بزرگداشت فریدون جیرانی "دایره المعارف سینما" در اختتامیه فیلم فجر

گروه فرهنگی الف،   3981122159

بزرگداشت فریدون جیرانی در اختتامیه فیلم فجر با کلیپی از معرفی ‌او به زبان ‌خودش و فعالیت‌های او به عنوان یک روزنامه نگار کنجکاو و دایره المعارف سینما همراه شد.

به گزارش ایسنا، پرویز پرستویی، امین حیایی، فرهاد اصلانی، مصطفی زمانی، الناز شاکردوست، نوید محمدزاده، بهرام رادان از جمله هنرمندانی بودند که صدای آن‌ها در تمجید و تعریف از جیرانی در این کلیپ شنیده شد و بعد غلامرضا موسوی که چند روز قبل برادرش را از ‌دست داده، ‌به همراه مهدی صباغ زاده ‌به عنوان همشهریان او برای تقدیر به جایگاه آمدند.

غلامرضا موسوی درباره ‌این فیلمساز که او را شخصیتی سهل و ممتنع خواند، گفت: آقای جیرانی فقط یک مجری و فیلمساز ‌و مورخ‌ خوب نیست بلکه او یک ویروس سینما در مشهد منتشر کرد و ما که هنرجوی تئاتر در مشهد بودیم از استاد جیرانی خیلی یاد گرفتیم.‌ او معلم بسیار خوبی است‌ ‌و شاگردهای خوبی در موسسه ها تربیت کرده است. وی روزنامه نگار خوبی هم هست ‌و تجلیل از او تجلیل از سینمای میانه است. چون خودش بازیگری تئاتر کار کرده معمولاً بازیگران فیلمش هم خوب کار میکنند و قدردانی میکنم که برای این فیلسوف سینما مراسم بزرگداشت تدارک دیده شده است.
صباغ زاده ‌هم برای این سینماگر آرزوی سلامتی کرد و گفت: من سینمایم را مدیون آقای جیرانی هستم و نقطه آغاز من با او در خانه تئاتر مشهد بود که پرده‌ای را برای نمایش فیلم کوتاهش آویزان کردیم. ما سال‌ها کار کردیم و خوشحالم ‌که هنوز پابرجاست.

فریدون جیرانی در ادامه به همراه داروغه زاده ‌روی سن آمد و از مدیران سینمایی و حاضران در سخنان کوتاهی تشکر کرد.