چطور پوستی لطیف و زیبا داشته باشیم؟

گزارش بازرگانی،   3981130159

احتمالا بارها در خصوص اهمیت به کارگیری روتین‌های مراقبت از پوست برای حفظ لطافت و زیبایی آن مطالبی را شنیده‌اید. نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که کیفیت پوست تا حد زیادی به سبک زندگی شما بستگی دارد. بنابراین اگر به دنبال پوستی صاف و بدون چین و چروک هستید بهتر است هر چه زودتر یک سبک زندگی سالم و همچنین روتین مراقبتی کارآمد و موثر را در پیش بگیرید.

اگر می‌خواهید پوستی زیبا، جوان و نرم داشته باشید که شفاف و درخشان به نظر برسد اسکراب صورت یکی از محصولات فوق‌العاده است که در این زمینه به شما کمک خواهد نمود. برخلاف یک صابون یا شوینده معمولی، اسکراب صورت در واقع از ذرات و دانه‌های ریز و ترکیبات شیمیایی ویژه‌ای تشکیل شده که در حذف سلول‌های قدیمی و مرده پوست کمک نموده و طی فرآیندی که به طور خلاصه لایه‌برداری نامیده می‌شود سلول‌های جدید و تازه نفس پوستی جایگزین آنها خواهند شد.

با استفاده از یک اسکراب صورت طبیعی یا شیمیایی که با نوع پوست صورتتان سازگار باشد می‌توانید احساس طراوت و جوانی را در پوست خود احساس کنید. نحوه استفاده از اسکراب‌های صورت بسیار ساده است؛ کافیست مقداری از اسکراب را بر روی پوست نسبتا مرطوب خود قرار داده و آن را به خوبی به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید. سپس می‌توانید صورتتان را بشویید و از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. هفته‌ای یک الی دو بار استفاده از یک فیس اسکراب مناسب و مرغوب می‌توانید افزایش لطافت و شادابی پوست صورتتان را احساس کنید.

انتخاب یک اسکراب صورت مناسب

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر در حال حاضر جوش، التهابات مختلف ناشی از حساسیت و یا آکنه بر روی پوست صورت شما وجود دارد نباید از اسکراب صورت یا لایه‌بردارها استفاده کنید. حتی در صورتی که سابقه مشکلات و بیماری‌های پوستی را در گذشته دارید بهتر است پیش از مصرف اسکراب صورت با یک متخصص پوست و زیبایی مشورت نمایید.

در حال حاضر بر روی بسته بندی اکثر فیس اسکراب‌های تجاری که در بازار وجود دارند به وضوح مشخص شده که برای کدام یکی از انواع پوست شامل پوست‌های خشک، چرب، مختلط، معمولی و یا حساس مناسب هستند. علاوه بر این، برخی اسکراب‌های صورت برای تمامی انواع پوست مناسب بوده و هر مصرف کننده‌ای می‌تواند از آنها استفاده کند. اسکراب‌های صورت که در ترکیبات آنها از عصاره هسته زردآلو، پودر پوست گردو، بادام درختی و یا آلومینیوم اکساید استفاده شده معمولا برای انواع پوست چرب و غیرحساس مناسب هستند. از سوی دیگر، اسکراب‌هایی حاوی دانه‌های پلاستیکی، آلفا هیدروکسی و یا بتا هیدروکسی نیز برای پوست‌های خشک و حساس مناسب‌ترند.

آیا ماسک‌های صورت واقعا تاثیری دارند؟

بسیاری از متخصصین پوست و زیبایی توصیه می‌کنند تا ماسک‌های صورت را نیز در روتین مراقبت از پوست خود جای دهید. اما آیا این ادعاهایی که در خصوص ماسک صورت مطرح می‌شوند صحت دارند؟ واقعا این محصولات زیبایی تا چه حدی بر روی شادابی و سلامت پوست شما تاثیرگذارند؟

تفاوت اصلی 3 در مقایسه با سایر محصولات زیبایی پوست در واقع در مکانیزم اثربخشی آن نهفته است. ماسک صورت برخلاف شوینده‌های صورت مدت زمان بیشتری بر روی پوست باقی مانده و به خوبی به درون منافذ پوستی وارد می‌شود. بدین ترتیب ترکیبات و مواد موثری که در فرمولاسیون یک ماسک صورت وجود دارند به شکل کارآمدتر و البته سریع‌تری وارد عمل شده و باعث می‌شوند تا بلافاصله پس از استفاده احساس تازگی، شفافیت و درخشش را در پوست صورتتان تجربه کنید.

کدام ماسک صورت؟

ماسک‌های صورت ورقه‌ای که به ماسک‌های کره‌ای نیز مشهور هستند برای پوست‌های حساس و دارای التهاب ناشی از یک فرآیند درمانی و یا آفتاب سوختگی انتخاب مناسبی هستند. ماسک‌های ورفه‌ای همچنین به لطف تماس مستقیم و یکنواخت‌تر با پوست، خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی بیشتری داشته و می‌توانند مشکلاتی ناشی از خشکی پوست را تا حد محسوسی کاهش دهند.

ماسک‌های کرمی از سوی دیگر معمولا دارای کاربردهای اختصاصی هستند. برای مثال افرادی که گرفتار آکنه و یا چین و چروک پوستی هستند بهتر است به سراغ ماسک‌های کرمی بروند.

بهتر است قبل استفاده از ماسک صورت، پوست صورتتان را با یک شوینده ملایم و آب گرم یا ولرم بشویید تا هر گونه آثار باقیمانده از آرایش، چربی اضافی، گرد و غبار و کثیفی‌های دیگر پاک شوند. استفاده از آب گرم باعث باز شدن منافذ پوستی شده و ترکیبات موثر ماسک مو به شکل بهتری نفوذ پیدا می‌کنند.

به طور کلی برای انتخاب یک ماسک مو مناسب باید ببینید پوستتان چه مشکلی دارد و یا به دنبال چه خاصیتی هستید. برای مثال اگر دچار خشکی پوست هستید محصولات حاوی هیالورونیک اسید گزینه‌های خوبی هستند.

افرادی که قصد دارند چین و چروک‌های سطح پوست صورتشان را کمی بهبود ببخشند بهتر است محصولاتی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی نظیر ویتامین E، ویتامین C، رزوراترول و فرولیک اسید را انتخاب کنند.

پوست‌های چرب بهترین گزینه برای ماسک‌های صورت حاوی سالیسیلیک اسید محسوب می‌شوند. اگر پوست صورتتان دچار آکنه، لک و جوش است ماسک‌های حاوی سالیسیلیک اسید و اسیدهای آلفا هیدروکسی انتخاب مناسبی برای شما هستند.

 

رهایی از پوست خشک و خشن

گاهی اوقات ممکن است آب بین بافتی پوست خشک شود اما شما علائم آن را خیلی دیرتر از زمانی که باید مشاهده کنید. این علائم معمولا در بافت خارجی پوست، ظاهر و همچنین احساس خشکی و خشن شدن پوست بروز می‌کند. از جمله دلایلی که می‌توانند باعث دهیدراته شدن پوست شوند می‌توان به دما، روتین مراقبت از پوست، افزایش سن و یا تغییرات هورمونی اشاره کرد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که خشک شدن پوست ناشی از کم آبی ربطی به نوع پوست نداشته و بنابراین حتی افرادی که پوست چرب دارند نیز می‌توانند به این مشکل دچار شوند.

کرم‌‌های آبرسان یکی از بهترین محصولات مراقبت از پوست هستند که در چنین شرایطی باید از آنها استفاده کنید. در ترکیبات این کرم‌ها مواد روان کننده و رطوبت رسان مختلفی به کار رفته تا آبرسانی لازم پوست انجام شده و فرد شادابی و طراوت بیشتری را در پوست خود شاهد باشد. بسیاری از متخصصین زیبایی پوست توصیه می‌کنند پس از استحمام از یک کرم آبرسان استفاده کنید و سپس از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. اما به طور کلی استفاده از آبرسان‌ها در صبح در کنار رعایت یک رژیم غذایی مناسب و بهره‌گیری از مرطوب کننده‌ها در مدت زمان کوتاهی می‌توانند نتایج بسیار خوبی را به همراه داشته باشند.

 

آیا کرم آبرسان تنها راه است؟

شاید یکی ازآسان‌ترین روش‌ها برای آبرسانی یا هیدراته کردن پوست این باشد که روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. اما اگر در حال حاضر پوستتان دچار خشکی شده است احتمالا به یک محصول مکمل نظیر کرم آبرسان هم نیاز خواهید داشت. موادی که ذاتا دارای خاصیت رطوبت رسانی هستند به مرور قادرند به پوست شما کمک کنند تا دچار خشکی نشود. به همین دلیل برای خرید کرم های آبرسان بهتر است به دنبال محصولاتی باشید که در فرمولاسیون آنها از هیالورونیک اسید، آلوئه ورا، عسل، اسیدهای آلفا هیدرکسید و عصاره گیاهان دریایی استفاده شده باشد.

اما مواد مرطوب کننده و آبرسان سنتزی مانند گلیسیرین، اوره و پروپیلن گلیکول نیز از دیگر مواردی هستند که باید از وجود آنها در محصولات مطمئن شوید. به طور کلی ترکیبات آبرسان برای تمامی انواع پوست‌ مناسب هستند. این ترکیبات آب را در بافت پوست حفظ نموده و از بسته شدن منافذ جلوگیری می‌کنند. همچنین اگر پوست خشک و حساسی دارید برای خرید کرم آبرسان بهتر است از انواع فاقد الکل و اسانس‌های معطر استفاده کنید تا شانس ایجاد التهاب و حساسیت به حداقل برسد.