قالیباف: تنها ۳۰ درصد مشکلات کشور ناشی از تحریم‌هاست

گروه سیاسی الف،   3981120147 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جایی که باید تحول در کشور از آنجا آغاز شود، مجلس شوری اسلامی است که بتواند در راس امور باشد.

محمد باقر قالیباف رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بعدازظهر امروز (یکشنبه) در گردهمایی همسران و مادران شهدا که به مناسبت وفات حصرت ام البنین (س) در مسجد امام صادق (ع) تهران برگزار شد ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: سخن گفتن در جمع خانواده شهدا همیشه برای من از سخت ترین جلسات است، چرا که هر حرفی را که مطرح کنیم شما خانواده های شهدا آن را عمل کردید و همه ما با هر سلیقه ای که در کشور زندگی می کنیم اگر ذره ای انصاف داشته باشیم خودمان را مدیون یکایک شما می دانیم.
وی گفت: امروز زندگی مادی و معنوی همه ملت مدیون خون فرزندان؛ همسران و پدران شماست و همه باید قدر دان این نعمت باشیم. شکر این نعمت این است که اجازه ندهیم در مسیر شهدا خدشه ای وارد شود. 

قالیباف افزود: امام راحل با مجاهدت ملت؛ جمهوری اسلامی را بر خلاف جریانات شرق و غرب که در آن زمان در دنیا حاکم بود به ارمغان آورد و گفتند جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر و این یعنی اساس فلسفه اسلام حکومت و سیاست است. جمهوری اسلامی ایران گونه‌ای از حکومت است که مبتنی بر قرآن، فرهنگ اهل بیت و سنت های الهی است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حکومت ما باعث احیای اسلام در این مقطع زمانی شد و از طرفی هم موجب عزت مسلمانان در جهان شد که این هم به برکت خون شهدای گرانقدر ما و زحمات جانبازان ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز از ویژگی ها و برکات نظام انقلاب اسلامی به حساب می آید اجر و ثوابش برای شما خانواده شهدا است، گفت: اگر می‌گوییم قدردان شهدا باشیم باید باورها و وظایفی که در نظام اسلامی به دوش ما هست را به درستی انجام بدهیم و این با حرف و شعار درست نمی شود و باید به آنها عمل کنیم. 

قالیباف تصریح کرد: این سخت است که به وظایف خود درست عمل کنیم ولی باید بدانیم که راه ما درست است و منطبق بر سنت های الهی است و پیروزی ما در آن قطعی است. حرکت ما خلاف نظام سلطه است بنابراین سختی های زیادی هم در این میسر داریم. 

شهردار اسبق تهران گفت: نظام سلطه حرفش این است که اگر می خواهید قوی تر شوید با ما باشید، ما چه می گوییم؟ ما می گوییم تا قوی تر نشویم شما ما را به رسمیت نمی شناسید. امام راحل و شهدای ما و ملت ایران این راه را انتخاب کردند. 

وی بیان کرد: ما راهی را انتخاب کردیم خارج از نظام سلطه؛ برای همین است که رهبری انقلاب فرمودند باید قوی شویم. بنابراین اگر کسی مدعی است که راه شهدا را پیش گرفته است باید بتواند که کشور را قوی کند. 

قالیباف افزود: کشور ما کی قوی می شود؟ وقتی یکایک مردم و خانواده های ما قوی شوند. این یعنی در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و دیگر موارد قوی بشویم.

فرمانده اسبق نیروی انتظامی گفت: اگر می بینیم در برخی حوزه ها از جمله اقتصاد در کشور مشکلات جدی داریم به این دلیل است که بر اساس سنت های الهی حرکت نکردیم. ما نباید به سنت غرب زدگی و مادی گرایی حرکت کنیم، اقتصاد ما اگر مشکلاتی دارد ریشه در این موارد دارد.

قالیباف افزود: شهید سلیمانی ده ها مشکل و درد در سینه داشت، مشکلات زیادی را در مسیرش داشت و خون دل میخورد ولی احساس نگرانی نمی کرد و به زبان نمی آورد. سردار شهید سلیمانی با حداقل امکانات کارهای بزرگ خود را انجام میداد و به مردم اعتماد داشت. 

وی گفت: سردار شهید سلیمانی با حداقل امکانات در برابر آمریکا و ایادی آن در منطقه ایستادگی کرد و بیست سال آنها را در منطقه زمین گیر کرد.  

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: سردار سلیمانی هم شجاعت داشت هم می جنگید و هم گفتگو می کرد، اما میدانست با دشمن در حال گفتگو است؛ سردار شهید سلیمانی به مردم اعتماد داشت و مردم را دسته بندی نمی کرد و خداوند هم این توفیق را به وی داد که در دنیا زندگی کرد ولی هیچ وقت دنیایی زندگی نکرد و برکات کارش را چه در زمانی که در دنیای خاکی بود و چه زمانی که پر کشید، ماندگار شد. شهید سلیمانی اثرگذارتر از سردار سلیمانی در همه جوامع شد، چرا که کار برای خدا بود و این هم اثرش شد.   

قالیباف افزود: ما هم امروز اگر مشکلاتی داریم به این دلیل است که از فرهنگ شهید سلیمانی و امام راحل فاصله گرفتیم.

وی ادامه داد: امروز دو تفکر در جامعه وجود دارد که یکی برخاسته از تفکر و فرهنگ اصیل انقلابی است و دیگری هم نشات گرفته از فرهنگ غرب و غرب زدگی است. 

شهردار اسبق تهران بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در گام دوم انقلاب با تکیه بر نیروهای جوان و با استفاده از تجربه گذشته محکم حرکت کنیم و همانطور که امام راحل هم فرمودند، اساس انقلاب اسلامی این است که مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و مردم را در حوزه‌های مختلف دخیل کنیم. 

قالیباف تصریح کرد: جایی که باید تحول در کشور از آنجا آغاز شود، مجلس شوری اسلامی است که بتواند در راس امور باشد، از کار مردم گره گشایی کند و مردم را نمایندگی کرده و پاسخ قابل قبولی در حل مشکلات داشته باشد. 

وی با بیان اینکه مردم باید بود و نبود مجلس شورای اسلامی را حس کنند، گفت: این یک موضوع کارشناسی است که تنها ۳۰ درصد مشکلات امروز کشور ما ناشی از تحریم ها است و ۷۰ درصد آن ناشی از ضعف عملکرد در مدیریت کشور است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز چهل سال از عمر انقلاب می گذرد و شناخت کافی از مسئولان نظام وجود دارد و مردم ما با مسئولین آشنا هستند و کارنامه و عملکرد آنها مشخص است. 

وی ادامه داد: بنابراین هر کس که تریبون دارد و سخنی می گوید، مردم باید ببینند که آیا حرف و عمل وی یکی است یا خیر. 

قالیباف تصریح کرد: ما براساس قانون اساسی، ۲۹۰ نفری را که وارد مجلس می کنیم در حقیقت نمایندگان مردم هستند که باید قدرت مردم در دست این افراد باشد و آنها حق ندارند هیچ دغدغه ای جز خواسته مردم داشته باشند. 

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه امروز رهبری هم می گوید هر خدمتی می خواهید انجام دهید برای مردم انجام دهید، تصریح کرد: اینکه ما می گوییم نمایندگان مجلس باید وکیل مردم باشند نه اینکه وکیل الدوله همین است که آنها باید دغدغه مردم را داشته باشند نه دغدغه های دیگر.

وی افزود: انشالله در زندگی خود لحظه ای دست از قدم برداشتن در مسیر امام، شهدا، خواسته رهبری و خدمت به مردم و مخصوصا به محرومین برنداریم. خدا را شاهد میگیرم که از روز اول انقلاب تا امروز لحظه ای زندگی من فرقی نداشته و با همان باور و تلاشی که از سال ۵۹ در جبهه کار را شروع کردم همچنان ادامه می دهم و از خدا میخواهم که این توفیق را داشته باشیم که این مسیر را ادامه دهیم. 

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: با اطمینان می گویم که این مشکلات پیش رو قابل حل است، اگر با فرهنگ برخاسته از فرهنگ قرآنی و با همان روحیه ای که انقلاب کردیم و شهدای ما داشتند، در مسیر حرکت کنیم، می توانیم مسائل را بهبود بخشیده و مطمئن باشید که بر اساس وعده خدا، مشکلات اقتصادی ما قابل حل است.