برترین جاذبه های گردشگری استانبول

گزارش بازرگانی،   3981121066

گردگشران ایرانی بعد از خرید بلیط تهران استانبول با شهری تاریخی، فرهنگی، زیبا و دیدنی استانبول مواجه می شوند که در طول تاریخ توسط امپراطوری های مختلف اداره شده و نقطه جالب توجه در مورد این شهر این است که قسمتی از آن در اروپا قرار داشته و قسمت دیگر آن در آسیا قرار گرفته است. این شهر که حدوداً 1000 سال قبل از میلاد مسیح بنا گشته و تأسیس شده است. اولین امپراطوری حاکم بر این شهر کلونی بیزانسی بود که بعدها با گسترش به امپراطوری بیزانسی تبدیل گشته و شهر استانبول کنونی را با نام قسطنطنیه به عنوان پایتخت خود برگزید.

پس از لشگر کشی امپراطوری عثمانی و حکومت بر این شهر نیز، استانبول شکوه و عظمت پیشین خود را باز یافته و به عنوان پایتخت امپراطوری عثمانی برگزیده شد. این شهر که دقیقاً پس از احداث جمهوری ترکیه نام استانبول را به خود گرفت، از بقایای با شکوه و عظمت تاریخ خود برخوردار بوده و خریداری بلیط هواپیما استانبول و سفر به این شهر، حتی بی تفاوت ترین گردشگر را نیز شگفت زده خواهد کرد.

در همین راستا و در قالب این مطلب تصمیم گرفتیم تا برترین جاذبه های استانبول را برایتان معرفی کنیم تا اگر روزی قصد تهیه پرواز تهران استانبول و دیدار از این شهر را داشتید، از برترین جاذبه های استانبول نیز آگاه بوده و بتوانید یک سفر برنامه ریزی شده ای را رقم بزنید. پس پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید.

 

مسجد بلو و ایا صوفیه؛ تجلی گاه معماریِ باشکوهِ بیزانس

مسجد آبی که در اوایل قرن هفدهم میلادی ساخته شده است، همچنان نیز امروزه به عنوان یک خانه عبادت فعالیت می کند. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان غیر مسلمان باید بازدید خود را طوری تنظیم کنند که با وقت نمازهای پنج گانه مسلمانان تداخل ایجاد نکند، زیرا که در این هنگام درهای مسجد به روی بازدیدکنندگان بسته خواهد بود. تمامی گردشگرانی که قصد بازدید از این مسجد را دارند، باید کفش های خود را در آورده و زنان نیز حجاب خود را رعایت کنند.

می توانید مطمئن باشید که خریداری بلیط ارزان هواپیما ارزش مشاهده 20000 کاشی سرامیکی که به طرح های گوناگون گل لاله چیده شده اند و همچنین 200 پنجره عظیم شیشه ای تماماً با طراحی های پیچیده را خواهد داشت. این مسجد که توسط سلطان احمد ساخته شده است، نام خود را از کاشی های آبی روی گنبد و همچنین نماهای داخلی طبقه های بالاتر، گرفته است.

مسجد ایا صوفیه نیز زمانی محل عبادتی بود که به ادیان مختلف در طول قرن های گذشته خدمت کرده است. این ساختمان کار خود را به عنوان یک کلیسای جامع ارتدکسی یونانی آغاز کرده که در آن زمان یعنی هنگام ساخت این بنا در سال 537 میلادی، ریش سفید و رهبر قسطنطنیه بود. در قرن دوازدهم میلادی نیز این ساختمان تقریباً به مدت 6 دهه به عنوان کلیسای کاتولیک رومی فعالیت کرده بود. در سال 1453 این ساختمان بی نظیر به یک مسجد تبدیل گشته و تا سال 1931 همان‌گونه باقی ماند تا این که در این سال مسجد مورد نظر بسته شد.

پس از گذشت چند سال و در سال 1935 این ساختمان به عنوان یک موزه از نو شروع به کار کرد. روی هم رفته این ساختمانی زمانی بزرگ ترین کلیسای جامع در جهان بوده و زمانی به عنوان مشوق برای مساجدی همچون مسجد آبی عمل کرده است. ناگفته نماند که ایا صوفیه همچنین نمونه بارزی از معماری بیزانسی نیز می باشد. این ساختمان بیشتر به خاطر موزائیک های خود شناخته شده است که تصاویر مذهبی مختلف را به تصویر کشیده اند.

 

قصر توپکاپی (دروازه توپ) و قصر دولما باغچه ؛ نماد قدرت و عظمتِ استانبول

قصر Topkapi، یکی از برترین جاذبه های شهر دیدنی استانبول می‌باشد که تاریخ و منظره های خیره کننده را با هم ادغام می کند. این قصر که از تاریخ غنی عثمانی برخوردار می باشد، توسط یک دیوار 5 کیلومتری احاطه شده است که دارای 27 برج است. توپکاپی که تاریخ ساخت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد، بر روی تپه ای واقع شده است که رو به دریای Marmara، Bosphorus و شاخ طلایی می ‌باشد.

زمانی این قصر محل زندگی رسمی سلطان های عثمانی و محل نشست دولت ترکیه بود؛ اما امروزه موزه ای می‌باشد که بزرگ ترین و قدیمی ترین قصر دنیا به حساب می آید. بازدیدکنندگان پس از خریداری بلیط هواپیما استانبول، می توانند نگاهی هم به بخش حرم بیندازند که زمانی محل کار دولت بود. همچنین از دیگر قسمت های این قصر دیدنی می توان به مجموعه سلاح های قدیمی که توسط سلطان ها مورد استفاده قرار می گرفت، آشپزخانه های قصر با یک مجموعه عظیم ظروف چینی و خزانه داری با مجموعه های جواهرات و ساعت ها اشاره کرد.

با دیدن قصر دولما باغچه: لاکچری، مجلل و زیبا تنها برخی از صفاتی هستند که برای توصیف این قصر به ذهن آدمی می آیند. این قصر همواره با قصر Versailles مقایسه می‌شود. قصر مورد نظر در قرن نوزدهم با استفاده 14 نم از ورق طلا، ساخته شده است. مجلل ترین قصر ترکیه معماری دوران عثمانی را با سبک‌ های اروپایی همچون نئوکلاسیکال، بورک و روکوکو (Rococo) ادغام 1856 می‌کند.

این قصر از سال های تا 1924 محل زندگی 6 سلطان بوده و همچنین محل قرار گرفتن بزرگ ترین لوستر کریستالی جهان می‌باشد که این لوستر هدیه ارزشمندی از ملکه ویکتوریا بود. محل قرار گرفتن این قصر نیز بی نظیر بوده و در کنار خط ساحلی بوسفور ساخته شده است.

 

چرا بازار بزرگ استانبول، قلب گردشگری این شهر می باشد؟

مسافرانی که به خرید علاقه دارند، نباید شانس دیدار از بازار بزرگ استانبول را از دست بدهند. این بازار عظیم با دارا بودن 5000 مغازه، یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان به شمار می رود. در این بازار که روزانه 250000 تن از آن دیدار به عمل می آورند، اجناسی همچون جواهرات، فرش، ادویه جات، عتیقه جات و سرامیک های نقاشی شده را می توان یافت.

بازار بزرگ استانبول در سال 1461 ساخته شده و امروزه محل قرار گرفتن دو مسجد، 4 فواره، 2 حمام و Cevahir Bedesten که در آن با ارزش ترین اجناس به صورت سنتی یافت می‌شود، می‌باشد. در این محل است که خریداران می‌توانند سکه های قدیمی، جواهرات با گوهرهای با ارزش، سلاح های قدیمی و اسباب و اثاثیه عتیقه را بیابند.

 

خرید بلیط هواپیما استانبول را از کجا بخریم ؟

می‌توانید مطمئن باشید که معرفی برترین جاذبه های استانبول کار دشواری بوده و نمی توان آن را در مطالب انگشت شمار گنجاند؛ با این حال می توانید مطمئن باشید که خریداری بلیط هواپیما استانبول به تهران از سفرستان (htpps://www.safarestan.com) و سفر به این شهر و دیدار از برترین جاذبه های استانبول، خواهد توانست لحظات خوشایند و به یادماندنی را برای شما و همراهانتان پدید بیاورد؛ بنابراین در انتخاب خود شک نکرده و با سفر به شهر تاریخی استانبول آماده به دست آوردن تجارب جدید و بی نظیر باشید.