ناصر ایمانی: اصولگرایان با دو لیست وارد میدان خواهند شد/ مردم دل خوشی از عملکرد اصلاح‌طلبان ندارند

گروه انتخابات ۹۸ الف،   3981119051 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک فعال اصولگرا گفت: اصولگرایان با دو لیست «جبهه پایداری» و «ائتلاف اصولگرایان» وارد میدان خواهند شد و تصور نمیکنم که از جریان اصولگرایی بیش از دو لیست خارج شود.

ناصر ایمانی: اصولگرایان با دو لیست وارد میدان خواهند شد/ مردم دل خوشی از عملکرد اصلاح‌طلبان ندارند

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا به رویداد۲۴ گفت: انتخابات مجلس یک انتخابات مبهم است از این منظر که نمی‌توان نتیجه آرایش سیاسی آن را پیش بینی کرد. واقعیت این است که من تحلیل جریان رقیب یعنی اصلاح طلبان را مبنی براینکه مجلس یازدهم یک مجلس اصولگرا است را نمی‌پذیرم و معتقدم این سخنان یک جنگ روانی و بازی سیاسی می‌دانم. نمی‌خواهم بگویم که اکثریت مجلس یازدهم اصولگرا نیست، اما نمی‌توانم به طور قطعی هم بگویم که یک مجلس اصولگرا است.

ایمانی ادامه داد: با توجه به تنش‌ها و اتفاقات ماه‌های گذشته، اصلا مشخص نیست که در فکر مردم چه می‌گذرد و از همین رو نمی‌توان مجلس آتی را پیش بینی کرد. از آنجایی که مردم دل خوشی از عملکرد اصلاح‌طلبان ندارند، اما این به معنای این نیست که مردم الزما از اصولگرایان دل خوشی داشته باشند. به معنای دیگر اثبات شی نفی ما عدا نمی‌کند. نارضایتی از اصلاح طلبان به معنای رضایت از اصولگرایان نیست و باید بدانیم انتقاداتی هم به نحوه عملکرد اصولگرایان دارند و تمایلی هم به آن‌ها ندارند و اصلا اینگونه نیست که صندوق‌های رای پر از نام اصولگرایان شود. اتفاقا در شهر‌های کوچک این احتمال بسیار وجود دارد که مردم به سمت کاندیدا‌های غیر اصولگرا و اصلاح طلب رای دهند. از همین رو ترکیب مجلس آینده ترکیب نامعلومی است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصولگرایان قطعا حداقل دو لیست را برای انتخابات مجلس خواهند داشت، تصریح کرد: اصولگرایان با دولیست «جبهه پایداری» و «ائتلاف اصولگرایان» وارد میدان خواهند شد و تصور نمیکنم که از جریان اصولگرایی بیش از دو لیست خارج شود، البته امکان دارد به صورت فرعی برخی بخواهند لیستی ارائه دهند که البته قابل اعتنا نیستند.

ایمانی با اشاره به اینکه جبهه پایداری به دلیل اختلاف نظر‌هایی که با جریان اصولگرایی دارد می‌خواهد خارج از لیست ائتلاف، لیست دیگری منتشر کند، خاطرنشان کرد: این جریان منش و روش‌های سیاسی خاصی دارند و روش‌های اصولگرایان را قبول ندارند. در انتخابات‌های گذشته نیز شرایط به همین شکل بوده و اینگونه نیست که فقط در این انتخابات اقدام به ارائه لیست جداگانه کرده باشد. جبهه پایداری از زمانی که پا به عرصه سیاست گذاشت، تقریبا در هیچ انتخاباتی همراه اصولگرایان نبود. در این شکی نیست که پایداری‌ها در جریان اصولگرایان جای دارند، اما روش‌های خاص خود را دارند. برای انتخابات پیش رو به مدت طولانی با اعضای جبهه پایداری صحبت و مذاکره شد، اما نتیجه‌ای در پی نداشت، به معنای دیگر این پایداری‌ها بودند که تمایل چندانی نداشتند که با اصولگرایان لیست مشترک بدهند. البته این را هم بگویم که احتمالا تعدادی از کاندیدا‌ها از هر دو لیست مشترک خواهند بود، مگر اینکه ائتلاف اصولگرایان بخواهد حضور کاندیداهایش در لیست‌های دیگر را ممنوع کند، از جمله لیست پایداری‌ها.

این فعال سیاسی ادامه داد: احتمالا پایداری‌ها فکر می‌کنند زمینه رای آوری در میان مردم را دارند و بر همین اساس تصمیم دارند که لیست جداگانه ارائه کنند. کسانی که چنین رفتاری دارند یا فکر می‌کنند پایگاه مردمی برای رای آوری دارند یا اینکه به رای آوردن یا نیاوردن کاری ندارند و معتقدند که این یک تکلیف است و باید آن را انجام داد.

ایمانی با اشاره به اینکه ارائه لیست‌های متعدد ممکن است به لیست اصلی اصولگرایان آسیب برساند، گفت: طبیعتا احتمال آسیب رسیدن به لیست اصلی وجود دارد، اما به هرحال همین اتفاق یک محاسنی هم دارد از اینکه متوجه شوند که تا چه اندازه پایگاه رای مردمی دارند. ما هنوز نمی‌دانیم که جبهه پایداری با چه شعاری قرار است وارد انتخابات مجلس آینده شوند، زیرا تاکنون شعار خود و لیست خود را ارائه نکرده‌اند که بدانیم با چه چهره‌ای قصد ورود دارند.