مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛ اعتبارات تخصیص یافته برای سیل زدگان سیستانی در حال پرداخت است

گروه اقتصادی الف،   3981119139

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در سیل اخیر دیماه جنوب استان پرداخت.

 اعتبارات تخصیص یافته  برای سیل زدگان سیستانی در حال پرداخت است


 به گزارش الف مهندس سید خلیل منبتی گفت: برای ۱۴ هزار و ۱۰۰ واحد روستایی هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد روستایی هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اسرع وقت امکان اسکان موقت روستایی برای ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد و ۲ هزار و ۱۵۰ واحد شهری تخریب شده فراهم شد. 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با تقدیر از همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی استان و سایر مجموعه های مردمی کشور که به یاری هموطنان عزیز سیل زده جنوب استان شتافتند، بیان کرد: برای ۱۱ هزار واحد اعتبار معیشتی، ۸ هزار واحد اعتبار تعمیر و ۵ هزار فضای دامی هر کدام ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات تخصیص داده شده است.
وی با اشاره به اتمام فعالیت ۷۰ اکیپ آمارگیری بنیاد مسکن در مناطق سیل زده، افزود: تاکنون نزدیک به ۵ هزار پرونده تشکیل شده که مرحله افتتاح حساب برای واریز مبالغ مذکور نیز برای ۱۰۴۸ نفر انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان به کمک های بلاعوض معيشتي ، تعميرات و احداث فضاي دامي نیز اشاره کرد و گفت:براي موارد مذکور هر کدام ۵۰ميليون ریال و برای ساخت واحدهاي شهري ۱۲۰ ميليون ریال و واحدهای روستايي ١۰۰ميليون ریال بلاعوض اختصاص داده شد.
مهندس منبتی بیان کرد: حجم گسترده ای مصالح به مناطق سیل زده ارسال شده و در انبارهای ستادهای ۶ گانه ای که شهرهای جنوب استان تشکیل داده ایم، دپو شده است.
وی به برگزاری جلسات متعدد با استانداری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، سازمان نظام مهندسی، جهاد کشاورزی، آزمایشگاه مکانیک خاک و آب منطقه ای استان برای تسهیل امور و بنای واحدهای مستحکم اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش ما بر این است که واحدهای احداث شده از استحکام و کیفیت مطلوب و عالی برخوردار باشند تا هموطنان عزیز ما در برابر حوادث احتمالی دیگر مصون باشند