اسکوچیچ: سرمربی‌های کروات همیشه در ایران مورد اقبال بوده‌اند

گروه ورزشی الف،   3981119125

دراگان اسکوچیچ در گفت‌وگو با یک تارنمای کروات از نیمکت تیم ملی ایران به عنوان بزرگ‌ترین چالش دوران حرفه‌ای خود یاد کرد.

 به گزارش ورزش سه؛ اسکوچیچ پس از تامیسلاو ایویچ، استانکو پوکلپوویچ، میروسلاو بلاژویچ و برانکو ایوانکوویچ به پنجمین سرمربی کرواتی بدل شد که هدایت تیم ملی ایران را برعهده می‌گیرد؛ علاوه بر این، او سومین سرمربی کروات اهل شهر ری‌یکا کرواسی است که به این سمت منصوب می‌شود.

وی گفت و گو با novilist با خنده‌ای حاکی از خوشحالی از حضور روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: گوشی تلفن همراهم روی میز بالا و پایین می‌پرد؛ همه تماس می‌گیرند و تبریک می‌گویند. خبر در رسانه‌های اجتماعی پخش شده و تماس‌های زیادی از کرواسی، اسپانیا و خیلی از کشورهای دیگر دریافت کردم.

وی ادامه داد: هیجان انگیز و جالب است. در کل سرمربی‌های اهل کرواسی در ایران همیشه مورد اقبال بوده‌اند و این موضوع را در تمامی سال‌هایی که در باشگاه‌های ایرانی فعالیت داشتم، لمس کردم.

اسکوچیچ افزود: افتخار بزرگی است که در فهرست سرمربی‌های بزرگ کرواتی باشم که از امتیاز نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران بهره‌مند شدند. شاید مردم درک درستی از اهمیت و ابعاد حساس نشستن روی نیمکت یک تیم ملی نداشته باشند. ایران یک کشور بزرگ فوتبالی است. فوتبال برای ایرانی‌ها بسیار اهمیت دارد و  آنها  با فوتبال زندگی می‌کنند.

زمانی که حرف فوتبال در میان باشد، اسکوچیچ را می توان سرمربی دانست که در این کشور برای خود اسم و رسمی دست و پا کرده است؛ او از سال ۲۰۱۳ در چهار باشگاه ملوان، فولاد، خونه به خونه و صنعت نفت آبادان سرمربیگری کرده است.

اسکوچیچ در این باره گفت: در سه باشگاه از چهار تیمی که سابقه حضور در آنها را دارم، موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای برایشان به ارمغان آوردم. فکر می‌کنم این موضوع نقش حیاتی را در انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ایفا کرد. آن‌ها (مسوولان فوتبال ایران) کسی را می‌خواستند که از ذهنیت و ارزش فوتبالیست‌های ایرانی آگاه باشد؛ کسی که از توسعه فوتبال در ایران اطلاع کافی داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: می‌دانم که حالا مسئولیتم بسیار بزرگ‌تر است. علاوه بر این، پیش از مارک ویلموتس، هدایت ایران برعهده کارلوس کی‌روش بوده است؛ کسی که سابقه نشستن روی نیمکت رئال مادرید و منچستریونایتد را در کارنامه داشته و در ۲ دوره تیم ملی پرتغال را هدایت کرده است. با این توضیح، می‌توان دید که چرا تیم ملی ایران برای من بزرگ‌ترین چالش دوران مربی‌گری‌ام است.