وزیر بهداشت: تهدید کرونا جدی است/ افرادی که از چین آمده‌اند در قرنطینه و حالشان خوب است

گروه اجتماعی الف،   3981123069 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا کرونا یک تهدید جدی است و صدای پای آن از پشت مرزها شنیده می‌شود، گفت: تا امروز مورد مثبتی از ‌کرونای جدید نداشتیم.

وزیر بهداشت: تهدید کرونا جدی است/ افرادی که از چین آمده‌اند در قرنطینه و حالشان خوب است

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز‌ (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت وزیران و در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات مطرح شده درباره ورود ویروس کرونا به کشور، اظهار داشت: قطعا کرونا یک تهدید جدی است و صدای پای کرونا را از پشت مرزها می‌شنویم. تا امروز مورد مثبتی از ‌کرونای جدید نداشتیم. 

نمکی ادامه داد: خانمی ‌در زنجان بود که چند وقت  تحت نظر بود و سه بار تست شده که ‌‌آخرین تست وی‌ هم ‌منفی بوده است.۳۶ مبادی ورودی به کشور از طریق زمینی، هوایی و دریایی برای پیشگیری از ویروس کرونا کنترل می شود.

وی ادامه داد: ویروس کرونا برای جهان و ما تهدید جدی است و اکنون تمام پروازهای مستقیم چین به کشور متوقف شده و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم اگر ایرانیانی که می خواهند از چین وارد کشور شوند از قبل فهرست آنها را به ما بدهند تا بررسی کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: افرادی که از ووهان به ایران آمده بودند در قرنطینه بوده و بر اساس آزمایش های متعدد تست آنها در مورد ویروس کرونا منفی و حالشان خوب است، در روز چهاردهم پس از قرنطینه با دعوت از خانواده های این افراد نشستی برگزار خواهیم کرد. نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز از اقدامات ما در مورد قرنطینه این افراد و انجام آزمایش ها بازدید داشته و مطلوب ارزیابی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم نیاز متداول به ماسک ندارند، گفت: بر اساس مکاتبات با گمرک واردات پارچه های مخصوص ماسک و ماسک را متوقف کردیم و با پارچه های تولید داخل، ماسک تهیه می کنیم و استفاده از آن را بطور متداول به مردم نیز توصیه نمی کنیم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم هر گونه موردی مورد مثبت ویروس کرونا در کشور مشاهده شود به مردم اعلام خواهیم کرد، حتی یک پروازی از خارج به کشور داشتیم که یک فرد چینی در آن بود، پرواز را ردیابی کرد و بردیم در قرنطینه، مردم نگران نباشند، همه چیز در کنترل است.