شنیده شدن ۸ صدای مکرر و مهیب در مناطقی از زاهدان/ استانداری: احتمالا برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان سقوط کرده

گروه اقتصادی الف،   3981121080 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

صداهای مهیب شنیده شده در منطقه سرجنگل و چاه احمد زاهدان برخی از مردم منطقه را دچار نگرانی کرده است که به گفته معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان این صدا احتمالا ناشی از سقوط برخی قطعات جدا شده از ماهواره ظفر است و جای هیچگونه نگرانی نیست.

شنیده شدن ۸ صدای مکرر و مهیب در مناطقی از زاهدان/ استانداری: احتمالا برخی قطعات ماهواره ظفر در اطراف زاهدان سقوط کرده

ایرنا نوشت: برخی منابع محلی شامگاه یکشنبه (۲۰ بهمن) از شنیدن صدای مهیب در آسمان منطقه سرجنگل و چاه‌احمد در حومه زاهدان خبر دادند و گفتند که پس از شنیدن حداقل ۸ صدای مکرر، آسمان منطقه روشن شد.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در پی شنیده شدن این صداها گفت: منشاء این اتفاق خارج از استان است و در حال بررسی دقیق جزئیات هستیم.

محمدهادی مرعشی افزود: در بررسی های اولیه احتمال داده می‌شود که صدای شنیده شده ناشی از سقوط قطعات جدا شده از ماهواره ظفر باشد.

وی بیان کرد: این قطعات در منطقه فاقد سکنه حومه شهرستان زاهدان سقوط کرده و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان وجود ندارد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیشب در پایگاه فضایی امام خمینی(ره) در گفت و گو با رسانه‌ها با اعلام اینکه اهواره ظفر موفق به استقرار در مدار نشد، اعلام کرد: ماهواره ظفر نیز شبیه ماهواره پیام پس از آنکه از ماهواره‌بر جدا شد موفق به استقرار در مدار نشد.

وی بیان کرد: این ماهواره حتی از مدار ۵۳۰ کیلومتر هم عبور کرد و به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید اما از نظر سرعت کم آورد و با وجود اینکه باید به سرعت ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر می رسید در سرعت ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ساعت متوقف شد.

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات تصریح کرد: ما ناامید نمی‌شویم و در خردادماه ماهواره ظفر۲ را با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا ارسال می‌کنیم.