سندرز برای نخستین بار در نظرسنجی «کوینیپیاک» از بایدن پیشی گرفت

گروه جهان الف،   3981121191

برنی سندرز در تازه‌ترین نظرسنجی معتبر دانشگاه کوینیپیاک توانست برای نخستین بار از بایدن پیشی بگیرد و به عنوان نامزد مورد نظر دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شناخته شود.

به گزارش فارس، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی در ایالت «آیووا» و همچنین پیش از انتخابات درون حزبی در ایالت «نیو همپشایر» نظرسنجی معتبر دانشگاه «کوینیپیاک» برای اولین بار از پیشی گرفتن «برنی سندرز» از «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا برای انتخاب به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهد.

بر اساس این نظرسنجی که نتایج آن روز دوشنبه منتشر شده، سندرز توانسته آرای 25 درصد از رای‌ دهندگان دموکرات و رای دهندگان مستقل متمایل به دموکرات‌ها را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که بایدن با اختلاف 8 درصدی توانسته تنها 17 درصد آرا را بدست بیاورد. «مایکل بلومبرگ» شهردار سابق نیویورک نیز توانست در نظرسنجی کوینیپیاک 15 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. سناتور «الیزابت وارن» 14 درصد و «پیت بوته‌جج» نیز 10 درصد آرا و سناتور «آمی کلوبوچار» نیز 4 درصد را بدست آوردند. ما بقی نامزدهای دموکرات نتوانستند بیش از 2 درصد آرا را به خود اختصاص دهند.

در نظرسنجی که کوینیپیاک روز 28 ژانویه (8 بهمن) و پیش از مجمع انتخاباتی ایالت آیووا انجام داده بود، بایدن 26 درصد آرای دموکرات ها را بدست آورده بود. در این نظرسنجی سندرز 21 درصد، وارن 15 درصد، بلومبرگ 8 درصد،‌کلوبوچار 7 درصد و بوته‌جج 6 درصد آرا را بدست آورده بودند.

انتخابات آتی ریاست‌جمهوری آمریکا آبان‌ماه سال آینده برگزار می‌شود و فرد منتخب دموکرات‌ها باید در برابر «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد جمهوری‌خواهان صف‌آرایی کند.

آیووا اولین ایستگاه رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال بود. فرآیند انتخابات درون‌حزبی که از روز سه‌شنبه هفته پیش با رأی‌گیری در ایالت آیووا آغاز شد، باید نهایتاً تا ژوئن ۲۰۲۰ در تمام ۵۰ ایالت آمریکا برگزار شود تا سرانجام در اواسط آن ماه در جلسه «مجمع ملی حزب دموکرات» نامزد این حزب برای رقابت با ترامپ انتخاب و معرفی شود.