افتتاح یک هزار کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال ۱۴۰۰

گروه اقتصادی الف،   3981120071

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح یک هزار کیلومتر راه آهن تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: «اکنون ریل و قطار خسته است که منجر به خستگی مسافر می‌شود به همین دلیل نوسازی و بهسازی خطوط ریلی و واگن‌ها نیز در حال انجام است».

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» روز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ریلی که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مسافری ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، گفت: کشور در مسیر توسعه قرار دارد و یکی از نمادهای توسعه همین مراسم افتتاحیه است که نشان می‌دهد جریان زنده‌ای برای توسعه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای افزایش سهم ریلی در حمل‌و نقل برنامه‌های چند جانبه‌ای در دولت تدبیر و امید داشتیم، گفت:برنامه های دولت برای توسعه راه‌آهن در سه محور کیفیت بخشی به ناوگان حمل‌و نقل که شامل بازسازی و نوسازی ناوگان و همچنین ورود ناوگان جدید است دنبال می شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محور سوم توسعه زیرساخت ها در بخش ریلی است که با اتصال ۵ استان به شبکه ریلی کشور محقق شد و  سه پروژه دیگر در همین بخش تا پایان دولت افتتاح خواهد شد.

به گفته اسلامی تا سال ۱۴۰۰، هزار کیلومتر خط آهن به شبکه ریلی افزوده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از بهسازی و نوسازی خطوط موجود و افزایش خطوط ریلی به سمت مراکز بار خبر داد و گفت: توجه به نظام جامع لجستیک و احداث پارک لجستیک‌ها دنبال شد تا به این ترتیب برنامه جامع لجستیک را استقرار دهیم و حمل‌ونقلی روان‌تر و با کیفیت بالاتر داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی به افتتاح خط عریض راه آهن اینچه برون اشاره کرد و گفت: مدت های طولانی بین رئیسان جمهوری دو کشور در این زمینه تبادل نظر شد تا اینکه با رفع موانع امروز این اتفاق مهم در سایت راه آهن اینچه برون انجام شد. تلاش داریم اینچه‌برون در آینده نزدیک به منطقه آزاد تبدیل شود.

اسلامی اظهار داشت: همچنین دو پروژه بزرگ احداث خط دوم راه‌آهن تا پیش از سال ۹۹ افتتاح می‌شود که موجب کاهش زمان سیر قطارها خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی این را هم گفت که اکنون قطار و ریل خسته و فرسوده هستند و این مشکل باعث می شود مسافر نیز خسته شود بر همین اساس برنامه توسعه و بهسازی و بازسازی خطوط و ناوگان در دستور است  که رفع این موانع و مشکلات به خوبی در راه‌آهن دنبال شد.