اعلام هزینه سفر به عتبات در اسفند ماه

گروه فرهنگی الف،   3981130044

مدیرعامل شرکت شمسا با اشاره به اینکه هم‌اکنون سفرهای زمینی و هوایی به عتبات در حال انجام است، از ارائه دو گروه قیمتی برای سفرهای هوایی و دو گروه قیمتی برای سفرهای زمینی به عتبات در اسفندماه خبر داد.

اعلام هزینه سفر به عتبات در اسفند ماه

مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا در گفت‌وگو با فارس با اشاره به هزینه‌های اعزام به عتبات در گروه‌های قیمتی متنوع، اظهار داشت: اعزام به عتبات به دو صورت زمینی و هوایی انجام می‌شود و این سفرها در قالب گروه‌های قیمتی و درجه‌بندی متفاوتی ارائه شده است.

تدارک ۴ گروه قیمتی سفر به عتبات در اسفندماه

وی با بیان اینکه در سفر به عتبات دو نوع اعزام یعنی زمینی و هوایی داریم، افزود: در اعزام‌های هوایی گروه‌های «۲ الف، ۲ ب، ۳ ب» و در اعزام‌های زمینی گروه‌های «۲ الف و ۳ ب» پیش‌بینی شده است که هر کدام از این اعزام‌ها نیز با هزینه متفاوتی به عتبات مشرف می‌شوند.

قاسمی به هزینه‌ها و درجه بندی اعزام‌های هوایی به عتبات در قالب کاروان‌های هفت روزه اشاره کرد و گفت: در سفرهای هوایی به عتبات، در کاروان «درجه ۲ الف» هزینه اعزام به عتبات برای بزرگسال ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۹۰۰ تومان و برای ۲ تا ۱۲ سال ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان است. در کاروان «درجه ۳ ب» هزینه اعزام برای بزرگسال ۳ میلیون و ۷۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان و برای ۲ تا ۱۲ سال ۳ میلیون تومان است. همچنین برای اسفندماه کاروان «درجه ۲ ب» نداریم.

مدیرعامل شرکت شمسا در ادامه با اشاره به اینکه اعزام‌های زمینی در حال حاضر فقط از مرز شهید سپهبد قاسمی سلیمانی (مهران) انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: از مرز مهران نیز دو گروه  درجه «۲ الف و ۳ ب» در نظر گرفته شده است که هزینه اعزام برای کاروان درجه «۲ الف» دو میلیون ۳۱۲ هزار تومان و کاروان «درجه ۳ ب» دو میلیون و ۲۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

هزینه سفر به عتبات با وجود افزایش نرخ دلار ثابت مانده است

قاسمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا هزینه سفر به عتبات افزایش پیدا نکرده است، گفت: ما افزایش هزینه نداشتیم؛ در حالی که اکنون دلار حدود ۱۴ هزار تومان است و تمام روند اعزام و خدمات در عراق بر حسب دلار یا دینار عراقی انجام می‌شود. اگر قرار بود با نوسانات دلار هزینه‌ها را هماهنگ کنیم، به طور حتم باید قیمت سفر به دلار هم خیلی بالا می‌رفت، اما با وجود همکاری مناسب بانک مرکزی در تخصیص دلار برای زیارت عتبات، ما قیمت‌ها را افزایش نداده‌ایم.

وی افزود: این امر در حالی است که اگر برای تأمین ارز وارد بازار شویم، چالش ایجاد می‌شود و اگر وارد بازار هم نشویم، خودمان دچار مشکل می‌شویم که الان اینگونه شده است. متأسفانه بانک مرکزی ملزم به پرداخت ارز نیست. به طور مثال، اگر ارز نیمایی الان ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، ما باید این هزینه‌های ارزی را از بانک TBI مطالبه کنیم که با وجود گذشت ۱۱ ماه هنوز هم نتوانستیم بدهی خود را به شرکت‌های عراقی بدهیم، اما آن‌ها بزرگوارانه با ما همکاری می‌کنند و حتی در جلساتی که برای برقراری سفرهای عتبات داشتیم، مطالبه حدود ۱۰ میلیون دلار طلب خود را با ملاحظه بیان می‌کنند.

** سفر به عتبات هم اکنون به صورت هوایی و زمینی در حال انجام است و زائران بدون مشکل به زیارت اعتاب مقدسه عراق مشرف می‌شوند. روند اعزام زائران عتبات به صورت عادی تا ۲۳ اسفندماه ادامه دارد و پس از آن سفرهای نوروزی عتبات آغاز می‌شود.