عمرو موسی: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار نزدیک است

گروه جهان الف،   3981128074

دبیرکل سابق اتحادیه عرب تأکید کرد که سوریه بزودی زود به این اتحادیه بازخواهد گشت.

عمرو موسی: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بسیار نزدیک است

به گزارش فارس، «عمرو موسی» در حاشیه نشست «والدای» تأکید کرد که سوریه کشوری عربی است و در آینده نزدیک به کرسی خود در اتحادیه عرب بازخواهد گشت.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که بازگشت سوریه به این اتحادیه بزودی اتفاق خواهد افتاد.

اتحادیه عرب از اواخر آبان سال ۱۳۹۰ عضویت سوریه را به بهانه اینکه دولت این کشور اعتراضات مردم را سرکوب کرده به حالت تعلیق درآورده است. دولت سوریه پیشتر و در سال 2012 به این اتحادیه توضیح داده بود که اتفاقات این کشور، تحرکات تروریستی و مسلحانه است.

با وجود این، در سال گذشته (۱۳۹۷) برخی کشورهای عربی مواضع خود در قبال دمشق را به طور کامل تغییر دادند و امارات عربی متحده که از متحدان عربستان سعودی در منطقه است سفارت خود در دمشق را پس از هفت سال بستن، بازگشایی کرد و یک روز بعد نیز بحرین، دیگر متحد عربستان سعودی اعلام کرد که هیچ گاه روابط خود با دمشق را قطع نکرده و ارتباط منامه با دمشق در جریان بوده است و در حقیقت از آغاز به کار سفارت خود در دمشق خبر داد.

وزیر خارجه پیشین مصر همچنین درباره ایفای نقش اتحادیه عرب گفت: «نقش اتحادیه عرب همچنان مهم است اما ما زمانی که درباره نظام جدید عربی و نظام جدید منطقه‌ای سخن می‌گوییم ممکن نیست که به اتحادیه عرب پشت کنیم زیرا تنها نهادی است که کشورهای عربی را دور هم جمع می‌کند».

او به ایفای نقش اتحادیه عرب در حل مشکلات جهان عرب و اختلافات بین کشورهای عربی اشاره کرد.

عمرو موسی افزود که اتحادیه عرب می‌تواند نقش بزرگی در حل بحران‌های عربی خواه از طریق میانجی‌گری و یا پیوستن به دیگر قدرت‌های بین‌المللی که در صدد حل این بحران‌ها هستند، ایفا کند.