راه‌اندازی سفر تلفیقی عتبات و سوریه ویژه نوروز ۹۹

گروه اجتماعی الف،   3981126058

مدیرعامل شرکت شمسا از راه‌اندازی سفر تلفیقی عتبات و سوریه ویژه ایام نوروز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این سفر به مدت ۷ شبانه‌روز طراحی شده است که زائران علاوه بر زیارت اعتاب مقدسه عراق، به زیارت حرم حضرت زینب (س) مشرف می‌شوند.

به گزارش فارس، در ماه‌های اخیر با توجه به وضعیت عراق، سفر به عتبات به صورت محدود از سوی سازمان حج و زیارت انجام شد و هم‌اکنون نیز با آغاز سفرهای زمینی به عتبات، این سفرها رونق گرفته است و در ایام عید نوروز به اوج خود می‌رسد.

از اواخر آذرماه نیز سفر به سوریه با برقراری امنیت پس از داعش برقرار شد و جمعی از مشتاقان این سفر معنوی به سوریه و حرم حضرت زینب (س) مشرف شدند.

مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا با اشاره به آمادگی این شرکت برای ارائه بسته‌های متنوع زیارتی به منظور رفاه زائران، اظهار داشت: ما علاوه بر آمادگی برای برقراری سفرهای متنوع زیارتی در روزهای مختلف برای زائران عتبات وسوریه، برنامه جامعی نیز پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسته سفر تلفیقی عتبات و سوریه ویژه ایام نوروز ۹۹ به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: بسیاری از زائران تمایل دارند که علاوه بر سفر به عتبات، به سوریه نیز مشرف شوند. بر همین اساس ما پیش‌بینی کردیم تا این سفر را نیز طراحی و اجرایی کنیم.

قاسمی با اشاره به برنامه‌ریزی برای این سفر معنوی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه تعیین شده، سفر به عتبات- سوریه به مدت ۷ شب طراحی شده است که در این بسته سفری، زائران ۵ روز در عتبات و دو روز در دمشق حضور دارند؛ به طوری که دو شب در کربلا، دو شب در نجف اشرف، یک شب در کاظیمن اسکان می‌یابند و زیارت دوره سامرا را نیز خواهند داشت. پس از آن از بغداد به دمشق اعزام می‌شوند و  دو روز در دمشق به زیارت حرم حضرت زینب (س) و حرم حضرت رقیه (س) می‌پردازند و بازدید از باب الصغیر و بازار اموی از دیگر برنامه‌های زائران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شمسا درباره هزینه‌های این سفر نیز گفت: هم‌اکنون سفر به عتبات حدود ۴ میلیون تومان و سفر به سوریه نیز ۴ میلیون تومان است که ما سعی داریم هزینه این سفر را مبلغی پایین‌تری از این در نظر بگیریم تا زائران با هزینه کمتری بتوانند به زیارت مشرف شوند.

 در هر ماه حدود ۱۰ کاروان به سوریه مشرف می‌شود که با افزایش تقاضای زائران، این کاروان‌ها افزوده خواهد شد.