حمل بار هوایی و دریایی از چین به دبی (امارات متحده عربی) چرا و چگونه؟

گزارش بازرگانی،   3981121116

در سالهای اخیر بسیاری از واردکنندگان و تجار ایرانی بارهای وارداتی خود را به جای ارسال مستقیم به ایران ابتدا به صورت دریایی و هوایی از چین به دبی (امارات متحده عربی) و سپس به ایران ارسال میکنند.

کشور امارات متحده عربی با داشتن مراودات تجاری بالا با کشور ایران یکی از جذاب ترین مناطق جهت انجام امور تجاری و واردات کالا برای بسیاری از تجار ایرانی میباشد.

ما در این خبر به بررسی این موضوع میپردازیم که چرا و چگونه بسیاری از ایرانیان بارهای خود را از کلیه کشورها ابتدا به دبی (امارات متحده عربی) ارسال کرده و سپس به سمت ایران حمل میکنند.

 

2 دلیل اصلی که ایرانیان مرسولات تجاری و بارهای خود را ابتدا از کلیه کشورها ابتدا به دبی (امارات متحده عربی) و سپس به ایران ارسال مینمایند به شرح ذیل میباشد:

دلیل اول :

اصلی ترین دلیل برای این موضوع که میتوان ذکر کرد وجود تحریم های بین المللی میباشد که بسیاری از بازرگانان و تجار ایرانی را مجبور به این کار میکند.

بسیاری از فروشندگان خارجی به علت تحریم ها، یا امکان فروش کالا و هر گونه تجارت با ایرانیان را ندارند و یا گاها تمایلی ندارند که ریسک این نوع معاملات را قبول نمایند، از این رو بسیاری از تجار ایرانی در مذاکرات اولیه با فروشندگان خارجی سفارشات خود را با آدرسی در دبی نهایی کرده و خود را مقیم کشور امارات معرفی مینمایند.

در این روش با توجه به آنکه سفارشات از ابتدا برای کشور دبی (امارات متحده عربی) خریداری شده است خریدار ایرانی میبایست سفارشات خود را ابتدا از چین به دبی ارسال نماید و سپس به سمت ایران ری اکسپورت و حمل نماید.



دلیل دوم:

برخی از واردکنندگان تمایل دارند سفارشات خود را به صورت لنجی از دبی (امارات متحده عربی) به ایران ارسال نمایند.

به علت معافیت های خاصی که واردات به صورت لنج و ملوانی در قالب بارهای ته لنجی دارند بسیاری از تجار و واردکنندگان ایرانی تمایل دارند مرسولات خود را ابتدا به دبی (امارات متحده عربی) ارسال نمایند و سپس از طریق لنج به ایران ارسال نمایند.

طبق بررسی های انجام شده تفاوت هزینه های ترخیص و واردات کالا از این طریق نسبت به واردات مستقیم به گمرکات کشور گاهاً 50 الی 70 درصد ارزانتر و به صرفه تر میباشد.



سوالی که ممکن است برای بسیاری از تجار و واردکنندگان کالا پیش بیاید این موضوع است که اگر بار خود را به امارات ( دبی ) ارسال کنند آیا نیاز است که هزینه های گمرکی کشور امارات را پرداخت نمایند یا خیر ؟

 

در جواب این سوال لازم است ما 3 روش واردات به دبی (امارات متحده عربی) را به صورت مختصر شرح دهیم .

الف: ورود موقت به یکی از مناطق آزاد در امارات نظیر جبل علی وRe-Exportری اکسپورت به ایران

در این روش مرسولات مشتریان از هر کشوری به طور مثال از چین به دبی به صورت هوایی و یا دریایی ارسال میگردد ولی با این تفاوت که بار وارداتی به یکی از مناطق آزاد تجاری در دبی نظیر جبل علی وارد میگردد.

مناطق آزاد تجاری نظیر جبل علی در دبی معاف از هزینه های گمرکی و مالیات کشور امارات میباشد و شخص وارد کننده میتواند پس از انجام تشریفات ورود موقت به دبی امور صادرات مجدد و یا همان ری اکسپورت را به ایران انجام دهد.

در این مرحله شما باید از یک شرکت حمل و نقل که توانایی ورود کالا به مناطق آزاد در دبی و ری اکسپورت به ایران را دارند استفاده نمایید .

 

ب : ورود قطعی کالا به دبی (امارات متحده عربی) و ارسال مجدد به ایران

با توجه به شرایط فعلی و محدودیت هایی که برای بسیاری از بازرگانان ایرانی میباشد گاها امکان ورود موقت کالا به مناطق آزاد مانند جبل علی در دبی برای ایرانیان مقدور نمیباشد.

از این رو برخی از واردکنندگان ترجیح میدهند کالای خود را به خارج از مناطق آزاد ارسال نمایند و پس از پرداخت هزینه های گمرکی و ترخیص کالا در دبی، مجدد بار خود را به ایران ارسال نمایند.

جهت اطلاع خوانندگان این خبر باید ذکر کنیم که هزینه های ترخیص و مالیات کشور امارات حدود 10 درصد ارزش واقعی کالا میباشد .

البته این هزینه شامل هزینه های کارگزار و هزینه های لایسنس برای ورود به امارات نمیباشد.

برای استفاده از این روش توصیه میکنیم حتما با یک شرکت حمل و نقل معتبر تماس حاصل کرده و از مشاوره های کارشناسی این شرکت ها استفاده نمایید.



پ: واردات به دبی (امارات متحده عربی) با سرویس های درب به درب (Door To Door)

شرکت های محدودی هستند که توانایی حمل بار به صورت درب به درب از چین و یا سایر کشورها دبی (امارات متحده عربی) داشته باشند.

سرویس های درب به درب یا همان (Door To Door) یکی از پر تقاضاترین سرویس های حمل بار هوایی و دریایی میباشد .

در سرویس های درب به درب شرکت حمل به نیابت از صاحب بار کل فرایند حمل و نقل مرسوله را از 0 تا 100 یعنی از درب انبار فرستنده در کشور مبدا تا تحویل در درب گیرنده در کشور مقصد انجام میدهد.

اغلب شرکت های حمل و نقل سرویس های درب به درب را در قالب حمل بار هوایی و حمل بار دریایی ( فول کانتینر و خرده بار ) به مشتریان ارائه میکنند.

لذا شما میتوانید با توجه به نوع نیاز خود یکی از سرویس ها را انتخاب کنید.

حال برای شما شرح میدهیم که چرا سرویس های درب به درب به یکی از بهترین گزینه های حمل بار به دبی (امارات متحده عربی) تبدیل شده است.

اگر شما تمایل به واردات کالا از چین به دبی داشته باشید در حالت عادی میبایست فرایند حمل از چین ، از درب شرکت و یا انبار فرستنده تا ارسال هوایی و یا دریایی به دبی (امارات متحده عربی) و هزینه های ترخیص در گمرک امارات که شامل هزینه های تعرفه گمرکی به همراه مالیات ، لایسنس ، هزینه های کارگزاری را پرداخت نمایید .

در حالت عادی شما میبایست برای هر بخش از این فرایند یک شرکت محلی در چین یا امارات را پیدا کرده که علاوه بر ریسک و زمان بر شدن پروسه حمل کالا از چین به دبی هزینه نهایی بسیار افزایش پیدا خواهد کرد.

در اینجاست که بسیاری از تجار و واردکنندگان ترجیح میدهند از سرویس های درب به درب (Door To Door) استفاده کنند چون شرکت های حمل و نقلی که این خدمات را ارائه میکنند تمامی این مراحل و فرایند را از ابتدا تا انتها با یک هزینه ثابت و بسیار ارزانتر از سایر سرویس ها و گاها رقبا به مشتریان خود ارائه مینمایند.

در جدول زیردر قالب دو مثال میتوانید هزینه حمل بار از چین به دبی در 2 حالت حمل در قالب سرویس حمل هوایی(کارگو( و در سرویس درب به درب هوایی به صورت مجزا مقایسه نمایید:

 

مثال اول:

در این حالت فرض را بر این میگذاریم که شما هر بخش از فرایند حمل را به یک شرکت حمل محلی واگذار کرده و کلیه هماهنگی های هر مرحله به عنوان صاحب بار با شما میباشد.

فرض کنید برای حمل یک مرسوله هوایی از کشور چین (شهر شنژن ) ، ترم حمل : فوب و وزن 500 کیلوگرم و ارزش مرسوله: 10000 دلار

 

کل

هزینه تحویل در شهر دبی

هزینه های لایسنس و جانبی ترخیص

مالیات دبی

هزینه تعرفه گمرکی در دبی

هزینه حمل هوایی (فریت)

هزینه لوکال در فرودگاه مبدا

هزینه پیکاپ در مبدا

نوع سرویس

4030 دلار

100

450 دلار

500 دلار

500 دلار

2250 دلار

150 دلار

80 دلار

کارگو - هوایی

 

توجه: هزینه مندرج در این جدول بر مبنای دلار و نرخ های حمل تخمینی در تاریخ تهیه این خبر میباشد.



مثال دوم:

در این حالت شما از خدمات حمل درب به درب هوایی از چین به دبی یک شرکت حمل و نقل معتبر استفاده میکنید.

در این حالت این شرکت کل این فرایند را قبل از شروع همکاری به شما به صورت یک رقم ثابت به ازای هر کیلوگرم اعلام میگردد.

محاسبه هزینه حمل یک مرسوله هوایی از کشور چین (شهر شنژن) ، ترم حمل : فوب و وزن 500 کیلوگرم و ارزش مرسوله: 10000 دلار

کل

هزینه تحویل در شهر دبی

هزینه های لایسنس و جانبی ترخیص

مالیات دبی

هزینه تعرفه گمرکی در دبی

هزینه حمل هوایی (فریت)

هزینه لوکال در فرودگاه مبدا

هزینه پیکاپ در مبدا

نوع سرویس

1450 دلار

کلیه این هزینه ها هر کیلو 2.9 دلار

درب به درب - هوایی



توجه: هزینه مندرج در این جدول بر مبنای دلار و نرخ های حمل تخمینی در تاریخ تهیه این خبر میباشد.

با ذکر این 2 مثال احتمالا هم اکنون متوجه تفاوت بسیار زیاد این 2 سرویس و اینکه چرا اغلب واردکنندگان و صاحبان بار از سرویس های درب به درب هوایی و دریایی استفاده میکنند خواهید شد.

حال اصلی ترین سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد این است که برای استفاده از خدمات حمل بار از چین به دبی (امارات متحده عربی) و سرویس های حمل درب به درب هوایی و دریایی از چه شرکت حمل و نقلی استفاده کنید و کدام شرکت در این حوزه میتواند نیاز شما را رفع نماید.

بر اساس بررسی های که انجام داده ایم یکی از شرکت هایی که با سابقه چندین ساله در حوزه حمل و نقل هوایی و دریایی سرویس های به صورت درب به درب ارائه مینماید شرکت بازرگانی و خدمات حمل و نقل بین المللی ققنوس تجارت خاورمیانه (گروه تجاری ققنوس) میباشد.

این شرکت با سابقه حدود 10 ساله یکی از فعال ترین شرکت های حوزه حمل و نقل بار از کلیه کشورها میباشد

 

سرویس هایی حمل درب به درب و خدمات حمل به / از دبی این شرکت به شرح ذیل میباشد:

  • حمل هوایی از چین به دبی ( امارات ) به صورت درب به درب (کارگو و اکسپرس)

  • حمل دریایی از چین به دبی ( امارات ) به صورت درب به درب (فول کانتینر و خرده بار)

  • ورود موقت به دبی (امارات) و ری اکپسورت وارسال مجدد به ایران

  • ترخیص کالا در دبی به صورت قطعی

  • ارسال بار هوایی از دبی (امارات) به ایران با بهترین نرخ در کشور

  • ارسال بار دریایی از دبی (امارات) به ایران با بهترین نرخ در کشور

  • خدمات انبارداری در دبی

  • کراس استاف بارهای دریایی از دبی به ایران

 

سایر خدمات این شرکت به شرح ذیل میباشد:

  • حمل اکسپرس بار هوایی از کلیه کشورها به ایران

  • حمل بار هوایی از کلیه کشورها به ایران (کارگو)

  • ترخیص کالا در گمرکات ایران

  • حمل بار دریایی از کلیه کلیه کشورها به ایران

  • حمل بار زمینی از اروپا به ایران

  • حواله یوان و دلار برای واردکنندگان کالا

  • خرید از سایت های آنلاین اینترنتی نظیر Amazonو eBay



برای اطلاع از شرایط همکاری با گروه تجاری ققنوس، میتوانید از طریق شماره تلفن 02144451313 با کارشناسان این شرکت تماس و یا از وبسایت WWW.FNXSHIPPING.COM دیدن فرمایید.