برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی

گروه سیاسی الف،   3981122042 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مراسم چهل‌ویکمین فجر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش با حضور گسترده مردم برگزار شد.

برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور با گرامیداشت یاد سردار سلیمانی

به گزارش الف، مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با چهلمین روز شهادت سردار  قاسم سلیمانی مصادف شده، با گرامیداشت یاد و خاطره فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و دیگر همرزمان شهیدش در جبهه مقاومت، با حضور گسترده مردم در تهران از ساعت 9 صبح امروز همزمان با 5200 نقطه دیگر در کشور برگزار شد و با قرائت قطعنامه پایانی و سخنرانی رئیس‌جمهور پایان یافت.

قطعنامه راهپیمایی ۲۲بهمن

در راهپیمایی سراسری و باشکوه یوم الله 22 بهمن امسال، قطعنامه‌ای در 6 بند قرائت شد. متن کامل قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم‌الله 22 بهمن سال 1398 به این شرح است: 

یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ

اى کسانى که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یارى کنید، شما را یارى مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد.

 (قرآن کریم، سوره محمد، آیه7)

یوم‌الله 22 بهمن سرآغاز پیروزی ملت ایران بر مستکبران و غارتگران، 22 بهمن سرآغاز حکومت‌الله بر جهان، برافراشته‌شدن پرچم عدالت اسلامی و بیداری مستضعفان، یوم‌الله 22 بهمن روز موعود عزّت‌طلبان و مجاهدان برای عقد پیمانی دوباره بر سر اهداف، اصول و آرمان های والای انقلاب اسلامی و عزم همگانی برای صیانت و پاسداشت این آرمان‌ها و راهپیمایی پرشور و تماشایی یوم‌الله 22 بهمن یکی از بهترین جلوه‌های قدرت لایزال الهی، مظهر عظمت ملت و اقتدار ملی، میعادگاه حاج قاسم سلیمانی‌های ایران برای ادامه راه عزّت‌آفرین سردار دل‌ها و پرچمداری جبهه مقاومت در منطقه.

و اینک ما شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حماسی 22 بهمن، با حمد و سپاس ذات اقدس احدیّت جلّ و علا، به پاس این توفیق الهی و درود به روح پرفتوح احیاگر اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله و سلم)  حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) و ارواح طیبه شهدا،بویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام، شهید ابومهدی المهندس، با بانگ رسای توحیدی الله اکبر ـ خامنه‌ای رهبر  و فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا و انگلیس  اعلام می‌نماییم:

1- ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن(قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)،ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می دانیم.

2- عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.

3- نقض عهد پی در پی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس جمهور پست و حقیر ایالات متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیأت حاکمه‌ ام‌الفساد قرن، آمریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دلبستن به بیگانگان را شدیدا محکوم می نمائیم.

4- توطئه احمقانه و خبیثانه آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم اکنون به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد  و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه با صلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را خواهانیم.

5- برگزاری انتخابات پرشور را مظهر عظمت و پشتوانه امنیت ملّی و مصداق عینیِ جمهوریت نظام مقدس اسلامی دانسته، تمامی هم‌میهنان بصیر و دشمن‌شناس واجد شرایط رای را به هوشیاری در برابر سیاه‌نمایی امپراتوری رسانه‌ای نظام سلطه و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح با ویژگی تدیّن، انقلابی گری، ولایتمداری، تفکر بسیجی و جهادی، ضدفساد و خادم صدیق مردم و نظام دینی بودن از بین نامزدها را با هدف عمل به وظیفة شرعی، انقلابی و ملّی در مقطع حساس کنونی، و تشکیل مجلس قوی لازمه تقویت مؤلفه های قدرت نظام اسلامی ، حل اساسی مشکلات و عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی دعوت می نماییم.

6- هوشیاری همگان در برابر نفوذ نااهلان در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، همت جهادی و اهتمام جدی مسئولین برای پاسخگویی صادقانه و عملی به مطالبات به حق مردم به‌ویژه در زمینه اشتغال، ازدواج جوانان، معیشت، مبارزه با تورم و گرانی افسارگریخته، تحقق عینی اقتصاد مقاومتی با رونق تولید، ایستادگی و مقاومت شجاعانه در برابر نظام سلطه و پرهیز مطلق مقامات کشوری به ویژه دولتمردان از هر نوع حاشیه‌سازی را مصرانه خواهانیم.

روحانی: مهمترین ثمره انقلاب انتخاب است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی  با یادآوری اینکه انقلاب مردم ایران  در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت برزگ تجلی می‌یابد، گفت: برخلاف اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین سپری شده و جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت ایران با انگیزه مذهبی و بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی با دستی خالی دربرابر رژیمی تا دندان مسلح ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است، خاطر نشان کرد: مردم ما بین اسلام و کفر، حق و باطل و نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. اگر رژیم فاسد قبل به مردم اجازه انتخابات می‌داد دیگر نیازی به انقلاب نبود؛ اگر آن رژیم مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت و قانون اساسی، حکومت و قانون اساسی مورد نظر خود را برگزینند و میان استقلال و وابستگی، استقلال را انتخاب کنند و به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.

حماسه‌سرایی مطیعی در میدان آزادی/ این لشکر عازم است خون‌خواه قاسم است

میثم مطیعی ذاکر اهل بیت(ع) با حضور در جایگاه خبرنگاران واقع در مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی ابیاتی را در رسای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سرود.

بخشی از اشعار سروده شده توسط میثم مطیعی، چنین است:

شد چهل روز و ما دلتنگ هستیم 
داغ‌تان تازه مانده است هنوز

یاد لبخند آسمانی تو
زده آتش به جانمان هر روز

در ادامه، بیت "این لشکر عازم است؛ خون‌خواه قاسم است" توسط مداح اجرا و توسط مردم تکرار شد.

بخشی دیگر از اشعار قرائت شده چنین است:
ای آمریکا بترس، از خشم ما بترس
خشم ما آتش است، آمریکایی‌کُش است

مطیعی در پایان اشعاری را به زبان عربی خواند و در آن به سخن معروف سیّد حسن نصرالله مبنی بر اینکه سربازان آمریکایی، عمودی می‌آیند و افقی می‌روند، اشاره کرد.

آیت الله جنتی: مردم به نامزدهای دروغگو رأی ندهند

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: سلام بر همه مردم عزیز، من باید دست و پای این مردم را ببوسم که ۴۱ سال است عقب نشینی نمی‌کنند و مقاومت کرده اند و با قدرت‌ها جنگیده‌اند.

وی با بیان اینکه تمام قدرت‌ها آمدند تا انقلاب مردمی ما را بشکنند، تاکید کرد: اما آنها شکسته شدند و خدا یار و یاور ما بوده است.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه خدا، امام (ره) را یاری کرد، افزود: وقتی خدا یاری کند، هیچ قدرتی نمی‌تواند آنها را بشکند. به کوری چشم دشمنان (ترامپ، آمریکا، انگلیس و آل سعود) مردم ما چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن می‌گیرند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه ما ایستاده‌ایم و عقب نشینی نمی‌کنیم، اظهار داشت: به تحریم و جنگ روی آورده اند و هر شرارتی توانسته اند انجام دادند اما قدرت اسلام روز به روز بیشتر شد.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ویژگی‌های حضور امسال نسبت به سال‌های گذشته در انتخابات، گفت: امسال شرارت و رذالت آمریکا بیشتر شده است و از طرف دیگر «معامله قرن» را مطرح کرده اند تا فلسطین را نابود کند. همچنین روز به روز تحریم و تهدید می‌کنند تا مردم ما بترسند و عقب نشینی کنند.

دبیر شورای نگهبان افزود: آمریکا بر فشارهای اقتصادی هم افزوده اما مردم ما می‌گویند می‌میریم اما ذلت نمی‌پذیریم.

آیت الله جنتی در رابطه با انتخابات، اظهار داشت: ما کار خود را کردیم و مردم عزیز، شما هم کار خود را کنید.

وی افزود: کسانی را انتخاب کنید که طعم گرسنگی را چشیده باشند و درد مردم را بدانند و به داد فقرا برسند. وقتی به مجلس می‌روند به فکر جیبشان نباشند.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: کسانی که به فکر مردم و راستگو هستند را انتخاب کنید. اگر دیدید راست می‌گویند به آنها رأی دهید و اگر دیدید دروغ می‌گویند به آنها رأی ندهید.

روحانی: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید است

حجت الاسلام حسن روحانی امروز در حاشیه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران، گفت: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی ۲۲ بهمن نیست و اجتماع مردم ایران در سراسر کشور، پرشورتر از هر سال دیگر، نشانگر آن است که مردم برای آزادی و استقلال خود اهمیت زیادی قائل هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: امسال بخاطر آنکه آمریکا با اعمال فشار اقتصادی، شهادت سردار بزرگ کشورمان و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها بزرگترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید و ستمگران و ندای آزادی ملت بزرگ ایران است.

مطهری: مردم می‌توانند به طور مسالمت‌آمیز به وضعیت اقتصادی اعتراض کنند

علی مطهری در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی امسال به دلیل آنچه مقارن با چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است، باشکوه‌تر است.

وی ادامه داد: مردم این راه را از ابتدا انتخاب کرده‌اند و هیچگاه آن را رها نخواهند کرد و به همین دلیل مردم هر سال در این راهپیمایی شرکت می‌کنند تا با آرمان‌های انقلاب اسلامی بیعت کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتراض حق قانونی هر شهروند است و مردم باید به شکل مسالمت‌آمیز اعتراض خود را مطرح کنند و این اعتراض می‌تواند در انتقاد از وضعیت اقتصادی و سیاسی باشد. راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال، ارتباطی با معترض بودن مردم ندارد و این مساله مقوله‌ای جداست. راهپیمایی وظیفه‌ای است که انجام می‌دهند و در عین حال می‌توانند انتقاداتی به وضعیت موجود داشته باشند.

سردار فدوی: دشمن از مردم ایران می‌ترسد / حضور در راهپیمایی دشمن را ناامید می‌کند

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در جمع خبرنگاران در خصوص حضور هوشمندانه و پرشور مردم در این جشن بزرگ ملی اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یکی از نشانه‌های بر حق بودن این انقلاب و نظام است و ملت فهیم ایران اسلامی همواره پشتیبان نظام، رهبری و انقلاب بوده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیام حضور مردم در راههپیمایی ۲۲ بهمن برای دولت‌های استکباری جهان، گفت: بنده معتقدم دامن زدن به چنین مباحثی بیشتر سبب مطرح شدن دشمن می‌شود و از آنجایی که مطرح شدن دشمنان موجب مطرح شدن اهل باطل می‌شود کار ناصوابی است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از قدرت جمهوری اسلامی می‌ترسد و واهمه دارد، گفت: مردم یکی از مؤلفه‌های قدرت نظام محسوب می‌شوند و حضورشان در این راهپیمایی سبب ناامیدی دشمنان است.

سردار سلامی و حجت الاسلام سیدمجتبی خامنه ای در جمع راهپیمایان تهرانی حضور یافتند

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران و حجت الاسلام سیدمجتبی خامنه ای به جمع راهپیمایان تهرانی ۲۲ بهمن در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیوستند.

حضور جوانان تهرانی با پرچم «الحشد الشعبی» و «کتائب حزب الله عراق»

گروهی از جوانان ایرانی با در دست داشتن پرچم نیروهای مقاومت عراق در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه حضور یافتند.

جوانان تهرانی پرچم «الحشد الشعبی» و «کتائب حزب الله عراق» را در مسیر راهپیمایی تهران در دست داشتند.

تعدادی از جوانان نیز پرچم‌های ایران و عراق را به هم گره زده و در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته اند تا بر پیوند و حدت ملت ایران و عراق در مقابله با آمریکا تاکید کنند.

نماینده تهران در مجلس: حضور مردم به مسئولان پیام می‌دهد که برای بهبود معیشت تلاش کنند

مصطفی کواکبیان در حاشیه راهپیمایی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: چهلمین روز شهادت سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی، مصادف با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شده است و مردم امسال باشکوه‌تر از سال‌های قبل برای آرمان‌های خود به خیابان‌ها آمدند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم، این پیام را به دشمنان می‌دهد که آنان با ترور سردار سلیمانی نمی‌توانند مردم ایران را از آرمان‌هایشان بازدارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی امسال این پیام را به مسئولان می‌دهد که آنان وظیفه دارند به مردم بیش از پیش خدمت کنند. همچنین حضور مردم قطعاً این پیام را دارد که حضورشان ربطی به نارضایتی‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها ندارد.

کواکبیان خاطرنشان کرد: مسئولان جمهوری اسلامی باید برای بهبود معیشت مردم تلاش کنند چرا که مردم در هر شرایطی از آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

مجید انصاری: مشارکت حداکثری در انتخابات پیام روشنی برای دوستان و دشمنان دارد

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲ بهمن یوم الله اکبر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه این یوم الله همیشه اهمیت داشته و در ۴۰ سال گذشته مردم ایران این روز را به عنوان روز ملی و مذهبی گرامی داشته اند، گفت: این روز یک روز بزرگ است.

انصاری در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: فردا ۴۰ روز از شهادت شهید رشید اسلام می‌گذرد و امروز ایشان در این راهپیمایی حضور دارد و ما حضور حاج قاسم را احساس می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در خصوص پیام این راهپیمایی برای آمریکا گفت: حضور مردم پاسخی به آمریکاست که قصد داشته است همیشه مردم را ناامید کند.

وی در خصوص اهمیت شرکت در انتخابات مجلس یازدهم افزود: شرکت در انتخابات همیشه مهم بوده که هم یک حق است و هم یک تکلیف. حضور مردم در انتخابات برای کشور و خودشان مؤثر است چراکه مجلس برای مردم است.

انصاری در پایان گفت: مشارکت حداکثری مردم پیام روشنی برای دوستان و دشمنان خواهد داشت.

حسن روحانی، علی لاریجانی، آیت الله جنتی، علی ربیعی، عبدالناصر همتی و قالیباف به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند

حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری، علی ربیعی سخنگوی دولت، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی و محمد باقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جمع راهپیمایی تهرانی پیوستند.

مجید انصاری و موسوی لاری به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند

مجید انصاری معاون سابق پارلمانی رئیس جمهور و عضو مجمع روحانیون مبارز و عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند.

دست نوشته یک شهروند تهرانی: مردم آمریکا! ترامپ با جان فرزندان شما قمار کرد؛ منطقه را ترک کنید

یک شهروندی تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، دست‌نوشته‌ای به زبان انگلیسی در دست داشت که نسبت به سیاست‌های دولتمردان آمریکا در منطقه غرب آسیا خطاب به مردم آمریکا هشدار می‌داد.

در این دست نوشته آمده است: «مردم آمریکا! ترامپ با جان فرزندان شما قمار کرد و ۱۰ هزار کشته داد … منطقه را ترک کنید تا زنده بمانید».

«ناطق نوری»، «ظریف»، «حاجی میرزایی» و «فدوی» به جمع راهپیمایان پیوستند

علی اکبر ناطق نوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

راهپیمایان تهرانی، «ترامپ» را به دار آویختند

راهپیمایان تهرانی در اعتراض به اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران و ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی به صورت نمادین ترامپ رئیس جمهور آمریکا را به دار آویختند.

حضور جمعی از مردم پاکستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

جمعی از مردم پاکستان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند.

مردم پاکستان تصاویری از امام خمینی، رهبر معظم انقلاب، شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و… در مسیر راهپیمایی در دست دارند.

تابوت سربازان آمریکایی روی دست نوجوانان تهرانی قرار گرفت

گروهی از نوجوانان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران، تابوت‌هایی با پرچم آمریکا را به نشانه تابوت سربازان آمریکایی بر روی دست گرفتند.

دلنوشته‌ای از راهپیمایان

یکی از حاضران در راهپیمایی ۲۲ بهمن دلنوشته را در دست گرفت. او در این پلاکارد می‌نویسد: «انقلاب ۵۷ مقدمه‌ای شد بر انقلاب جهانی حضرت مهدی، ای دشمن وحشی، واقعیت این است که در برابر ایران بزرگ عاجزید».

نمایش موشک‌های نقطه‌زن و بمب‌های هوشمند

سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی نمایشگاهی در حاشیه مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران، تعدادی از تجهیزات دفاعی ساخت داخل از جمله «بمب هوشمند بالابان، موشک نقط زن، نفربر زرهی ضد مین و ضد کمین رعد و بمب هوشمند برد بلند» را در معرض دید راهپیمایان تهرانی قرار دادند.

پرچم کشورهای جبهه مقاومت با عنوان «حکومت مهدی»

برخی راهپیمایان تهرانی، با حمل پرچم ایران به همراه کشورهای حاضر در جبهه مقاومت از جمله عراق، سوریه و فلسطین و همچنین گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان و فاطمیون بر همبستگی نیروهای مقاومت در منطقه تاکید کردند. گفتنی است در مرکز این پرچم‌ها، نام «حکومت مهدی» نیز به چشم می‌خورد.

لگد شدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی زیر پای راهپیمایان تهرانی

در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی، مردم پایتخت ایران اسلامی در مسیرهای راهپیمایی با قرار دادن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در مسیر راهپیمایان پرچم خبیث آنها را در زیر پاهای خود لگد کردند.

حضور گسترده مردم قبل از آغاز رسمی مراسم

مردم همیشه در صحنه پایتخت ایران اسلامی از ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی حضور یافتند.

راهپیمایان پوسترها و تصاویری از شهید سپهبد قاسم سلیمانی، «نه به مذاکره»، «مجلس فریاد رس؛ انقلابی-قوی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و… را در دست دارند.

به گفته قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از ۶ هزار عکاس، تصویر بردار و خبرنگار برای پوشش راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در این مراسم حضور خواهند داشت. در تهران نیز ۳۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویر بردار داخلی و ۳۰۰ عکاس و خبرنگار خارجی راهپیمایی پرشور مردم را پوشش خواهند داد.

سخنران مراسم یوم الله ۲۲ بهمن ماه در تهران حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران است.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام کرده بود: اندیشمندان علاقه مند به جبهه انقلاب از همه قاره‌ها از جمله آمریکا، اروپا و غرب آسیا مشتاق حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی بودند. بر این اساس اندیشمندانی از ده‌ها کشور دنیا برای شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن دعوت شده اند که مهمانان ویژه ما در تهران خواهند بود.

قرار است وصیت نامه شهید سپهبد سلیمانی به عنوان «منشور مقاومت» در میدان آزادی تهران حسن ختام برنامه یوم الله ۲۲ بهمن در فجر چهل و یکم باشد.

بنا بر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسیرهای ۱۲ گانه راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه در سالگرد چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

مسیر شماره یک مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره دو مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره سه مسجد امام هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهید آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی
مسیر شماره چهار مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره پنج مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان شهید آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره شش مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هفت مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره هشت مسجد حضرت حجةبن الحسن (عج)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی
مسیر شماره نه مسجد جامع امام سجاد (ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره ده مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی
مسیر شماره یازده مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان کمال‌الملک، بزرگراه شهید لشگری، میدان آزادی
مسیر شماره دوازده مسجد نظام‌مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی