پاسخ وزیر فرهنگ به انتقادات حاتمی‌کیا

گروه فرهنگی الف،   3981119143

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در پردیس سینمایی ملت از برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی عصر امروز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه با حضور در پردیس سینمایی ملت از سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر بازدید کرد. او در ادامه و در جمع خبرنگاران درباره انصراف برخی از هنرمندان از شرکت در جشنواره فجر امسال، گفت: نگاه و رویکرد ما در برگزاری جشنواره حضور حداکثری هنرمندان است تلاش کرده ایم کنار هم قرار دادن هنرمندان در تمامی جشنواره ها تداوم داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره برای هنرمندان است، افزود: جشنواره فیلم فجر نماد حضور حداکثری هنرمندان است.

صالحی درباره سوالی مبنی بر چند صدایی بودن جشنواره فجر و حذف شدن برخی آثار، گفت: تاکید بنده به رئیس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره و هیات انتخاب همواره بر این بوده که جشنواره ویترین سینمای ایران است و باید از همه سلیقه‌ها در آن حضور داشته باشند و این موضوع جشنواره فیلم فجر را زیباتر می‌کند.

ویر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نگاه ها، سبک ها و سلیقه های مختلف فیلم سازی را در جشنواره داریم که به شور و شوق این رویداد مهم هنری افزوده است.

او درباره اظهار گله ابراهیم حاتمی‌کیا از رفتار مهندسی شده در حذف فیلم این کارگردان از آرای مردمی گفت: « حقیقا اینطور نیست مسئله و تم فیلم ایشان از ابتدا مشخص بوده نگاه دولت این بوده که فضای نقد و انتقاد در کشور همواره باز باشد. از طرف بنده هم به عنوان مسئول فرهنگی در دولت به هیچ وجه نکته یا توصیه ای برای حذف فیلم حاتمی کیا گفته نشده است و هیچ کسی از دولت زبان به گلایه درباره فیلم خروج نگشوده است .»