور: تاکنون حدود 11 میلیون نفر در سراسر کشور در انتخابات رای داده‌اند.

14:30  اطلاعیه شماره  (28) ستاد انتخابات کشور: به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند 2 ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب کنندگان در روز اخذ رأی 18 سال تمام  می باشد. یعنی کلیه متولدین روز 2 اسفند ماه سال 1380 و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

 14:00 اطلاعيه شماره 27 به اطلاع اعضاي محترم شعب اخذ رأي مي رساند، ملاك اصلي جهت تشخيص واجدین شرايط اخذ رأي و صدور تعرفه براي ايشان است.- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی - متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن - استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت مي باشند. ضمناً يادآور مي شود عكس دار بودن شناسنامه الزامي نيست.

13:45  اطلاعیه شماره (26): به اطلاع کلیه مجریان و دست اندرکاران انتخابات می رساند با توجه به احراز هویت رأی دهندگان بوسیله دستگاه های الکترونیک و ثبت کدملی افراد در سامانه انتخابات و به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است.

13:00 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رای تهران، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق انداخت. 

12:40  اطلاعیه شماره (25) ستاد انتخابات کشور: هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب 9-3-1380 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند. همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

  12:30  اطلاعیه شماره (24): به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد 11 و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد. چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

  12:30  علی مطهری: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و در همین دوره هم نمایندگان خوش‌فکری حضور دارند؛ هر مقدار مشارکت بالاتر باشد، مجلس واقعی‌تر خواهد بود و این مشارکت پیام مقاومت خوبی دارد برای اسرائیل و آمریکا.

12:00  اطلاعیه شماره (24): به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد 11 و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد. چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات می‌بایست در قسمت توضیحات شناسنامه ضرب شود.

 
11:56 اطلاعیه شماره(23) ستاد انتخابات وزارت کشور: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت 8 صبح آماده اخذ رأی از کلیه واجدین شرایط می‌باشند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رأی مراجعه و از موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری نمایند.

 11:50 محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

11:30  اطلاعیه شماره 22 ستاد انتخابات وزارت کشور: به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی و ساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است. براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی "www.moi.ir "و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

11:20  اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات وزارت کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌نمایند می‌رساند: به رأی‌دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگ‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

11:15 مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در شعبه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

11:00 متن اطلاعیه شماره 20 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی باشد.

همچنین اطلاعیه شماره 21 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگهای رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوقهای مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

10:45 حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رای خود را در صندوق 1794 مستقر در شورای نگهبان انداخت.

10:42 آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

10:35 محمود واعظی روز جمعه در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات گفت: امروز انتخابات در همه نقاط کشور به صورت آنلاین در حال برگزاری است و با مشاهده آرا دریافتیم که حضور مردم بسیار خوب بوده است .

وی ابراز امیدواری کرد شاهد برگزاری یک انتخابات خوب و پرشوری در سراسر کشور باشیم، همانطور که رهبر معظم انقلاب امروز صبح و همچنین در سخنرانی های قبلی تاکید داشتند .

رییس دفتر روحانی گفت: مردم با شوقی به پای صندوق های رای می آیند و تاکنون که 3 ساعت از آغاز رای گیری گذشته درصد مشارکت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است.


10:40 رئیس‌جمهور در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از انداختن آرای خود در صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور، گفت: بسیار خوشحالیم که روز افتخار آفرین دیگری در انقلابمان ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه یک ارتباط مستقیم از وزارت کشور بصورت آنلاین با ۹۸ درصد صندوق‌های رای برقرار است.

رییس جمهور گفت: تشخیص هویت به صورت الکترونیکی انجام می شود و آقای وزیر تلاشش را بیشتر کند تا تمام همه چیز الکترونیکی شود.

روحانی اظهار داشت: اولین انتحابات مجلس، در اسفند ۵۸ برگزار شد و چهل سال از آن روز می گذرد و علیرغم سختی‌ها انتخابات در موقع خودش انجام شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه در انتخابات امروز تشخیص هویت الکترونیکی است،گفت: امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند و در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند. 

حجت‌الاسلام والمسملین حسن روحانی پیش از ظهر امروز پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: امروز سالروز افتخارآمیز دیگری در تاریخ کشور و انقلاب ما به ثبت می‌رسد. ما در جدول صندوق‌های سایر کشور که در صحنه مشخص بود، ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است. 

وی ادامه داد: در برخی بخش‌ها ۱۰۰ درصد و در برخی ۹۹ درصد و برخی شعب هم ۹۸ درصد اتصال دارند. در کل، ۹۸ درصد صندوق‌ها متصل به ستاد انتخابات هستند و مشخص است چند نفر در تهران، شهرستان‌های تهران و... دادند. تشخیص هویت الکترونیکی است و امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند و در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند. 

10:35 جمال عرف روز جمعه در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ثبت اثر انگشت در برخی استان های کشور به دلیل بیماری کرونا، افزود: با هماهنگی وزارت بهداشت و شورای نگهبان گفتیم که استان به استمپ نیاز داریم اما برای اثر انگشت، مردم آزاد هستند.

وی افزود: مردم می توانند از اثر انگشت استفاده کنند و هم می تواننند استفاده نکنند.

10:00 سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در مسجد ابوذر تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده سپس با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات، امنیت و اقتدار کشور کمک می‌کند و خون تازه‌ای برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه انتخاب صحیح نمایندگان مردم بسیار مورد اهمیت است، افزود: مردم باید افرادی خدوم، مومن و با شرایط مناسب را انتخاب کنند که توجه به این امر بسیار مورد اهمیت است.

 10:30 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه با حضور در مسجد شیشه در محله شیخ هادی رای خود را به صندوق انداخت.

10:25  سید محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق با حضور در جماران رای خود را به صندوق انداخت.

10:20  سید حسن خمینی صبح امروز با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداخت.

10:15 عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان دقایقی پیش رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

10:10  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور  در صندوق رای حاضر در وزارت کشور حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

اسحاق جهانگیری :خبرهایی که شنیده شده حضور مردم بالاست. مجلس شورای اسلامی نقش سازنده‌ای دارد و می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در سرنوشت مردم داشته باشد.

10: 10  محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مسجد خاتم واوان حضور یافت.

10:00 آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  رای خود را به صندوق شماره 1794 مستقر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره  مجلس خبرگان رهبری  انداخت.

9:40 سردار حاجی زاده فرمانده پدافند هوایی سپاه صبح امروز (۲ اسفند) با حضور در مسجد ابوذر تهران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان شرکت کرد و رای خود را در صندوق انداخت.

9:32  علی لاریجانی که به استان قم سفر کرده است در اولین ساعات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان در قم رأی خود را به صندوق شماره 435 انداخت.

9:13 اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور: به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.

8:52 اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

8:39  اطلاعیه شماره 17 ستاد انتخابات کشور: جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

8:30 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز (جمعه) در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور با تشکر از همه اعضای هیات های اجرایی و نظارت و همه دست اندرکاران انتخابات، اظهار کرد: امیدواریم با حضور مردم خوب و عزیز، حماسه دیگری را شاهد باشیم و نشان دهیم که در سایه امنیت، مردم با مقاومت خود وظیفه خود را در قبال انقلاب، شهدا و امان راحل انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امیدوارم این انتخابات که به تعبیر رهبری جهاد عمومی نام گرفته است، بتواند یک گام بلند مردم را به طرف اهداف انقلاب سوق دهد.

8:20 محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید به اتفاق همسرش دقایقی قبل با حضور در حسینیه جماران در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد.

محمدرضا عارف:  انتخابات یک حماسه و جشن ملی است که امیدواریم با حضور باشکوه مردم پاسخی روشن به دشمنان انقلاب اسلامی داشته باشد.

8:15  محمدجواد ظریف، محمدرضا عارف و محسن هاشمی رفسنجانی با حضور در حسینیه جماران رای خود را به صندوق انداختند.

محمدجواد ظریف: مردم ما پشتوانه اصلی انقلاب هستند و برای بنده که مسئولیت خدمت در حوزه سیاست خارجه و دیپلماسی را دارم پشتوانه اصلی دیپلماسی ما هستند، حضور مردم با سلیقه‌های مختلف و با گرایش‌های مختلف علیرغم برخی دلخوری‌هایی که داریم، علیرغم  برخی گفتگوهای خانوادگی که داریم، برای جامعه بین‌‌المللی نشانه مهمی از این است که این مردم با همه تفاوت‌هایشان می‌خواهند خودشان سرنوشت  خودشان را تعیین کنند.

 8:00 رهبر معظم انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی(ره)، آراء خود را به صندوق انداختند.

این خبر در حال تکمیل است...